گروه معماری بنیستا

بازسازی ساختمان برای فروش بهتر

بازسازی ساختمان برای فروش بهتر بازسازی خانه معمولاً بنا به دلایل مختلفی انجام می شود، در بعضی از مواقع به دلیل نقص در یک قسمت خانه بازسازی خانه انجام می شود در بعضی از موارد اضافه کردن یک اتاق و یا بزرگ کردن حال و آشپزخانه می‌تواند منجر به بازسازی خانه شود.

اما در بعضی از موارد بازسازی به منظور بهتر شدن خانه برای بالا بردن قیمت انجام می شود، ما در این مقاله به بررسی موضوع بازسازی ساختمان برای فروش بهتر پرداخته ایم، اگر این موضوع برای شما نیز مهم است تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

بازسازی ساختمان برای فروش بهتر

بازسازی خانه چیست؟

شاید بهتر باشد قبل از اینکه به موضوع بازسازی ساختمان برای فروش بهتر بپردازیم، بهتر است که تعریف کلی و جامعی در مورد بازسازی ساختمان داشته باشیم.
به تمام فعالیت هایی که به صورت جزئی و یا کلی برای ایجاد تغییراتی در سازه و ظاهر بنای ساختمان می شود بازسازی خانه می گویند.

معمولاً هدف اصلی از بازسازی افزایش کارایی و بالا بردن عمر خانه است اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که در چه مواقعی حتماً باید بازسازی خانه را انجام دهیم؟
وقتی یک بنای ساخته می شود با توجه به نوع ساخت و مصالح ای که در آن به کار رفته است، برای این بنا عمری تخمین زده می شود بعد از گذشت سال ها و با نزدیک شدن به پایان عمر این بنا باید این بنا را قبل از اینکه کاملا فرسوده شود و کیفیت زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد آن را بازسازی کرد.

انواع بازسازی ساختمان را بشناسید | ابنیه طراحان نصر

تفاوت بازسازی و نوسازی چیست؟

باید بگویم که بازسازی با نوسازی تفاوت دارد، بازسازی به معنی تعمیر قسمت های فرسوده خانه است اما نوسازی معنی متفاوتی دارد و به معنای جایگزین کردن وسایل و ساختار های جدید به جای قسمت های  قدیمی است.

چه دلایلی باعث بازسازی خانه می شود؟

همانگونه که در اول مقاله گفتیم بازسازی خانه به خاطر دلایل مختلفی صورت می گیرد، یکی از عمده‌ترین دلایل بازسازی خانه و ساختمان قدیمی شدن آن است.

یکی دیگر از دلایل بازسازی خانه نقشه نامناسب خانه است در واقع در بعضی از مواقع بازسازی به منظور تغییر نقشه خانه انجام می شود.

اما مهمترین عامل برای بازسازی خانه در این مقاله بازسازی ساختمان برای فروش بهتر است. باید به این نکته اشاره کنیم که تعمیرات خانه باعث افزایش آنچنانی در قیمت خانه نمیشود چرا که سطح اقدامات ابتدایی است. ولی از آنجایی که بازسازی با تعمیرات و نوسازی تفاوت دارد، به دلیل بنیادی تر بودن بازسازی مسلماً قیمت ساختمان نیز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان برای فروش بهتر
باید بگوییم که بازسازی خانه تا حد زیادی در افزایش قیمت ساختمان موثر است، برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید به این مثال توجه کنید، اگر خانه ای که شما در آن زندگی می کنیم از لحاظ سادگی و مقاومت طوری هست که می تواند عمر مفیدی داشته باشد یکی از بهترین راه ها برای افزایش قیمت آن بازسازی است توجه داشته باشید که هر چه بازسازی گسترده تر باشد تاثیر بیشتری بر روی قیمت خواهد داشت.

بازسازی ساختمان برای فروش بهتر

پس بازسازی ساختمان برای فروش بهتر موضوعی است که کاملاً صحت دارد و اگر شما بتوانید قبل از فروش ساختمان خود یک بازسازی عمیق و اصولی انجام دهید، تقریباً چند برابر قیمتی که برای بازسازی هزینه کرده اید ساختمان شما افزایش قیمت خواهد داشت.

این که پاسخ به این سوال که بعد از بازسازی خانه چقدر بر قیمت خانه ما اضافه می شود سوالی است که نمی توان به آن جواب قاطع داد اما چیزی که می توان آن را به صورت تقریبی بیان کرد این است که بعد از بازسازی خانه چیزی حدود ۵ تا ۱۰ درصد قیمت خانه شما افزایش خواهد داشت هر چند که عوامل دیگری مانند نور خانه، وسایل خانه و موقعیت خانه  بر میزان افزایش قیمت ساختمان تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

تاثیرات بازسازی و تعمیرات بر افزایش قیمت خانه | کیلیدمگ

سخن پایانی

در انتهای این موضوع می توانیم بگوییم که در بازسازی توجه داشته باشید بازسازی نه تعمیر و نوسازی می تواند در افزایش قیمت تاثیر گذار باشد.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید که بازسازی ساختمان به دو بخش تقسیم می شود، یک  بازسازی سازه و بنا و دیگری بازسازی تزیینی اگر شما به دنبال بازسازی ساختمان برای فروش بهتر هستید بهتر است که هر دو نوع بازسازی را انجام دهید، چرا که بازسازی سازه باعث استحکام خانه و بازسازی تزیینی باعث زیباتر شدن آن می‌شود که هر دو مورد می تواند تاثیر بسزایی در قیمت ساختمان شما داشته باشند.

ارسال نظر