گروه معماری بنیستا

بازسازی حیاط خانه های قدیمی ، با حداقل هزینه حیاط منزل خود را بازسازی نمایید

بازسازی حیاط خانه های قدیمی علاوه بر آنکه شما را صاحب فضایی سرسبز، جذاب و مدرن می کند، به ارزش و اعتبار ساختمان قدیمی تا نیز می افزاید. امروزه داشتن خیاط ساختمان دار یکی از روئیاهای دست نیافتی بسیاری از افرادی است که محیط و فضای زندگی‌شان منازل آپارتمانی است. اگر شما صاحب یک ساختمان حیاط دار هستید این فرصت را مغتنم شمرده با بازسازی آن از این نعمت بزرگ بیش از بیش لذت ببرید.

همچنین بخوانیدبازسازی منازل مسکونی با برآورد قیمت + تضمین کیفیت

برای بازسازی حیاط خانه های قدیمی چه باید کرد

بازسازی حیاط خانه های قدیمی همانند دیگر پروژه های بازسازی قوانین خاص خود را دارد و باید عملیات های اجرایی مورد نظر برای این منظور طبق اصول حاکم بر بازسازی حیاط خانه های قدیمی پیش برود. به هر حال برای کسب نتیجه دلخواه و متصور کرده در ذهن خود، لازم هست علاوه بر استفاده از ایده های صاحب نظران این حوزه، از اصول و مباحث کاربردی و مهندسی طراحی فضاهای سبز کوچک نیز بهره مند گشت.

بازسازی حیاط خانه های قدیمی اگر با رعایت یک سری نکات ریز درشت این حوزه همراه باشد، مطمئنا نتیجه مطلوب شما را به همراه داشته و در پی آن شما صاحب یک فضای زیبا و جذاب خواهید شد. به نحوی که با مشاهده تغییرات ایجاد شده در فضای اطراف زندگی خود احساس خوشایندی خواهید کرد.

همچنین بخوانیدبازسازی خانه ۱۰۰ متری با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت

بازسازی حیاط خانه های قدیمی بنیستا

لزوم بازسازی حیاط منازل قدیمی

منازل قدیمی، به دلیل داشتن طول عمر زیاد، و قرار گرفتن در معرض رطوبت و دیگر عوامل مخرب طبیعی، زیبایی ظاهری و دوام باطنی خود را از دست داده اند به همین دلیل نیاز به بازسازی دارند.

بازسازی حیاط خانه های قدیمی که دارای دیوارهای قدیمی از جنس سیمان هستند، همواره یکی از دغدغه هایی است که صاحبان خانه های حیاط دار قدیمی در سر دارند. زیرا این حیاط های قدیمی به علت نفوذ رطوبت حالت اولیه خود را از دست داده و ظاهری فرسوده به خود گرفته اند. به همین دلیل زندگی در فضای این چنینی اغلب انسان را در معرض افسردگی قرار می دهد. همچنین، دیوار حیاط منازل قدیمی به ایجاد شکاف در بین دیوارهای آن منبع نفوذ حشرات و جانوران موذی و حتی خطرناک است که بازسازی آن  این مشکلات را تا حدود زیادی مرتفع می نماید.

در برخی مواد نیز ساکنان این منازل از محیط قدیمی و‌ کلیشه ای زندگی خود خسته شده و در پی تغییر حال هوا و فضای منزل قدیمی خود هستند.

بنابراین با استفاده از یک سری مصالح جدید و ایده های نو حیاط خود را از غالب قدیمی و سنتی درآورده و به یک حیاط مدرن و به روز تبدیل می نمایند.

همچنین بخوانیدبازسازی آپارتمان های کوچک با روشی بسیار خلاقانه

بازسازی حیاط خانه های قدیمی هزینه کم

بازسازی کف حیاط خانه های قدیمی

کف حیاط خانه های قدیمی از جمله مواردی است که در بازسازی مورد توجه قرار می گیرد. به هر حال کفپوش منازل قدیمی نیز همچون دیگر مصالح کاربرد در آن، علاوه بر قدیمی و سنتی بودن، فرسوده هستند و به قول معروف عمر خود را کرده آمد. بنابراین باید در عملیات بازسازی تعویض شده و با کف پوش های جدید و به روز جایگزین شوند.

البته برای پوشش کف حیاط ساختمان های قدیمی علاوه بر استفاده از مصالح ساختمانی مرتبط، می توان از موارد دیگری نظیر چمن های مصنوعی نیز بهره برد و‌ فضای حیاط منزل قدیمی را جذاب تر و دلچسب تر کرد.

امروزه برای پوشش کف حیاط منازل از مصالحی نظیر، کاشی، اجر، سنگ ریزه، شن ، سنگ و غیره استفاده می شود که شما بر اساس نوع سلیقه خود می توانید از مصالح مورد نیاز برای کف حیاط قدیمی خود استفاده نماید.

البته اختصاص دادن بخشی از حیاط به باغچه یکی از ایده های بسیار مهم بوده که همواره از قدیم نیز مورد توجه بوده و هنوز هم با همان اعتبار قدیم مورد توجه افراد قرار دارد. شما نیز جهت شیک تر شدن حیاط منزل خود می توانید از این ایده بهره ببرید.

عوامل موثر بر قیمت بازسازی حیاط خانه های قدیمی

بازسازی حیاط خانه های قدیمی همچون دیگر موارد نیاز به صرف هزینه دارد. بنابراین قبل از آنکه شما عملیات بازسازی حیاط قدیمی خود را شروع کنید باید در رابطه با هزینه های آن محاسبات انجام دهید تا در حین عملیات بازسازی با کسری بودجه مواجه نگردید.

معمولا مواردی وجود دارند که با هزینه بازسازی حیاط منازل قدیمی در ارتباط بوده که این عوامل شامل موارد زیر است.

  • طراحی نقشه حیاط ساختمان
  • تخریب فضاها
  • حمل نخاله های حاصل از تخریب
  • دستمزد تیم اجرایی عملیات بازسازی
  • هزینه مصالح مورد استفاده برای بازسازی
  • هزینه تجهیزات مورد نیاز برای فرایند بازسازی
  • سطح کیفیت مصالح و تجهیزات مورد استفاده.

نتیجه گیری

بازسازی حیاط خانه های قدیمی یکی از موارد مهم بازسازی است که همواره در مرمت و بازسازی ساختمان های قدیمی مورد توجه صاحبان املاک قدیمی و همچنین پیمانکاران است. این پروسه از بازسازی نیز همچون دیگر گزینه ها باید مطابق با قوانین و نظام خاص خود پیش برود تا در انتهای کار نتیجه مطلوب و دلخواه ایجاد گردد. بازسازی حیاط خانه های قدیمی، از حیاط های فرسوده و کهنه قدیمی فضایی جذاب و دلچسب در اختیار شما  قرار می دهد و موجب حس تازگی و سرزندگی در محیط زندگی تان می شود‌.

ارسال نظر