گروه معماری بنیستا

افزایش ارزش ملک با بازسازی

افزایش ارزش ملک با بازسازی این روز ها با توجه به بالا رفتن قیمت خانه و امکان کمتر خرید خانه از بازسازی به عنوان یک روش برای بالا بردن عمر ساختمان استفاده می‌شود؛ معمولاً بازسازی به دلایل مختلفی مانند عوض کردن نقشه، کوچک و بزرگ کردن قسمتی از خانه اتفاق می افتد.

اما به جز این دلایل یک دلیل عمده دیگر وجود دارد و آن هم بازسازی به منظور افزایش ارزش ملک است.ولی آیا واقعاً بازسازی باعث افزایش قیمت ملک می شود؟این سوالی است که خیلی از افراد قبل از شروع به بازسازی یک ملک قدیمی می پرسند ما در این مقاله پاسخ این سوال شما را داده ایم، پس اگر شما هم مشتاق شنیدن پاسخ این سوال هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

 

افزایش ارزش ملک با بازسازی

افزایش ارزش ملک با بازسازی

در صورت کلی می توانیم بگوییم که بازسازی خانه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به صورت جزئی و کلی برای تعمیر کامل یک ساختمان با نمای داخلی و خارجی هایش شکل می گیرد، به این اتفاقات بازسازی خانه می گویند. معمولاً مهم ترین هدف از بازسازی خانه افزایش استحکام و کارایی لازمه آن خانه است.

معمولاً چه قسمت هایی از خانه بازسازی می شوند؟

همانگونه که گفتیم بازسازی خانه از نظر زیبایی و تعمیرات و چه از نظر تغییر نمای داخلی و خارجی شکل می گیرد. این بازسازی می‌تواند که علاوه بر زیباتر کردن خانه برای ساکنین آن آرامش خاصی به همراه داشته باشد. بازسازی خانه ها به دو دسته بازسازی تزیینی و بازسازی سازه تقسیم می شود.

بازسازی تزیینی به منظور افزایش زیبایی نمای خانه انجام می شود، عواملی  مانند تعویض کفپوش ها ، سرامیک ، پارکت ها، همچنین رنگ دیوارها، تغییر دادن سرویس بهداشتی، کاغذ دیواری، طراحی آشپزخانه ، کابینت و نورپردازی داخلی از جمله بازسازی‌هایی است که از نوع بازسازی تزیینی به حساب می آیند. حالا اینکه این تغییرات و بازسازی به چه دلایلی انجام می شود سوال مهمی است که در خیلی از مواقع پرسیده می شود. جواب این سوال این است که یکی از عوامل بازسازی خانه افزایش ارزش ملک با بازسازی است.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

افزایش ارزش ملک با بازسازی

افزایش ارزش ملک با بازسازی

افزایش ارزش ملک با بازسازی چگونه است؟

مسلماً بازسازی می تواند باعث افزایش ارزش ملک شود. شاید شما هم افرادی را دیده باشید که قبل از فروش خانه ابتدا اقدام به بازسازی و تعمیر خانه خود می کنند چرا که این افراد میدانند که هر مبلغی که هزینه کنند چند برابر آن مبلغ بر ارزش ملک یا ساختمان آنها اضافه می شود. طبق آخرین محاسبات انجام شده یک بازسازی عمیق و اساسی می‌تواند قیمت خانه را تا دو برابر افزایش دهد به همین خاطر می توانیم بگوییم که بازسازی خانه هرچه عمیق تر و گسترده تر باشد قیمت افزایش یافته نیز بیشتر می شود.

در برخی از موارد مشاهده شده ساختمان هایی که فرسوده نیستند و هنوز قابل سکونت هستند، قبل از فروش بازسازی می شوند این دلیل فقط برای افزایش عمر این ساختمان ها نیست بلکه در بیشتر موارد هدف از بازسازی بالاتر بردن ارزش ملک است.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

افزایش ارزش ملک با بازسازی

افزایش ارزش ملک با بازسازی

 

امکان افزایش ارزش ملک با بازسازی چقدر است؟

قبل از هر چیز باید بگوییم که افزایش ارزش ملک با بازسازی یک موضوع ۱۰۰ درصد است. اما اینکه چقدر افزایش پیدا می کند بستگی به عمیق و اصولی بودن بازسازی دارد. علاوه بر این افزایش قیمت خانه بعد از بازسازی به عوامل گوناگونی بستگی دارد ولی به صورت کلی می توانیم بگوییم که بازسازی خانه می‌تواند قیمت خانه را به پنج تا ده درصد افزایش دهد.

هرچند که در این افزایش قیمت عوامل گوناگونی مانند نوع نقشه خانه، محلی که خانه در آن قرار دارد، متراژ خانه و هزینه ای که بابت بازسازی داده ایم تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

افزایش ارزش ملک با بازسازی

افزایش ارزش ملک با بازسازی

سخن پایانی

همانگونه که گفتیم با بازسازی خانه و ملک ارزش آن حتماً افزایش می یابد. دلیل بازسازی خانه و ملک در بعضی از مواقع فقط و فقط افزایش قیمت آن است. باید توجه داشته باشید که اگر هدف بالا بردن قیمت ملک خود را به وسیله بازسازی دارید باید این بازسازی یک بازسازی اصولی باشد که علاوه بر مستحکم شدن ساختمان در زیبایی بیشتر آن نیز تاثیر گذار باشد. پس باید سعی کنید که در کنار بازسازی سازه به بازسازی تزیینی نیز توجه ویژه ای کنید تا بتوانید افزایش ارزش ملک با بازسازی را داشته باشید.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد بازسازی خانه، انواع بازسازی به دست آورده باشید و بتوانید با یک بازسازی اصولی علاوه بر بالا بردن استحکام و زیبایی خانه گام موثری در افزایش ارزش ملک با بازسازی بردارید.

ارسال نظر