گروه معماری بنیستا

اصول بازسازی ساختمان های اداری حرفه ای

اصول بازسازی ساختمان های اداری مجموعه قوانینی است که به شما کمک خواهد کرد، بازسازی فضای اداری مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین هزینه انجام دهید. هرگز فکر نکنید که بازسازی محیط و فضای اداری یک فرایند اضافی بوده و ارزش صرف زمان و هزینه را ندارد.

زیرا این فرایند به صورت مستقیم با راندمان کاری کارمندان شما در ارتباط بوده و موجب افزایش بازده سود شما خواهد شد. اگر قصد بازسازی فضای ساختمان اداری خود  را دارید باید قبل از هر چیزی با اصول آن آشنا باشید. لطفا با ما همراهی کنید تا با یکدیگر مروری بر مهمترین اصول بازسازی ساختمان های اداری داشته باشیم.

مهمترین اصول بازسازی ساختمان های اداری کدامند؟

اصول بازسازی ساختمان های اداری یک سری قوانین اجباری و اختیاری هستند که، در صورت تصمیم به بازسازی یک محیط اداری باید مطابق با استاندارهای روز دنیا مورد توجه قرار بگیرند. رعایت  اصول بازسازی ساختمان های اداری علاوه بر منافعی که برای شما کارفرمایان عزیز در پی دارد، برای مراجعین نیز خالی از لطف نیست.

زیرا در مدت زمان حضورشان در محل مذکور برای دریافت خدمات مربوط با اداره شما احساس تنگ خلقی نمی کنند. همچنین به دلیل بالاتر رفتن راندمان کار مجموعه شما، مدت زمان کمتری را نسبت به قبل از بازسازی،  نیاز به صرف وقت در اداره دارند. این عامل باعث کاهش شلوغی سرسام آور محل شده و در نتیجه احساس آرامش در محیط کاری شما به راحتی میسر می گردد.

مهمترین اصول بازسازی ساختمان های اداری

  • استفاده صحیح از محیط های اداری:

سبک طراحی محیط داخلی ساختمان های اداری قدیمی به نحوی است که در آن برای هر کارمند یک اتاق جداگانه وجود دارد. همچنین با استفاده از یک پیشخوان بزرگ بخش حضور کارمندان از ارباب رجوع جدا شده است. در واقع سبک و سیاق این شیوه طراحی منجر به هدر دادن مقدار زیادی از فضا از محیط اداره می گردد.

امروزه با استفاده از بازسازی و همچنین پارتیشن بندی محیط اداری، از فضاهای اداری استفاده بهینه تری می شود. بنابراین یکی از مهمترین اصول بازسازی ساختمان های اداری استفاده صحیح از فضاهای اداری می باشد. به نحوی که علاوه بر قرار دادن فضای مناسب در اختیارات کارمندان اداره، شرایط ارتباط کارمند یا ارباب رجوع را نیز بهتر می کند.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری در تهران به صورت کاملا حرفه ای و کم هزینه

اصول بازسازی ساختمان های اداری بنیستا

طراحی فضای مدرن و به روز در محیط اداری

دیگر اصول بازسازی ساختمان های اداری که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است، ایجاد یک فضای مدرن و به روز هست. به هر حال ساختمان های اداری قدیمی از جمله مواردی هستند که در چندین سال قبل بدون بهره بردن از تکنولوژی و امکانات امروزه ساخت ساز بنا شده اند. به همین دارای فضای داخلی کاملا سنتی و قدیمی هستند. بنابراین برای به روز کردن محیط داخلی این فضاها و ایجاد چشم انداز بهتر و القای حس بهتر به کارمندان و مراجعین به آن، نیاز به بازسازی و مدرن شدن دارند.

مهمترین نکاتی که در این اصل بازسازی ساختمان های اداری باید مورد توجه قرار بگیرد نورپردازی و رنگ ساختمان مذکور است. به هر حال یکی از مهمترین اصول دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان های امروزی ایجاد هماهنگی مناسب بین دریافت نور طبیعی و نورپردازی بنا است. رعایت این اصل در محیط اداری بسیار مهم بوده و بر بازدهی فعالیت کارمندان تاثیر مضاعف می گذارد.

به این ترتیب اگر شما تمایل به داشتن یک محیط کاری با یک مجموعه شاداب و سرزنده دارید باید به این نکته توجه کرده و در بازسازی آن را مد نظر قرار دهید.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی با برآورد قیمت + تضمین کیفیت

  • بازسازی دفتر کار به صورت خاص:

دفتر کار اداره قلب آن بوده و هر چقدر منظم و مرتب باشد، بر نظم و ترتیب سایر ارگان های اداره نیز تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین دیگر اصول بازسازی ساختمان های اداری، مرتبط با بازسازی آن بوده که در آن باید از آلمان هایی استفاده گردد که موجب دلنشین و جذابیت محل مذکور گردد.

به هر حال دفتر  یک محیط اداری مرکز آن بوده و خواسته یا ناخواسته بر فعالیت تمام ارکان های آن تاثیر گذار است. علاوه براین محیط شاد و فرح بخش این قسمت اداره موجب برخورد خوب و همراه با ملایمت مدیران با کارمندان شده و به این ترتیب یک رابطه خوب و عاطفی بین آن‌ها با یکدیگر برقرار می گیرد که این عامل نیز یکی از عوامل مهم موفقیت هر مجموعه محسوب می گردد.

همچنین بخوانید : تخریب و بازسازی ساختمان اداری

نتیجه گیری:

اصول بازسازی ساختمان های اداری موارد مهمی هستند که هم کارفرما و هم پیمانکاری باید هنگام اجرای این پروژه به آن پایبند باشند. عدم رعایت این اصول و انجام پروژه بازسازی در خارج از چهارچوب های لازم اجرا برای آن تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت که مطنعنا در آینده هم برای هر دو طرف مشکل ساز خواهد بود.

ارسال نظر