گروه معماری بنیستا

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟ امروزه با وجود سبک های مختلف نما سازی اجرای نما هزینه های مختلف و سنگینی دارد و با وجود مشکلات اقتصادی و بالا رفتن هزینه های زندگی کارفرمایان یک ساختمان به دنبال نمای ارزان ،شیک زیبا و در عین حال اقتصادی هستند.

اگر شما هم نگران هزینه طراحی و اجرای نمای خود هستید و برای شما هم نمای ارزان مناسب ترین گزینه است. ما در این مقاله به برسی ارزانترین نمای ساختمان می پردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در تعمیرات فضاهای اداری

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

عوامل موثر در طراحی نمای ساختمان چیست؟

بهتر است قبل از اینکه به بررسی ارزانترین نمای ساختمان بپردازیم در مورد عوامل موثر در طراحی نمای ساختمان صحبت کنیم چرا که این موضوع تا حدود زیادی در ارزان تر شدن نمای ساختمان به شما کمک می کند. از مهمترین عوامل موثر در طراحی و اجرای نمای خارجی ساختمان می توانیم به:

کاربری ساختمان مدنظر

یکی از عوامل مهم که باید در طراحی نما حتماً لحاظ شود کاربری ساختمان می باشد شما هر ساختمان را باید با توجه به نوع کاربری که دارد طراحی و اجرا کنید به عنوان مثال طراحی و اجرای نمای خارجی یک ساختمان اداری با طراحی و اجرای نمای خارجی یک ساختمان مسکونی متفاوت می باشد.

شرایط اقلیمی و آب و هوایی که ساختمان در آن قرار دارد

شرایط اقلیم آب و هوایی یکی دیگر از عوامل موثر در طراحی نما می‌باشد. شما برای هر طراحی باید شرایط آب و هوایی و اقلیم آن منطقه را در نظر بگیرید به عنوان مثال طراحی برای نمای ساختمان هایی که در مناطق سردسیر هستند با طراحی نما برای ساختمان که در مناطق گرمسیر هستند متفاوت می باشد.

بافت منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد

شما برای طراحی نمای ساختمان باید به بافت منطقه ساختمان در آن قرار دارد توجه ویژه داشته باشید. اگر ساختمان شما در بافت قدیمی از مرکز شهر قرار دارد شما نمی توانیم از طراحی نمای مدرن استفاده کنید و یا برعکس ساختمان شما در یک مکان و منطقه جدید قرار دارد شما نمی توانید از طراحی نمای سنتی استفاده کنید البته طراحی نما و اجرای آن بیشتر از هر چیزی بستگی به سلیقه کارفرما دارد.

بیشتر بخوانید: دلایل بازسازی محیط کار

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

عواملی که در تعیین برآورد هزینه و اجرای ارزانترین نمای ساختمان موثر هستند کدام است؟

ازجمله این پارامترها به موارد زیر می توان اشاره نمود:

دستمزدکارگران

دریافت مشاوره

نوع متریال ومصالح انتخابی برای اجرای نما

سیستم اجرای نما

بیشتر بخوانید: بازسازی دکوراسیون کلاسیک اداری

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

اگر شما هم قصد دارید که ارزانترین نمای ساختمان را با بهترین کیفیت برای ساختمان خود اجرا کنید با ما همراه باشید. عواملی مانند سبک پروژه و متریال مورد نظر شما، حجم پروژه و غیره در تعیین هزینه اجرای نما موثر هستند. برای برآورد دقیق اجرای نما باید طراحی دقیقی توسط معماران برای نما سازی انجام بگیرد همچنین برای دریافت تاییدیه نماسازی از شهرداری باید طرح خود را با معماران در میان بگذارید و از آنها مشاوره بگیرید.

معماران کاربلد ساختمانی راجع به انواع متریال های نما سازی اطلاعات دقیق دارند و می توانند نمای مناسب ساختمان را با توجه به بودجه شما معرفی و طراحی کنند و همچنین معماران و مشاوران نما دیزاین مراکز تهیه متریال های نما سازی و فروشگاه ها با قیمتی مناسب را به شما معرفی می کنند پس دیگر نگران هزینه نمای خود نباشید.

بیشتر بخوانید: معماری یا طراحی دکوراسیون داخلی سه بعدی

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

نمای ساختمان شیک وارزان

یکی از فاکتورهای مهم برای اجرای ارزان ترین نمای ساختمان انتخاب مصالح می باشد. در انتخاب مصالح عواملی مانند بافت منطقه، سلیقه کارفرما، مصالح بومی، اقلیم و غیره موثر هستند.

مصالح ساختمانی بیشترین درصدهزینه ها را شامل میشود یکی ازسوالات متداول بسیاری ازسازندگان نمای خارجی ساختمان درخصوص قیمت خریدمصالح نمای ساختمان واجرای نمای مدرن وارزان است .چیزیکه مشخص می باشد این است که بعضی متریال نمای مدرن نسبت به برخی ازمتریال های نمای سنتی هزینه بیشتر دارند. پنج نکته برای طراحی و اجرای ارزانترین نمای ساختمان:

استفاده از مصالح با هزینه نگهداری کم

اجرای متریال سفارشی و خاص را در درجه دوم اهمیت قرار دهید.

استفاده از تکنیک مصالح جایگزین ارزان قیمت با کارایی مشابه

استفاده از مصالح با درجه کیفی پایین تر ولی با کارایی مشابه مصالح درجه یک

عدم تغییر سفارشات بعد از شروع عملیات اجرائی

بیشتر بخوانید: کاربری ساختمان چیست؟

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

ارزانترین نمای ساختمان کدام است؟

کلام آخر

اگر برای اجرای نمای خود از لحاظ مالی محدودیت دارید اصلا نگران نباشید خبر خوب این است که مصالح و متریال های بسیاری برای داشتن نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت وجود دارد که شما به راحتی با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین نمای ساختمان ساده و ارزانترین نمای ساختمان و در عین حال زیبا و کارآمد را داشته باشید.

ارسال نظر