گروه معماری بنیستا

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری: کفپوش ها نقش بسیار مهمی در بازسازی و نوسازی خانه  و فضاهای اداری و تجاری دارند اهمیت کفپوش ها در بحث دکوراسیون داخلی به حدی است که پایه اصلی محیط و فضا شناخته می شود.

معمولاً برای پوشش کف محیط های اداری و تجاری کفپوش هایی استفاده می کنند که علاوه بر زیبایی استحکام بالایی نیز داشته باشند. اما اینکه چه کفپوش هایی مناسب پوشش کف محیط های اداری می باشند موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری به آن پرداختیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

تفاوت نوسازی و بازسازی در ساختمان های اداری چیست؟

خیلی از افراد تفاوت نوسازی و بازسازی را نمی دانند پس بهتر است که قبل از این که به معرفی کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری بپردازیم ابتدا تفاوت نوسازی و بازسازی را با هم مرور کنیم.

بازسازی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که در جهت بالا بردن عمر ساختمان و استحکام قسمتهای مختلف آن انجام می شود در صورتی که نوسازی به معنی تعویض وسایل مصرفی ساختمان مانند کابینت ها، شیرآلات و کفپوش آن می باشد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان های اداری

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

کفپوش های اداری باید چه ویژگی داشته باشند؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم کفپوش های اداری باید بسیار مقاوم باشند چرا که این کفپوش ها در معرض توجه زیادی قرار دارند به همین خاطر اگر استحکام کافی را نداشته باشند خیلی زود از بین می روند. فضاهای اداری و تجاری معمولاً به دلیل رفت و آمد های زیاد خیلی زود نیاز به شستشو دارند پس یکی از ویژگی های بارز کفپوش‌های اداری مقاومت آنها در برابر آب و رطوبت می باشد.

زیبا بودن کفپوش ها یکی دیگر از ویژگی کفپوش هایی است که برای محیط های اداری در نظر گرفته می‌شوند زیبا بودن کفپوش ها علاوه بر جلوه دادن به فضای کار باعث بالا رفتن روحیه و کیفیت کار کارمندان یک اداره می شود.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

انواع کفپوش مناسب ساختمان اداری کدام اند؟

اینکه ما چگونه کفپوشی را انتخاب کنیم به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به نوع زیرسازی هزینه ساخت و نگهداری ایمنی نمای مناسب ،قیمت و البته سلیقه شخصی کارفرما اشاره کرد. ما در ادامه این مقاله به معرفی کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: راهکار های بازسازی دفتر کار با هزینه کم

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

کفپوش های چوبی اداری

شاید اولین گزینه از کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری کفپوش های چوبی باشند این گونه کفپوش ها در مقایسه با کفپوش های دیگر قیمت بیشتری دارند معمولاً در همه دفتر ها با توجه به میزان رفت و آمد می توان از این نوع کفپوش استفاده کرد چرا که این کفپوش ها بسیار مقاوم می باشند از دیگر ویژگی های کفپوش های چوبی تمیز شدن این نوع کفپوش ها به راحتی می باشد.

کفپوش اداری اپوکسی

این نوع کفپوش ها معمولاً کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند و در مکان های اداری، تجاری و انبار ها از آنها استفاده می شود در مجموع می توانیم بگوییم که در هر مکانی می توانید از این نوع کفپوش ها استفاده کنید برای نصب این کفپوش ها بهتر است که زیر سازی به صورت بتنی انجام شود از ویژگی های بارز این کفپوش ها مقاومت در برابر ساییدگی و ترک خوردن در مکان های پر تردد می باشد. با توجه به اهمیت قیمت کفپوش ها ارزان قیمت بودن یکی از ویژگی های بارز این نوع کفپوش ها به حساب می آید.

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری

کفپوش های سرامیکی

کفپوش های کاشی و سرامیکی می توانند گزینه خوبی برای مکان های تجاری و اداری و دفتر های کار باشند از ویژگی های بارز این نوع کفپوش ها نگهداری و تمیز کردن آسان آنها می باشد کفپوش های سرامیکی از مقاومت بالایی برخوردار هستند و مدت زمان زیادی طول میکشد تا دچار آسیب دیدگی شوند قیمت این کفپوش ها نیز در مقایسه با سایر کفپوش ها ارزان تر میباشد.

کفپوش اداری پی وی سی (PVC)

این نوع کفپوش ها که بسیار محبوب می باشند یکی از کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری به حساب می آیند. با توجه به اینکه این کفپوش ها عایق های خوبی هستند می توانند گزینه خوبی برای مکان های پرتردد باشند جنس کفپوش پی وی سی از پلاستیک های بادوام است و حالتی منعطف دارند همین ویژگی باعث شده که کارکنان هنگام فعالیت، احساس خستگی کمتری در ناحیه پا داشته باشند از ویژگی‌های بارز این کفپوش می توان به مقاومت بالا آنها در برابر ساییدگی و ترک اشاره کرد. از دیگر کفپوش های مناسب برای نوسازی فضای اداری می توان به کفپوش های موکت و موزاییک اشاره کرد.

ارسال نظر