گروه معماری بنیستا

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق مسلماً بعد از گذشت چند سال از ساخت یک خانه بنا به دلایل مختلف خانه نیاز به مرمت و بازسازی پیدا می کند. بعضی از مواقع بازسازی به دلیل خراب شدن و یا فرسوده شدن یک قسمتی از خانه است و در بعضی از مواقع هدف از بازسازی تغییر شکل ساختاری خانه و یا بزرگتر کردن خانه می باشد.

ولی علت بازسازی هر چه باشد برای اینکه یک بازسازی خوب با هزینه کم داشته باشیم باید چند نکته را رعایت کنیم، ما در این مقاله قرار است که چند توصیه مهم برای بازسازی موفق داشته باشیم پس اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که قصد بازسازی خانه خود را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق

چگونه یک بازسازی اصولی ساختمان داشته باشیم؟

برای بازسازی اصولی یک ساختمان باید چند نکته را رعایت کرد که همین طور که در ابتدای مقاله گفتیم این چند نکته را در قالب چند توصیه برای بازسازی موفق برای شما بیان کرده ایم.

اولین توصیه برآورد بودجه است

اولین توصیه از چند توصیه مهم برای بازسازی موفق برآورد بودجه است، بهتر است قبل از اینکه شروع به بازسازی خانه کنید ابتدا میزان هزینه که قصد دارید برای این امر خرج کنید را مشخص کنید. برآورد بودجه  و هزینه به شما کمک می‌کند تا بدانید که کدام قسمت ها از خانه را می توانید مرمت و بازسازی کنید.

بازسازی ساختمان و خانه + مراحل و هزینه | دکور پلاس

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق

دومین توصیه قرارداد با یک تیم باز سازی خوب

باید بگویم که دومین توصیه برای یک بازسازی موفق قرارداد بستن با یک تیم بازسازی خوب است، یک تیم بازسازی خوب و متخصص تیمی است که ایده ها و برنامه های مشخصی داشته باشند و از همه مهمتر افرادی داشته باشند که بتوانند این ایده و برنامه ها را به خوبی پیاده کنند. البته این ایده ها و برنامه ها باید در راستای اهداف کارفرما باشد.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

سومین توصیه اولویت بندی کردن کارها

شاید این توصیه را بتوانیم به عنوان یکی از مهم ترین توصیه ها از چند توصیه مهم برای بازسازی موفق به شمار بیاوریم، برای اجرای یک بازسازی موفق قسمت های مختلف پروژه را اولویت بندی کنیم.

شما باید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید کارها را اولویت بندی کنید، سعی تان این باشد قسمت های که نیاز بیشتری به بازسازی دارند را در اولویت قرار دهید ممکن است که با تمام شدن بودجه قسمت هایی که بیشتر نیاز به بازسازی داشته اند بازسازی نشوند. پس برای یک بازسازی موفق بهترین توصیه اولویت بندی کارها می باشد.

چهارمین توصیه گرفتن مجوز

سعی کنید که قبل از شروع به کار بازسازی حتماً مجوز های لازم را از شهرداری و یا هر مکانی که مربوط به این موضوع است دریافت کنید، چرا که  نگرفتن مجوز باعث می شود تا شما نتوانید آنگونه که باید و شاید برنامه های خود را برای بازسازی خانه پیدا کنید.

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق

پنجمین توصیه استفاده از مصالح با کیفیت

در ادامه توصیه‌های مهم در بحث چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق  توصیه اکید برای استفاده از مصالح با کیفیت است، شاید که از لحاظ هزینه مقداری هزینه شما بیشتر شود ولی اگر شما از مصالح با کیفیت استفاده کنید، طول عمر بیشتری دارند و شما بیشتر می توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

آیتم های بازسازی ساختمان به همراه قیمت (چک لیست بازسازی) | سلام ساختمان

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق

ششمین توصیه بستن قرارداد

به این نکته توجه داشته باشید که بعد از انتخاب یک نام خوب بازسازی باید با آنها یک قرارداد سفت و محکم امضا کنید، شما باید در این قرارداد مبلغ دستمزد را ذکر کنید، یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید در قرارداد ذکر شود زمان تحویل پروژه است چرا که در برخی مواقع مشاهده شده که کارفرما با پیمانکار بر سر همین مطلب به مشکل برخورده اند.

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق

چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق

هفتمین توصیه تعمیر به جای تعویض

با توجه به بالا بودن قیمت مصالح ساختمانی سعی کنید در وهله اول اگر مشکل جایی با تعمیر برطرف می شود  آن را تعمیر کنید برای مثال اگر آهنی با جوشکاری قابل استفاده است، این کار را انجام دهید و حتی المقدور از خرید آهن اجتناب کنید. این مثال می تواند برای سایر مصالح نیز صدق کند. این توصیه نیز به عنوان یک توصیه مهم برای بازسازی موفق بحساب می آید.

سخن پایانی

برای نتیجه‌گیری باید بگویم که از اولین اقدامات برای یک بازسازی موفق بستن قرارداد با یک تیم بازسازی خوب است. برآورد هزینه و بودجه از دیگر اقدامات برای بازسازی موفق به حساب می‌آید. امیدواریم با به کارگیری چند توصیه به عنوان چند توصیه مهم برای یک بازسازی موفق بتوانید خانه خود را به بهترین شکل ممکن بازسازی کرده و تا سال‌ها از زندگی در آن لذت ببرید.

ارسال نظر