گروه معماری بنیستا

وظایف طراحان دکوراسیون داخلی

وظایف طراحان دکوراسیون داخلی : شاید اگر به گذشته برگردیم اولین طراحان دکوراسیون داخلی کسانی بودند که با ایجاد نقشه بر روی غار ها سعی در زیباتر کردن آنها می کردند.این موضوع نشان می‌دهد که طراحی دکوراسیون داخلی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و امروزه نیز خیلی از افراد نسبت به طراحی دکوراسیون داخلی وسواس ویژه‌ای دارند.

به همین دلیل برای طراحی دکوراسیون داخلی به سراغ طراحان و متخصصین این حرفه می روند ولی شما باید بدانید که طراحان دکوراسیون داخلی باید یکسری کارها را انجام دهند که وظیفه هر طراحی می باشد. اما این کارها یا وظایف چه هستند؟ موضوعی می باشد که ما در این مقاله تحت عنوان وظایف طراحان دکوراسیون داخلی به آن پرداخته ایم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

وظایف طراحان دکوراسیون داخلی

وظایف طراحان دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی و وظایف طراحان دکوراسیون چیست؟

شاید بهتر باشد برای اینکه بهتر متوجه وظایف طراحان دکوراسیون داخلی شویم ابتدا بدانیم که دکوراسیون داخلی چیست؟ به شکل کلی طراحی دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ سازی رنگ ها، وسایل و سایر اشیای موجود در یک بخش از خانه و یا هر جایی دیگر از یک ساختمان می باشد، که به بهترین و هنرمندانه ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

در بعضی از موارد خود افراد اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی می‌کنند و با توجه به سلیقه شخصی خود این کار را انجام میدهند. ولی کسانی که می‌خواهند این کار را حرفه ای تر و زیبا تر انجام دهند برای این کار از متخصصین و طراحان دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.

طراحان دکوراسیون داخلی افرادی می باشند که علاوه بر داشتن سلیقه و هنر ذاتی اطلاعاتی در این مورد دارند و حتی در برخی از موارد به صورت تخصصی آموزش های مرتبط با طراحی دکوراسیون داخلی را دیده اند.بله باید بدانید که افرادی که واقعاً علاقمند به طراحی دکوراسیون داخلی می باشند و می خواهند به یک دکوراتور حرفه ای تبدیل شوند به جز داشتن سلیقه و علاقه اولین کاری که باید انجام دهند این است که دوره های آموزشی طراحی دکوراسیون داخلی را بگذرانند. معمولاً در دوره های آموزشی طراحی دکوراسیون داخلی شما را با تاریخ هنر و معماری به شکل کلی آشنا میکنند.

که همین موضوع می تواند کمک شایانی به شما در در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

وظایف طراحان دکوراسیون داخلی

وظایف طراحان دکوراسیون داخلی

مهمترین وظایف طراحان دکوراسیون داخلی

شخصی که وظیفه طراحی دکوراسیون داخلی را به یک دکوراتور و یا طراحی دکوراسیون داخلی می سپارد مسلماً از آن انتظاراتی دارد که دکوراتور باید به بهترین نحو این انتظارات را برآورده کند. یک طراح خوب باید با انصاف و وجدان تمامی مراحل و وظایف محوله را به درستی انجام دهد. اما عمده ترین و مهم ترین وظایف طراحان دکوراسیون داخلی عبارتند از:

ایمن و کاربردی طراحی کردن فضای داخلی

یک طراح دکوراسیون خوب وظیفه دارد که فضای داخلی خانه را به شکلی ایمن و کاربردی طراحی کند و با در نظر گرفتن  مواردی مانند نورپردازی، رنگ ها و سایر ویژگی‌های باید مکانی دلپذیر و جذاب و البته ایمن طراحی کند.

تعیین اهداف اصلی پروژه

از دیگر وظایف طراحان دکوراسیون داخلی این می باشد که اهداف اصلی دکوراسیون داخلی را تعیین کنند به این منظور طراح باید مشخص کند که چه چیزی از این دکوراسیون داخلی می خواهد .اگر دکوراسیون داخلی مربوط به یک خانه می باشد آن را به گونه‌ای طراحی کند که مختص به خانه باشد و صمیمیت خانوادگی را در نظر بگیرد. اگر دکوراسیون مربوط به محیط کار است آن را به نحوی طراحی کند که علاوه بر راحتی کارمندان و یا مشتریان و مراجعه کنندگان، باعث بالا رفتن راندمان کاری نیز شود.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

وظایف طراحان دکوراسیون داخلی

وظایف طراحان دکوراسیون داخلی

تعیین محدوده مشخص برای پروژه

یکی از دیگر وظایف طراحان دکوراسیون داخلی تعیین محدوده برای پروژه ها می باشد. یک طراح حرفه ای باید مشخص کند که مشکل چیست؟ و مشتری در تلاش است تا به چه چیزی دست پیدا کند؟

باید مشخص باشد اندازه فضای پروژه چقدر است و از مشتری بخواهد نقشه از آپارتمان را برایش ترسیم کند. این کار می‌تواند از طریق رایانه و یا از طریق تلفن انجام شود. حتی در بعضی از موارد که امکان دارد طراح باید به محل کار رفته و پیش از طراحی دکوراسیون داخلی به صورت حضوری از پروژه بازدید کند.

توضیح فرایند کامل دکوراسیون داخلی برای مشتری

یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای باید فرایند طراحی را به صورت کامل برای مشتری توضیح دهد و قراردادی تنظیم کند که بیان میکند چه کاری را میخواهد برای مشتری انجام دهد در این مرحله بسیار مهم و ضروری می باشد که مشتری یا صاحب کار تعیین کند که چه میزان هزینه برای این کار در نظر گرفته است تا طراح بتواند با توجه به بودجه مورد نظر مشتری اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی کند.

ارسال نظر