گروه معماری بنیستا

هزینه نمای خارجی ساختمان

هزینه نمای خارجی ساختمان : نمای خارجی یک ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های معماری یک بنا می باشد. خیلی ها از نمای خارجی ساختمان به عنوان شناسنامه ساختمان یاد می کنند به همین خاطر در اکثر موارد سعی می شود که با استفاده از یک طراحی نما و متریال های مناسب بهترین نمای ممکن را برای ساختمان اجرا کنند.

اما با توجه به تورم و افزایش قیمت  مصالح مسئله‌ای مهمی  که وجود دارد هزینه نمای خارجی ساختمان می باشد. ما در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر هزینه نمای خارجی ساختمان می پردازیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

هزینه نمای خارجی ساختمان

هزینه نمای خارجی ساختمان

نمای خارجی ساختمان چیست؟

شاید بهتر باشد که قبل از بررسی هزینه نمای خارجی ساختمان ابتدا اطلاعات کلی در مورد نمای خارجی ساختمان به دست بیاوریم.

نما در لغت به معنی دید و مشاهده ای است که برای عموم قابل دیدن و مشاهده کردن باشد.به همین خاطر در صنعت ساختمان سازی به قسمتی که در بیرون یک ساختمان قرار دارد نمای آن گفته می شود. خیلی از افراد معتقد هستند که یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های یک ساختمان نمای آن می باشد. دلیل اهمیت نمای ساختمان ایجاد نمای زیبا و یکدست است که علاوه بر ساختمان سبب آرایش زیبای بافت شهری نیز می شود.

معماران در اکثر موارد زمانی که قصد دارند نمای ساختمان را طراحی کنند، آن را بر اساس شکل و مصالح مورد نیاز طراحی می کنند.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

هزینه نمای خارجی ساختمان

هزینه نمای خارجی ساختمان

برای اجرای نمای خارجی ساختمان از مصالح یا متریال های مختلفی استفاده می‌شود که از مهمترین آنها می توان به ترموود، چوب، سنگ، آجر، ورق های کامپوزیت، سرامیک و شیشه اشاره کرد. طراحی نما با هر یک از مصالح یا متریال‌ های ذکر شده هزینه خاص خود را دارد و هزینه نمای خارجی ساختمان با توجه به متریال مصرفی متغیر می باشد.

هزینه نمای خارجی ساختمان چقدر است؟

اگر بخواهیم هزینه نمای ساختمان را محاسبه کنیم باید بگویم که اولین گزینه برای محاسبه هزینه نمای خارجی ساختمان متریال مصرفی می باشد.

ولی به شکل کلی قیمت و هزینه نمای خارجی ساختمان شامل دو بخش اصلی می باشد، بخش اول هزینه ای که شما برای طراحی و اخذ تاییدیه نما از شهرداری پرداخت می‌کنید و بخش دوم هزینه ای که برای خرید متریال مورد نظر و دستمزد برای نصب آن پرداخت میکنید.

در مورد هزینه بخش اول باید بگویم که هزینه طراحی نمای خانه ای که قرار است بازسازی شود با هزینه نمای خارجی ساختمانی که قرار است به تازگی ساخته شود متفاوت می باشد.

در مورد مقدار هزینه‌ای نمای خارجی ساختمان های بازسازی شده باید چند مورد را بررسی کنید این موارد عبارتند از:

  • متریال و نوع مصالحی که در نمای ساختمان استفاده می شود.

  • امکان یا عدم امکان اجرای نمای جدید بر روی متریال قبلی

  • میزان تخریب و مراحل آن

بیشتربخوانید: بازسازی منازل مسکونی

  • هزینه نمای خارجی ساختمان

    هزینه نمای خارجی ساختمان

یکی از عوامل مهم در محاسبه هزینه نمای خارجی ساختمان چیست؟

یکی از مهمترین عوامل در کم و یا زیاد بودن هزینه نمای خارجی ساختمان متراژ ساختمان می باشد. برای متریال های مختلف معمولاً قیمت نصب ده هزار تومان و حداکثر ۱۵ هزار تومانی می باشد، در صورتی که متراژ نما کم باشد قیمت به صورت چکی در نظر گرفته می شود، مثلاً یک نمای ۱۸۰ متر مربعی در قیمت حداقل دو میلیون تومان طراحی می شود که نسبت به نوع طراحی و خواسته های کارفرما پروژه و اخذ تاییدیه نما از شهرداری قیمت ها متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

هزینه نمای خارجی ساختمان

هزینه نمای خارجی ساختمان

ارزانترین نمای ساختمان چیست؟

معمولاً برای پروژه هایی که بودجه و هزینه بندی اجرای نما از کیفیت و کارکرد بودن اهمیت دارد درخواست به سمت و سوی نما های ارزان قیمت می رود، در اینجا یک پرسش مطرح می‌شود که با چه نوع طراحی و چه نوع متریال ای میتوان نمای زیبا و جذاب و البته ارزان قیمت اجرا کرد.

معمولاً ارزانترین نماهای ساختمان نمای هستند که زیاد فرمان نیستند و برای اجرای آنها نیازی به ایجاد پوسته دوم نیست به شکل معمول نما های اجرای آنها با متریال های معمولی و به سادگی صورت میگیرد در گروه نماهای ارزان هستند.

مثلا نمی‌توان گفت که تمامی نماهای آجری ارزان هستند در اجرای یک نمای گره چینی ها و روش های مختلف اجرای آجر در طراحی های مد نظر هزینه دستمزد اجرای آن را بیشتر خواهد بود و گاهاً یک نمای رومی ارزانتر از یک نمای آجری است. پس به شکل کلی نمی توانیم بگوییم که ارزانترین نما برای یک ساختمان چه نمای است. اما شما می توانید با گرفتن مشورت از متخصصین این حوزه کمترین هزینه را برای نمای ساختمان خود انجام دهید.

ارسال نظر