گروه معماری بنیستا

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان :همان گونه که همه شما می دانید طراحی نما یکی از قسمت های مهم در اجرای یک پروژه ساختمان سازی به حساب می آید. زیرا افراد به محض ورود به بنای شما و یا حتی بدون اینکه وارد بنای شما شوند اولین چیزی که توجه آنها را جلب می کند نمای خارجی ساختمان می باشد، به همین خاطر باید طراحی ساختمانی طراحی جدید ، اصولی و البته مطابق با استاندارد های خاص طراحی گردد.

اما به منظور طراحی و ایجاد یک نمای جدید باید نکاتی را در هنگام طراحی نمای خارجی ساختمان و اجرای نما در نظر گرفت و با توجه به این اقدامات اقدام به ایجاد نمای ساختمان جدید کرد.ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان خواهیم پرداخت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان

نمای خارجی ساختمان ها با طراحی های مختلف و متریال های متفاوتی ایجاد می شوند. ولی همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم برای ایجاد یک نمای جدید باید به نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان توجه کنید نکاتی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

کاربری ساختمان  چه تاثیری در ساخت و تعمیرات آن دارد؟

اگر می خواهید که یک نمای جدید و البته کارآمد برای ساختمان طراحی و اجرا کنید ابتدا باید به این سوال ها پاسخ دهید که ساختمان برای چه کاربری طراحی می شود؟

دانستن این نکته می‌تواند مهم ترین نکته در طراحی نمای جدید ساختمان باشد، طراحی یک ساختمان مسکونی با ساختمان تجاری بسیار متفاوت می باشد و در بسیاری از مواقع  ساختمان برای فعالیت خاص ساخته می‌شود که کاربری آن می‌تواند به صورت مستقیم بر روی طراحی نمای خارجی آن تاثیر گذار باشد. پس قبل از هر چیزی با کارفرمای خود درباره کاربری ساختمان صحبت کنید و با توجه به کاربری ساختمان اقدام به طراحی و اجرای نمای خارجی ساختمان کنید.

بیشتر بخوانید: طراحان دکوراسیون

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان

هماهنگی با بافت محیط

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان دقت به بافت منطقه می باشد شما باید قبل از طراحی نمای خارجی به دقت بافت منطقه نگاه کنید و این بافت را از نظر انتخاب سبک و رنگ مورد بررسی قرار دهید. در غیر این صورت طراحی نما هر چقد هم جدید و زیبا باشد نمی تواند زیبایی خاص خود را نمایش دهد.

بافت ساختمان ها در محیط های مختلف متفاوت می باشد به عنوان مثال ساختمان ها در مرکز شهر با ساختمانی در باغ های اطراف شهر کاملاً تفاوت دارد و باید شما برای طراحی نمای خارجی آن دقت کامل را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: طراحی مجدد پلان خانه

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان

شرایط اقلیمی

شرایط اقلیمی آب و هوای منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد یکی دیگر از نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان می باشد. شما باید این موضوع را به خوبی درک کنید که طراحی و اجرای نمای خارجی ساختمان در مناطق سردسیر با مناطق گرمسیر تفاوت دارد و وظیفه شما به عنوان یک طراح نمای خارجی و مجری نما ،قبل از صرف هزینه مالی و زمانی این است که این تفاوت ها را به کارفرما گوشزد نمایید.

مکان قرارگیری ساختمان

مکان قرارگیری ساختمان به عنوان یکی از نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان می باشد. شما قبل از طراحی نمای خارجی ساختمان باید به این سوال ها پاسخ دهید که ساختمان شما دقیقاً در کجا قرار میگیرد؟ساختمانی که شما ماموریت طراحی نمای خارجی و اجرای آن را بر عهده دارید در کنار خیابان است و یا اینکه در یک کوچه؟

اینکه ساختمان در کجا قرار میگیرد از چندین و چند جهت در انتخاب طراحی نمای جدید ساختمان تاثیر دارد که از مهمترین آنها می توان به نوع همخوانی طراحی استفاده از متریال و استفاده از رنگ ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: هزینه نمای خارجی ساختمان

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان

نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان

هماهنگی با رنگ ها

هماهنگی با رنگ ها به عنوان آخرین نکته از نکات مهم در طراحی نمای جدید ساختمان می باشد. این موضوع که نمای ساختمان شما از نظر رنگی نیز با سایر ساختمان‌های اطراف هماهنگی و همخوانی داشته باشد امری بسیار مهم و ضروری است که در طراحی نمای ساختمان نمای جدید ساختمان باید لحاظ شود، به این موضوع دقت داشته باشید که همیشه تضاد زیبا نیست و در بعضی از مواقع تضاد تمام زیبایی را طراحی نمای خارجی ساختمان شما می گیرد.

نکته پایانی

برای طراحی نمای جدید ساختمان سعی کنید که از متریال های جدید استفاده کنید چرا که هر چقدر که طراحی نمای ساختمان شما جدید باشد استفاده از متریال های قدیمی مانند آجر و آجر نما می تواند جذابیت آن را از بین ببرد پس استفاده از متریال های جدید مانند کامپوزیت و شیشه می تواند کمک شایانی به شما کند.

ارسال نظر