گروه معماری بنیستا

نمای کامپوزیت چگونه است؟

نمای کامپوزیت چگونه است؟ میتوانیم بگوییم که نمای ساختمان صورت ساختمان می باشد و می تواند تاثیر زیادی بر ارزش قیمت ساختمان و زیبایی آن داشته باشد، به منظور زیبایی نمای خارجی ساختمان از متریال های مختلفی مانند شیشه ، سنگ ، آجر نما ، سرامیک و متریال های دیگری استفاده میشود یکی از بهترین و زیباترین متریال ها برای نمای ساختمان کامپوزیت می باشد که ما در این مقاله قصد داریم که به برسی نمای کامپوزیت تحت عنوان نمای کامپوزیت چیست بپردازیم. پس اگر شما هم مایل به کسب اطلاعات در این مورد هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

نمای کامپوزیت چگونه است؟

نمای کامپوزیت چگونه است؟

نمای کامپوزیت چیست؟

بهتر است قبل از اینکه بگوییم نمای کامپوزیت چیست ابتدا اطلاعاتی را در مورد خود کامپوزیت به شما ارائه بدهیم، کامپوزیت به موادی میگویند که از ترکیب دو یا چند ماده با خواص شیمیایی فیزیکی و مکانیکی ساخته می شود ولی خود کامپوزیت نسبت به مواد تشکیل دهنده اش خواص متفاوتی دارد، کامپوزیت معمولا وزن کمی دارد و در مقابل از استحکام بالا و قیمت پایینی برخوردار است.

به همین دلیل در صنایع مختلف و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد،پنل های کامپوزیت که مخصوص نما می باشند از مدرن ترین مصالح ساخته می‌شوند که از یک لایه مرکزی و دو لایه پوشش دهنده ساخته می شود که معمولاً ضخامت آن ها بین ۳تا ۶ میلیمتر می باشد. نمای کامپوزیت به نمای گفته میشود که از متریال کامپوزیت استفاده میشود، پنل های کامپوزیتی که برای نما ساخته می شوند بسیار نرم و منعطف می باشند.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

نمای کامپوزیت چگونه است؟

نمای کامپوزیت

نحوه اجرای نمای کامپوزیت چگونه است؟

معمولاً نمای کامپوزیت به سه روش فیکس، سوپر فیکس و هنگ اجرا می شود.باید توجه داشته باشید که شما قصد انجام نمای کامپوزیت را با هر یک از این سه روش داشته باشید باید در مرحله اول  بر روی نمای ساختمان آهن کشی و یا در اصطلاح نما کاران حرفه ای شاسی کشی را انجام دهید.و سپس پنل های کامپوزیت را بر روی این شاسی نصب کنید.

نمای کامپوزیت در چه ساختمان های کاربرد دارد؟

باید بگوییم که نمای کامپوزیت را میتوان برای نمای هر ساختمانی چه اداری باشد و یا چه تجاری و یا حتی مسکونی می توانید انجام دهید. بجز این مکان ها شما میتوانید از نمای کامپوزیت برای نمای بیمارستان ها، فرودگاه ها، جایگاه های سوخت و حتی به منظور پوشش دیوار و سقف در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

نمای کامپوزیت چگونه است؟

نمای کامپوزیت

مزایایی نمای کامپوزیت چیست؟

امروزه نمای کامپوزیت به عنوان یکی از نماهای محبوب به حساب می آید دلیل این امر مزایایی می باشد که نمای کامپوزیت دارد که از مهمترین این مزایا می توان به:

  • ارزان تر بودن این متریال نسبت به سایر متریال های مشابه برای نمای ساختمان
  • وزن سبک پنل های  کامپوزیت
  • استحکام و دوام بالای این پنل ها
  • امکان استفاده راحت از کامپوزیت و بالا رفتن سرعت کار
  • شستشوی راحت و تاثیر گذار نمای کامپوزیت
  • و تنوع در طرح و رنگ پنل های کامپوزیت.
  • معایب نمای کامپوزیت

در مقابل مزایایی که از نمای کامپوزیت گفتیم این نماها معایبی نیز دارند این معایب عبارت اند از:

پنل های کامپوزیت در مقابل باد های شدید و طوفان آسیب پذیر هستند و دچار تو رفتگی می شوند و در صورت عدم نصب استاندارد حتی ممکن است که کنده شوند.

در صورت عدم نصب درست به دلیل خالی بودن فضای پشت پنل ها ممکن است که در زمان باران و یا برف دچار نشتی شوند.و همچنین ممکن است که فضای خالی به محلی برای حشرات و پرندگان تبدیل شود.

به دلیل اینکه نصب نمای کامپوزیت نیازمند نیروی حرفه ای و متخصص می باشد ممکن است که هزینه نصب آن نسبت به سایر متریال های نما بیشتر شود.

انواع نمای کامپوزیت کدام اند؟

نمای کامپوزیت انواع مختلفی دارد که مهمترین آن ها به شرح زیر می باشد….

کامپوزیت پنل آلومینیومی نانو

کامپوزیت پنل آلومینیومی ضد باکتری

کامپوزیت پنل آلومینیومی رنگی یا طیفی

کامپوزیت پنل آلومینیومی ضد حریق

کامپوزیت پنل آلومینیومی طرح رنگ

کامپوزیت پنل آلومینیومی طرح چوب

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

نمای کامپوزیت چگونه است؟

نمای کامپوزیت

کلام پایانی

در این مقاله ضمن معرفی و توضیح نمای کامپوزیت به مزایا و معایب این نما پرداختیم و انواع پنل های کامپوزیت را معرفی کردیم. با بررسی کلی نمای کامپوزیت به این نتیجه میرسیم که مزایایی این نما بسیار بیشتر از معایب این نما می باشد.

امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد نمای کامپوزیت به دست آورده باشید و بتوانید با انتخاب یکی از انواع کامپوزیت با توجه به سلیقه خودتان نمای ساختمان خود را به زیبا ترین شکل ممکن طراحی کنید.

ارسال نظر