گروه معماری بنیستا

نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن

نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن همواره سعی می شود که از جدیدترین نماهای ساختمانی برای نمای خارجی ساختمان استفاده شود، نمای بایرامیکس یکی از نماهای جدید برای ساختمان می باشد که بسیار زیبا و بسیار مورد استفاده است. ما در این مقاله به بررسی نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای  آن می پردازیم.

نمای بایرامیکس چیست؟

بایرامیکس یک محصول است که برای اولین بار در کشور ترکیه ساخته شده است.از بایرامیکس معمولاً برای نمای تزیینی در داخل و خارج ساختمان استفاده می شود، اما عمده استفاده از بایرامیکس در نمای خارجی ساختمان است این محصول به صورت ملات است و از ترکیب دانه های گرانیتی و مرمر سرامیزه با تنوع رنگی زیاد و دانه بندی های فراوان به همراه رزین های مصنوعی و طبیعی و با بعضی از افزودنی ها ساخته می شود.

معمولاً بایرامیکس که به صورت ملات است بعد از اجرا و خشک شدن به صورت یک نمای زیبای سنگی در می‌آید، نمای بایرامیکس دارای انواع بافت های مختلف اعم ازSaten,Orta,Kalin می باشد.

بایرامیکس از لحاظ اندازه نیز به چهار دسته مختلف میکرو ، ریز، متوسط و درشت تقسیم بندی می شود و هر چهار مورد آن در بازار وجود دارد.

نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن

نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن

بایرامیکس به صورت کلی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • بایرامیکس مینرال
  • بایرامیکس مینرال سرامیزه
  • بایرامیکس گلد مینرال
  • بایرامیکس مینرال سافتا
  • بایرامیکس میکرو

نمایی بایرامیکس چه مزایایی دارد؟

در بحث نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن به مزایای این نما می پردازد از مهمترین مزایای نمای بایرامیکس می توان به: مقاومت بالا در برابر بخار آب و باران قابلیت شستشو بدون آسیب دیدن مقاومت بالا در برابر یخبندان

  • نصب و اجرای آسان
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • دوام و عمر طولانی
  • کاهش وزن سازه
  • قیمت مقرون به صرفه
  • قابلیت اجرا در ستون نازک

و داشتن تنوع رنگی بالا اشاره کرد.

اما نمای بایرامیکس در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز میباشد که از مهمترین آنها می توان به: از دست رفتن زیبایی به دلیل نگهداری نامناسب این نما ها، کثیف شدن زود به زود و نیاز به شستشوی مدام، عدم استفاده در ساختمان های لوکس و مجلل به دلیل ظاهر ساده ای که دارند، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن

نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن

اجرای نمای بایرامیکس چگونه است؟

ما به صورت کلی نمای بایرامیکس را برای شما توضیح دادیم و حالا به چگونگی اجرای بایرامیکس می پردازیم.

اجرای نمای بایرامیکس با پیستوله

اجرای نمای بایرامیکس بسیار ساده است فقط کافیست مقدار مورد نیاز بایرامیکس را با آب قاطی کنید و با استفاده از ماله و یا پیستوله بر روی سطح مورد نظر را اجرا کنید. در روش اجرای بایرامیکس با پیستوله باید توجه داشته باشید که تنها بایرامیکس هایی در اندازه میکرو را میتوانید استفاده کنید. بعد از مخلوط کردن بایرامیکس با آب آن را در پیستوله ریخته  و در فاصله ۳۰ تا ۵۰ سانتی از سطح مورد نظر می گیرید  و به صورت عمودی عمل پاشش بایرامیکس را انجام می دهید.

یک نکته مهم در مورد بایرامیکس با پیستوله این است که در این روش کار به سرعت انجام می‌شود و معمولاً برای سطوح کنگره دار و ناهموار از پیستوله  استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن

نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن

اجرای نمای بایرامیکس با ماله

همانگونه که گفتیم بایرامیکس را می توانیم هم با استفاده از پیستوله و هم با ماله بر روی سطوح مورد نظر کار کنیم. اما از آنجایی که با پیستوله فقط می توانیم بایرامیکس های سایز میکرو را کار کنیم، لذا در استفاده از سایر سایز های  بایرامیکس از ماله استفاده می کنیم.

توجه داشته باشید که برای کارکردن با ماله هرگز نباید از ماله های تخته ای یا آهنی استفاده کنید ماله ای که استفاده می‌کنید باید کاملاً  ضد زنگ باشد

در بحث نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن باید توجه داشته باشید که کار را از بالاترین محل سطح مورد نظر اجرا کنید. برای اجرا با ماله باید ملات را با ماله از پایین به سمت بالا روی دیوار بکشید و یک نفر به عنوان کارگر دوم بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با ماله به انجام حرکت های دورانی بپردازد این کار برای این است که طرح مورد نظر را روی سطوح  ایجاد کنیم، به این نکته توجه داشته باشید که شخصی که به عنوان کارگر دوم عمل می کند باید همواره سطح ماله را مرتب با اسفنج نمناک مرطوب و تمیز کند تا موقع کشیدن ماله سطح نما کاملا یکنواخت و ساده اجرا شود.

امیدواریم که با خواندن این مقاله به آشنایی نسبی در مورد نمای بایرامیکس و چگونگی اجرای آن رسیده باشید و بتوانید به بهترین شکل از بایرامیکس استفاده کنید.

ارسال نظر