گروه معماری بنیستا

نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی

نازک کاری و اجرای دکوراسیون  منازل مسکونی: امروزه خانه ها چیزی فراتر از یک سرپناه برای محافظت انسان از سرما و گرما به حساب می آیند. در دنیای کنونی شرکت های ساختمان سازی در ساخت خانه ها علاوه بر استحکام و دوام اهمیت ویژه ای برای زیبایی نیز قائل هستند.

معمولاً دو قسمت مهم خانه یعنی نمای خارجی و دکوراسیون داخلی از عوامل مهم زیبایی یک خانه به حساب می آیند. به همین دلیل طراحی و اجرای نمای خارجی و انجام نازک کاری و طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه برخوردار هستند به همین خاطر ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که به بررسی نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی بپردازیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی

نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی

نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی به چه معناست؟

نازک کاری

به مجموعه فعالیت هایی که برای محافظت و زیباسازی دکوراسیون داخلی پس از سفت کاری منزل انجام می شود نازک کاری ساختمان گفته می شود.

در ساختمان های امروزی هر آن چیزی که در مقابل چشم هر فرد قرار می گیرد لایه نازکی از مصالحی است که لایه زیرین را پوشش میدهد که طی مراحلی مانند عایق کاری ، سنگ کاری ،کاشی کاری و نقاشی انجام می شود از  هر یک از موارد زیر می توان به عنوان نازک کاری ساختمان نام برد.

به طور معمول اولین چیزی که در هنگام ورود یک ساختمان نظر افراد را به خود جلب می کند نازک کاری انجام شده و دکوراسیون داخلی می باشد به همین خاطر نازک کاری ساختمان در زیبایی فضای داخلی بنا نقش بسزایی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

نازک کاری و اجرای دکوراسیون منزل مسکونی دارای مراحلی می باشند از مهمترین مراحل نازک کاری در ساختمان می توانیم به اندود کاری ،شمش گیری، قرنیز کاری، عایق کاری، کف سازی ،کاشی کاری و سفید کاری اشاره کرد که در ادامه به توضیح چند مورد از مهمترین این مراحل خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی

نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی

اندود کاری

پس از اتمام تاسیسات در مرحله گچ کاری ساختمان اندود کاری انجام می‌شود این نازک کاری در دو نوع اندود کاری داخلی و اندود کاری خارجی صورت می گیرد در اندود کاری داخلی معمولاً از گچ و خاک استفاده می شود چون که در محیط داخلی نم ورطوبت وجود ندارد اما در اندود کاری خارجی از سیمان استفاده می شود زیرا علاوه بر زیبایی ظاهری به دلیل این که در معرض باران و سرما و گرما قرار می‌گیرد باید مقاوم باشد.

سفید کاری

معمولاً سفید کاری بعد از مرحله اندود کاری انجام می‌شود سفید کاری به دلیل در معرض دید مستقیم بودن بیننده  قرار دارد و روی کار بودن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ملات گچ به کار رفته در سفید کاری نسبت به گچ و خاک زودتر خود را میگیرد توجه داشته باشید که این امر نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد بنابراین پروژه سفید کاری را باید به افراد کاربلد که در این حوزه تخصص دارند بسپارید چرا که سفید کاری به عنوان مهمترین مراحل نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی می باشد.

کف سازی

یکی دیگر از مراحل نازک کاری کف سازی می باشد کف سازی نهایی در نازک کاری ساختمان در سایر قسمت های ساختمان متفاوت میباشد معمولاً از کفپوش های مختلفی مانند سنگ، موزاییک، کاشی، آجر، مصالح لوکس و پارکت ها برای کف سازی استفاده میشود را می توانیم یکی از مراحل مشترک نازک کاری و اجرای دکوراسیون منزل مسکونی بدانیم.

عوامل تاثیر گذار در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل مسکونی

میتوانیم بگوییم که نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی یکی از مهمترین عوامل رضایت و یا عدم رضایت افراد ساکن در یک ساختمان می باشد هنگام تزیین خانه ممکن است به نظر برسد که از خود سوال کنید از چه چیزی می توانید استفاده کنید تا خانه شما جذاب تر از آن چیزی که هست به نظر بیاید در اجرای دکوراسیون داخلی منازل مسکونی معمولاً از وسایلی مانند چاپ های دیواری لامپ های رومیزی، ساعت های بزرگ، قالیچه ها، شمع ها، گلدان ها و غیره استفاده می شود که در ادامه به بررسی چند مورد از این موارد خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی

نازک کاری و اجرای دکوراسیون منازل مسکونی

چاپ های دیواری

معمولا در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل مسکونی توجه بیشتر روی اشیای روی زمین می باشد و به دیوارها اهمیت آنچنان داده نمی شود ولی یکی از راه های اجرای یک دکوراسیون خوب استفاده از چاپ های دیواری بر روی دیوار ها می باشد شما می توانید با توجه به سلیقه تان یک چاپ دیواری بزرگ تهیه کرده دیوارها را با آن تزیین کنید.

گلدان

گلدان در اجرای دکوراسیون داخلی منازل مسکونی برای افرادی که عاشق طبیعت و زیبایی هستند یک گزینه مناسب می باشد گل و گیاه برای هر نوع طراحی دکوراسیون چه سنتی باشد چه مدرن و یا چه کلاسیک مناسب می باشد تنها نکته در این مورد این است که گلدان هایی برای خانه خود انتخاب کنید که مناسب با سبک طراحی شما باشد. امیدواریم با خواندن این مقاله از سایت مجموعه بنیستا اطلاعات کافی در مورد نازک کاری و اجرای دکوراسیون منزل مسکونی به دست آورده باشید.

ارسال نظر