گروه معماری بنیستا

قرارداد بازسازی منزل

قرارداد بازسازی منزل اگر به هر دلیلی مایل به بازسازی منازل مسکونی و یا بازسازی ساختمان اداری خود هستید و اگر خودتان به هر دلیلی چه عدم داشتن تجربه و یا نداشتن وقت کافی قادر به انجام این کار نیستید به ناچار باید از پیمانکار بازسازی منزل استفاده کنید. ولی داشتن یک قرارداد سفت و سخت می تواند هم خیال شما و هم خیال طرف مقابل شمارا راحت کند.

اما قرارداد بازسازی منزل چند نوع است و چه نکاتی باید در آن ذکر شود سوالی است که برای خیلی از افراد پیش می آید.ما در این مقاله قصد داریم که به برسی قرارداد بازسازی منزل بپردازیم پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

قرارداد بازسازی منزل

قرارداد بازسازی منزل

قبل از هر چیزی باید بگویم که قرارداد به تفاهم و توافق یک شخص با شخص یا گروه دیگر برای انجام کاری در قبال دستمزدی معین  قرارداد می گویند.
بازسازی منزل قراردادی است که بین صاحبخانه و گروه پیمانکار بازسازی بسته می شود این قرارداد اهمیت زیادی دارد، به این دلیل که عقد همچین قراردادی می تواند در تعیین دستمزد، زمان پایان پروژه یا بازسازی، جلوگیری از سو استفاده دو طرف موثر باشد. نکاتی مهم که باید در عقد قرارداد بازسازی منزل لحاظ شود.

قرارداد بازسازی منزل

درج کامل مشخصات

درج مشخصات کامل شرکت یا پیمانکار ساختمان از نکات مهم عقد قرارداد بازسازی منزل مسکونی است، باید توجه داشته باشید که نام، نام خانوادگی کامل، کد ملی ، آدرس کامل محل سکونت و آدرس محل کار و شماره ثبت شرکت در قرارداد ذکر شود.

مبلغ

شاید مهمترین و ضروری ترین قسمت قرار داد پیمانکاری ساختمان ذکر مبلغ تعیین شده باشد، در بعضی از مواقع مشاهده شده که به دلیل عدم ذکر مبلغ اختلافاتی به وجود آمده است، سعی کنید که مبلغ را هم با حروف و هم با عدد به صورت ریال و تومان بنویسید.

قرارداد بازسازی منزل

مسئولیت های پیمانکار

در هنگام عقد قرارداد حتماً این نکته را ذکر کنید که چه کار هایی بر عهده پیمانکار است برای مثال آیا خارج کردن نخاله و مصالح های قدیمی ساختمان بر عهده پیمانکار است؟ آیا آوردن مصالح جدید داخل ساختمان کار پیمانکار است یا باید توسط صاحب خانه انجام شود؟
در بعضی از موارد خرید مصالح جدید، فروش مصالح قدیمی مانند آهن آلات کهنه بر عهده پیمانکار است، اگر این چنین است حتماً باید در قرارداد ذکر شود.

قرارداد بازسازی منزل

ذکر کارهایی که پیمانکار باید انجام دهد

اگر پیمانکار قرار است که همه کارهای ساختمان شما را انجام دهد باید در قرارداد ذکر کنید به عنوان مثال ذکر کنید که:
لوله کشی، اجرای کابینت، طراحی دکوراسیون داخلی، نقاشی ،کمد دیواری نصب کاغذ دیوار، اجرای کاشی و سرامیک، خدمات تاسیساتی مثل برقکاری، کانال کشی کولر و حتی طراحی نمای خارجی ساختمان نیز بر عهده پیمانکار است.

قرارداد بازسازی منزل

زمان دقیق

یکی از نکات مهم در عقد قرارداد بازسازی منزل ذکر دقیق زمان تحویل ساختمان است. چرا که برای بعضی از افراد ممکن است که حتی ساعت ها هم برای تحویل ساختمان مهم باشد.

انواع قرارداد بازسازی منزل

معمولاً برای بازسازی منزل چهار نوع قرارداد منعقد می شود.

قرارداد بازسازی منزل

قرارداد با مصالح

در این نوع قرارداد بازسازی مشخص می شود که پیمانکار در قبال دریافت مبلغی علاوه بر ساخت و بازسازی ساختمان موظف است که مصالح مورد نیاز را نیز خود تهیه کند و کارفرما هیچ‌گونه وظیفه ای در قبال تهیه مصالح ندارد. نکته مهم در این نوع قرارداد این است که به مصالحی که توسط پیمانکار خریده می شود توجه کنید.

قرارداد پیمانکاری بدون مصالح

برخلاف قرارداد پیمانکاری با مصالح در این نوع قرارداد پیمانکاری وظیفه ای برای تهیه مصالح ندارد و تنها بابت ساخت و ساز مبلغی را دریافت می کند.

قرارداد پیمانکاری درصدی

در این نوع قرارداد بازسازی منزل کارفرما وجه مشخصی به پیمانکار نمی دهد بلکه درصدی را از سود حاصل از ساخت و ساز و یا بازسازی ساختمان در اختیار پیمانکار قرار می دهد. این درصد درصدی است که در قرارداد ذکر شده است.

قرارداد پیمانکاری دستمزدی

در این نوع قرارداد دستمزد پیمانکار از قبل تعیین شده است. نتیجه سود و زیان ساخت و یا بازسازی ساختمان ربطی به پیمانکار ندارد و همه متوجه کارفرما می شود.

قرارداد بازسازی منزل

نکته مهم و سخن پایانی

اگر قرارداد مد نظر شما ساخت یا باز سازی منازل مسکونی است و این قرارداد از نوع پیمانکاری با مصالح است طراحی دکوراسیون داخلی را حتما در قرارداد ذکر کنید.

ارسال نظر