گروه معماری بنیستا

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح : عمر مفید اکثر خانه ها ۳۰ تا ۵۰ سال می باشد و پس از این مدت خانه ها کم کم نیاز به تعمیرات جزئی و بازسازی عمده پیدا می کنند، اگر به موقع تعمیرات و بازسازی انجام نشود ممکن است که کار خانه حتی به مرحله تخریب برسد و علاوه بر خسارات مالی باعث به وجود آمدن زیان های جانی نیز شود.

اگر شما هم در منزلی زندگی میکنید که نیاز به بازسازی دارد و به هر دلیلی خودتان قادر به تعمیرات و یا بازسازی خانه نیستید میتوانید با استفاده از پیمانکارانی که در این کار تخصص دارند اقدام به بازسازی خانه کنید. ولی در نظر داشته باشید که عقد قرارداد با این پیمانکارها و شرکت ها بسیار مهم می باشد.

معمولا قرارداد بازسازی به دو شکل قرارداد بازسازی با مصالح و قرارداد بازسازی بدون مصالح بسته می شود.که ما در این  مقاله به بررسی قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح می‌پردازیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

قرارداد بازسازی خانه چیست؟

قرارداد بازسازی خانه به قراردادی گفته می شود که بین کارفرما و پیمانکار بسته می شود در این قرارداد پیمانکار متعهد می شود که در قبال دریافت مبلغی کار بازسازی خانه کارفرما را به شکلی که کارفرما تعیین می کند انجام دهد.معمولاً قرارداد بازسازی شامل دو نوع قرارداد بازسازی با مصالح و قرارداد بازسازی بدون مصالح میشود.

قرارداد بازسازی خانه با مصالح چیست؟

قرارداد بازسازی خانه با مصالح به قراردادی گفته می‌شود که پیمانکار متعهد می‌شود علاوه بر عملیات بازسازی مصالح مورد نیاز را نیز خود تهیه کند و کارفرما نیز متعهد می شود که علاوه بر دادن دستمزد بازسازی مبلغی را به عنوان پیش پرداخت برای خرید مصالح به پیمانکار بدهد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح چیست؟

همانگونه که میدانید خیلی از کارهای ساختمانی از ساخت و ساز کامل گرفته تا بازسازی دکوراسیون و حتی بازسازی کامل خانه کارهایی هستند که در قالب یک پروژه به پیمانکار سپرده می شود تا آن عملیات مد نظر کارفرما را انجام دهد. قرارداد پیمانکاری با توجه به نوع و حجم موارد پروژه انواع مختلفی دارند که یکی از آنها قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح می باشد.

در قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح هزینه و انتخاب نوع مصالح و متریال های مصرفی بر عهده شخص کارفرما است، البته میتواند تهیه و خرید مصالح با مشورت پیمانکار صورت گیرد اما هزینه آن را در نهایت کارفرما پرداخت میکند در این نوع قرارداد انجام امور مدیریت و پرداخت هزینه به کارگران و تیم اجرایی و تجهیزات کارگاهی بر عهده پیمانکار می باشد و تنها تفاوت با قرارداد پیمانکاری با مصالح در این نوع قرارداد پرداخت هزینه و خرید مصالح توسط کارفرما می‌باشد.

مزایای قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

از مهمترین بخش های پروژه های بازسازی ساختمان متریال و مصالح مصرفی آن می باشد. یکی از حساس ترین کارهایی که کارفرمایان و مالکان در این خصوص دارند اطمینان از کیفیت و مرغوب بودن مصالح می باشد در قراردادهایی که خرید مصالح با پیمانکار می باشد برای کارفرمایان همیشه این دغدغه وجود دارد آیا مصالح خریداری شده مصالح مرغوبی است یا اینکه پیمانکار از مصالح و متریال های درجه چندم استفاده می کند.

از دیگر مزایای قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح این است که کار فرما می تواند مصالح را متناسب با پیشرفت پروژه و در زمان‌های لازم خریداری کند، که این موضوع می‌تواند از لحاظ قیمت و زمان تحقیق برای مصالح انتخابی بسیار تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح چه معایبی دارد؟

از مهمترین معایبی که این نوع قرارداد دارد، احتمال هدر رفت مصالح از طرف پیمانکار می باشد، چرا که پیمانکار خودش مصالح را تهیه نکرده است و به همین دلیل الزامی در مصرف بهینه نخواهد داشت و ممکن است که در بعضی از موارد مصالح بیش از حد اتلاف و مصرف شود.

از دیگر معایب این نوع قرارداد می‌توان به همگون نبودن مصالح و مکان مصرف مصالح می باشد، به این معنی که در برخی از موارد که کارفرما مصالح را تهیه میکند این مصالح، متریال های مناسبی برای قسمتی که قرار است بازسازی شود نمی باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی معایب و مزایای قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح پرداختیم. از نظر ما در شرایطی که پروژه دارای آیتم های متعدد نبوده و یا هزینه مصالح بالا است می توان از این نوع قرارداد استفاده کنید. هر چند که بهترین کار برای بستن قرارداد با مصالح و یا قرارداد بدون مصالح مشورت با افرادی است که در این کار تبحر و تخصص دارند. امیدواریم که با خواندن این مقاله توانسته باشید اطلاعات کافی در مورد قرارداد بازسازی خانه بدون مصالح به دست آورده باشید.

ارسال نظر