گروه معماری بنیستا

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax طراحی نمای خارجی ساختمان همواره یکی ازحساس ترین و البته جذاب ترین بخش ها برای طراحان و معماران بوده است، چرا که موفق بودن ساخت پروژه یک ساختمان و یا عدم موفقیت در ساخت یک ساختمان تا حدود زیادی به نمای خارجی آن بستگی دارد.

در گذشته برای طراحی نمای خارجی ساختمان همچنین تئوری های معمار های بزرگ استفاده می شده است.اما امروزه با احترام به نظریه معماران بزرگ و تئوری‌های آنها بهتر است برای طراحی نمای خارجی از نرم افزار 3dmax استفاده شود. ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی طراحی نما با نرم افزار 3dmax بپردازیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax

در طراحی نمای ساختمان با نرم افزار 3dmax چه بخش هایی مورد بررسی قرار می گیرند؟

طراحی نما با این نرم افزار خصوصیات و ویژگی های خود را دارد. اگر شما در ابتدا بخواهید فقط طراحی نمای ساختمان را یاد بگیرید لازم است تا دستورات کاربردی تری دی مکس را به شکل صحیح و به صورت کامل درک کنید با توجه به دانش قبل از طراحی و اسکیس هایی که یاد گرفته اید.

شما می توانید بر روی یک پروژه شروع به کار کنید بعد از اسکیس و طراحی های اولیه به راحتی می توانید همه آنها را با ابزارها و دستوراتی که در نرم افزار 3dmax یاد گرفته اید از حالت تصاویر دو بعدی استخراج کرده و به حجم های سه بعدی تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax

ایده پردازی و طراحی نما با 3dmax

اگر هدف شما نمایش یک پلان طراحی نمای کلاسیک می باشد به شما پیشنهاد می کنیم با نرم افزاری مانند تری دی مکس شروع کنید یادگیری این برنامه این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی همه خطوط و طراحی هایی که به اتفاق گروه طراحی خودتان کشیده اید را به سادگی در داخل موی نرم افزار تری دی مکس مدل سازی کنید و نکته جالب تر اینکه آنها را بارها و بارها بدون هزینه ویرایش کنید.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax

چگونگی طراحی پلان نما در نرم افزار 3dmax

به منظور طراحی نما در یک دفتر ساختمانی معمولاً دو اتفاق جالب و جذاب رخ می دهد ابتدا اینکه یک پلان طراحی از همان شروع کار با دفتر طراحی شما کلید خورده و شما از صفر طراحی شکل پلان ورودی ها طبقات سازه، برق و مکانیک را خودتان شخصاً بر عهده دارید.

در این روش شما و گروه طراحی تان بیشترین تاثیر را بر روی طراحی نما و پلان خود داشته اید یا به اصطلاح هرگلی بزنید سر خودتان زده اید در این روش دست شما باز می باشد تا از همه ذوق هنر معماری خلاقیت و ایده های خودتان استفاده کنید و با توجه به هنر خودتان کارفرما را مجاب کنید که طراحی شما را بپذیرد و با شما قرارداد ببندد اما اتفاق مهم و جالب زمانی است که آن را در یک دفتر طراحی دیگر آماده می‌کند و یا ساختمانی فقط پلان نما هست و بعد از مدتی او قصد دارد که پلان و نما را به طراحی ساختمان اضافه کند.

به همین خاطر به دفتر کار شما مراجعه کرده و درخواست طراحی نمای ویلای آپارتمانی مدرن یا کلاسیک را از شما دارد، که گاهی این روش به شدت سخت و زیان آور و البته خسته کننده است چرا کارهایی که دیگران بدون هیچ فکری برای نمای پلان های داخلی تشکیل داده اند و چند فضای داخلی را با هم مرتبط کرده اند و در نهایت این کار را به عنوان یک پلان طراحی معماری به کارفرما را دارد و شما تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که سکوت کنید یا بگویید چشم یا اینکه بگویید خیر کار من نیست.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax

طراحی نمای ساختمان با نرم افزار  3dmax

ولی شما می توانید با قرار دادن حوصله و استفاده از نرم افزار 3dmax طراحی نمای خارجی ساختمان را با نرم افزار 3dmax انجام دهید.

طراحی نمای مدرن و کلاسیک با نرم افزار 3dmax

 

در بحث طراحی نمای خارجی ساختمان با نرم افزار 3dmax بحث طراحی نمای مدرن و کلاسیک بسیار داغ می باشد ولی باید بگویم که شما با این نرم افزار می توانید نماهای مدرن و کلاسیک طراحی کنید.

این نرم افزار برای شما هیچ گونه محدودیتی ندارد شما با این نرم افزار می توانید مانند یک نقاش با استفاده از ابزارهای کاری این نرم افزار وارد مرحله طراحی و خط فکری خود شوید و اگر با دستورات این نرم افزار آشنا باشید به راحتی میتوانید طراحی های کلاسیک مدرن یا حتی نمای رومی و محوطه سازی را طراحی کنید.

ارسال نظر