گروه معماری بنیستا

طراحی دکوراسیون دفتر کار

طراحی دکوراسیون دفتر کار :در طراحی دکوراسیون دفتر کار یا بازسازی ساختمان اداری تنها با رعایت یک سری قواعد و اصول می‌توان به چیدمانی کاربردی و شیک دست پیدا کرد.

محل کار محیطی است که در آن زیبایی به تنهایی ملاک چیدمان و دکوراسیون نیست. توجه به کاربرد فضا، دسترسی کارمندان به وسایل مورد نیاز و ایجاد یک محیط با نظم و آرام جهت افزایش راندمان کار در اولویت قرار دارد.

در واقع طراحی دکوراسیون دفتر کار و سایر محیط های اداری اگر طبق اصول باشد، قطعاً با افزایش سوددهی همراه می شود. در این متن به بیان اصول طراحی دفتر کار و نحوه چیدمان این محیط می پردازیم.

طراحی دکوراسیون دفتر کار

اصول دکوراسیون دفتر کار

برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار رعایت یک سری نکات و قوانین ضروری است. در مرحله اول باید بین رنگ وسایل هماهنگی و هارمونی وجود داشته باشد.

به عنوان مثال رنگ دیوارها با رنگ سایر وسایل باید متناسب باشد. نحوه چیدمان وسایل و دیزاین محل کار باید با نوع کار و خدماتی که در این دفتر ارائه می شود مرتبط باشد. رده سنی، جنسیت و نوع افرادی که به عنوان ارباب رجوع به دفتر کار مراجعه می کنند نیز در نوع طراحی دکوراسیون دفتر کار تاثیر دارد.

موارد گفته شده باید در رنگ دیوارها و نوع کاغذ دیواری دخالت داشته باشند. علاوه بر آن باید در مدل چیدمان وسایل در دفتر کار نیز به این موارد دقت کرد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

طراحی دکوراسیون دفتر کار

نوع کفپوش و مدل سقف دفتر کار باید با هدف شما همخوانی داشته باشد. بهتر است در محیط های کوچک رنگ روشن به کار برده شود. این کار سبب می‌شود که فضا بزرگ تر و دلباز تر به نظر برسد. اگر وسعت فضای موجود زیاد باشد می توان از رنگ های مختلف استفاده کرد.

توجه داشته باشید که رنگ انتخابی برای سقف، دیوار و کف پوش ها حتماً باید با رنگ وسایل هماهنگ باشد. نوع چیدمان و محیط دکوراسیون دفتر کار باید به نحوی باشد که احساس رضایت را نیز در مشتری یا مخاطب ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

بهترین طراحی دکوراسیون دفتر کار + اصول طراحی محیط کار - بساز و بچین

طراحی دکوراسیون دفتر کار

رعایت اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار بدون شک باعث بالا رفتن راندمان کار می شود. برای طراحی دکوراسیون دفتر کار در مرحله اول باید توجه داشته باشید که این سبک دکوراسیون با طراحی یا بازسازی منازل مسکونی تفاوت دارد. پس نمی توانید از هر نوع وسایل تزیینی و دکوری در آن استفاده کنید.

معمولاً برای تزیین دفتر کار از گل های طبیعی جهت ایجاد حس سرزندگی در محیط استفاده می شود. این کار باعث زیباتر شدن محیط شده و دفتر کار را از حالت رسمی خارج نمی کند. استفاده از دکوری و تابلوهای دیواری فقط در صورتی امکان پذیر است که با نوع کاربری محیط متناسب باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی واحد اداری

طراحی دکوراسیون دفتر کار

مثلاً نصب تابلوی شخصی در محیط اداره اشتباه است. رعایت قوانین در طراحی دکوراسیون دفتر کار به شما کمک می‌کند که در محیط کار خسته نشده و زحمت زیادی متحمل نشوید؛ به این طریق که نحوه چیدمان و جایگذاری وسایل را در دسترس کارکنان قرار می دهد.

در واقع همین امر باعث افزایش راندمان کار خواهد شد. خرید وسایل دفتر کار با توجه به ابعاد و متراژ محیط امری ضروری است. برای فضاهای کوچک میز و صندلی های ظریف پیشنهاد می شود.

طراحی دکوراسیون دفتر کار

چیدمان دفتر کار

همانطور که گفته شد چیدمان دفتر کار با سایر محیط هایی مانند خانه تفاوت های بسیاری دارد. برای محیط های اداری باید کمد ها و فایل هایی انتخاب شود که از نظر ابعاد و اندازه با توجه به نوع کار شما یا اسناد و مدارکی که در دسترس دارید متناسب باشد.

در انتخاب وسایل دفتر کار تنها زیبایی ملاک نیست. نورپردازی دفتر کار و محیط اداری نیز از دیگر فاکتورهای مهم در چیدمان است. نور کافی باید برای تایپ، مطالعه و سایر کارها در اختیار کارکنان قرار بگیرد. در واقع اصول نورپردازی در محیط های اداری باید به گونه‌ای باشد که چشم کارمند اذیت و ضعیف نشود.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اداری مدرن

طراحی دکوراسیون دفتر کار

خلاصه مطلب

در مجموع برای اجرای یک دکوراسیون اصولی و صحیح در دفتر کار رعایت ۶ نکته ضروری و کافیست.

۱_ توجه به هارمونی رنگ ها

۲_ نظم در چیدمان وسایلی مانند میز و صندلی

۳_ ایجاد نظم بین اجزاء مختلف دفتر کار مانند قفسه فایل و دکور

۴_ تعیین مکانی مشخص جهت نصب یادداشت روزانه کارمندان مانند تابلو وایت برد

۵_ رعایت اصول نورپردازی

۶_ استفاده از تزئینات مناسب در دفتر کار مانند گیاهان طبیعی

ارسال نظر