گروه معماری بنیستا

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه اگر می خواهیم که دکوراسیون کلی منزلمان یک دکوراسیون جذاب و شیک باشد باید به طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه توجه ویژه‌ای داشته باشیم، چرا که زیبا بودن آشپزخانه علاوه بر بالا بردن سطح اعتماد به نفس کدبانوی خانه می تواند کمک شایانی به زیبایی کلی خانه کند.

اما اینکه چگونه می توانیم برای آشپزخانه ی خودمان یک دکوراسیون خوب انتخاب کنیم موضوعی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه چیدمان در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید به چه شکل باشد؟

نکته ای که شما باید در مورد چیدمان وسایل آشپزخانه در نظر داشته باشید و به آن توجه کنید توجه به مثلث آشپزخانه می باشد مثلث آشپزخانه به فضای بین سه ضلع اصلی آشپزخانه که اجاق گاز سینک ظرفشویی و یخچال هستند مثلث آشپزخانه می گویند. پس شما باید این وسایل را به گونه ای تنظیم کنید که به شکل یک مثلث باشند.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی های مختلف برای آشپزخانه

شما می‌توانید آشپزخانه را نیز مانند سایر قسمت های خانه با شکل و طرح های مختلف بسازید. دو نمونه از بهترین و کاربردی ترین نوع طراحی آشپزخانه عبارتند از آشپزخانه های L شکل و آشپزخانه های U شکل که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

آشپز خانه L شکل

همانگونه که از نام این نو طراحی آشپزخانه برمی‌آید چیدمان وسایل به صورتL می باشد در آشپزخانه با این چیدمان باید یخچال و سینک ظرفشویی را در سینه دیوار مجاور قرار دهید و سایر وسایل را در کنار آنها جای دهید.

آشپزخانه به شکل U

استفاده از این نوع در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به شما کمک میکند که وسایل را به شکل های مختلف بچینید که در هر چیدمان آن بسیار زیبا می باشد.

برای مثال شما می توانید از روش مثلث استفاده کرده و وسایل را بین آنها قرار دهید. آشپزخانه شکل U به شما این امکان را میدهد که بتوانید سه ضلع مثلث را در دیوارهای جدا قرار دهید و فضای باز بیشتری را در اختیار داشته باشید. همچنین این شکل از معماری می تواند به شما کمک کند که فضای دلنشینی در آشپزخانه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

بهترین طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه با دیوار های موازی

برای اینکه بتوانید در این نوع آشپزخانه ها که دیوار موازی در آن بهترین استفاده را از فضا کنید و همچنین نمای زیبای ببخشید بهتر است که نقشه سینک ظرفشویی را در یک دیوار و اجاق گاز را در دیواره دیگر قرار دهید یکی از نکات مثبت استفاده از این دکوراسیون این است که شما به راحتی می‌توانید در آشپزخانه رفت و آمد کنید.

برای آشپزخانه های یک دیواره چه نوع دکوراسیون مناسب می باشد؟

در آشپزخانه هایی که در فرایند آنها فقط از یک دیوار استفاده شده بهترین کار استفاده از همان یک دیوار برای نصب کابینت و قفسه ها بر روی آن دیوار است. در این دکوراسیون بهترین کار این است که سینک ظرفشویی را در وسط یخچال و اجاق گاز را دو طرف آن قرار دهید شما در این دکوراسیون از  فضا برای چیدمان وسایل بیشترین استفاده را می برید.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

چند نکته مهم در مورد داشتن یک آشپزخانه شیک و به روز

در طراحی های جدید برای دکوراسیون آشپزخانه سعی می شود که فضای مدرن را در آشپزخانه ایجاد کنند تا افراد بتوانند به راحتی هر چه تمام تر از فضای موجود استفاده کنند. برای اینکه فضای آشپزخانه فضای مدل باشد باید چند نکته را رعایت کرد.

نکته اول استفاده از مثلث کار

همانگونه که در قسمت های بالای مقاله گفتیم استفاده از مثلث می تواند باعث ایجاد یک دکوراسیون شکیل و جدید در آشپزخانه شود. مثلث کار در آشپزخانه یعنی اینکه سه وسیله اصلی آشپزخانه یعنی سینک ظرفشویی ،اجاق گاز و یخچال را به طوری قرار دهید که وسط آنها یک مثلث تشکیل شود.

نکته دوم نور مناسب

نه تنها در آشپزخانه بلکه یکی از اصلی‌ترین پارامتر ها در طراحی دکوراسیون داخلی  مدرن نور پردازی می باشد. شما می‌توانید با استفاده از رنگ های جذاب فضای آشپزخانه را فضایی دلباز و دلنشین تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

نکته سوم اپن شیک و ساده

یکی از موارد بسیار تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه اپن می باشد هر چقدر این اپن ساده و شیک تر باشد. کمک بیشتری به جدید و شکیل تر بودن آشپزخانه می کند. استفاده از اپن هایی که اشکال و طرح های مختلفی دارند شاید برای یک یا دو سال جذاب باشند. ولی با مرور زمان جذابیت خود را از دست می‌دهند و نیاز به بازسازی آشپزخانه را در فرد ایجاد می کند.

ارسال نظر