گروه معماری بنیستا

 طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار دفتر کار، مکانی است که فرد حداقل ۸ ساعت از روز را در آنجا سپری می کند که خانه دوم هر فردی تلقی می شود. این محیط با هدف انجام کار طراحی شده است، که تنها زیبایی ملاک نیست باید تمام وسایل مورد نیاز در دسترس کارمندان باشد. آرامش و تمرکز و نظم در بالا بردن راندمان کار اهمیت بسیاری دارد پس باید با اصول طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار رعایت شود. اگر می خواهید با اصول  طراحی دکوراسیون دفتر کار آشنا شوید و با کمک ایده ها دفتر کار مناسبی طراحی کنید، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

هنگامی که وارد دفتر کار می شوید، اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می کند طراحی داخلی آن محیط است. پس دکوراسیون داخلی دفتر کار یک گزینه مهم در جلب مشتری محسوب می شود. همین موضوع باعث شده امروزه به طراحی دفتر کار برای جلب رضایت و اطمینان مشتری اهمیتی زیادی داده شود، تا تاثیر خوبی روی روحیه مشتری بگذارد. و از دیگر اهمیت های طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار تاثیری است که بر روی کارکنان آن محیط می گذارد.

ایده طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

دکوراسیون اداری دفتر کار مانند هر محیط دیگری دارای اصول و ایده هایی برای طراحی است. اگر تصمیم به طراحی دکوراسیون دفتر کار گرفته اید، پس قبل از سپردن کار به یک معمار داخلی با استفاده از تجربه خودتان و با توجه به ایده ها،  فضا را مورد بررسی قرار دهید و بعد نیاز ها را با معمار در میان بگذارید. در هنگام طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار بهتر است، از یک شرکت معماری برای مشاوره و اجرای ایده کمک بگیرید. شرکت های دکوراسیون داخلی به دلیل تجربه بسیار، نمونه کارهای زیاد، دسترسی به مواد اولیه با کیفیت، آشنایی با اصول طراحی و … طراحی حرفه ای و زیبا و در عین حال کاربردی را به شما پیشنهاد می کنند.

مخاطب ها و افرادی که به دفتر کار شما مراجعه می کنند، تاثیر زیادی در انتخاب دکوراسیون و چیدمان و طراحی آن دارند. می توانید به نوع افرادی که به شما مراجعه می کنند، با توجه به سن و جنسیت آن ها  به طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار خود بپردازید.

ایده طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

نکته اساسی برای طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

  • رنگ مناسب: رنگ محیط کار بر روی روحیه کارکنان تاثیر زیادی دارد. بنابراین باید متناسب با فعالیت کاری آن دفتر، بر روی دیوار ها رنگی مناسب و الهام بخش استفاده شود.
  • نور و روشنایی: اندازه نور محیط باید مناسب باشد که چشم را خسته نکند، بدون شک کار زیاد با کامپیوتر و یا مطالعه زیاد اگر نور نامناسب باشد باعث خستگی چشم افراد می شود، بنابراین در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار، نورپردازی مناسب از مهم ترین و کلیدی ترین عوامل به شمار می آید.
  • مبلمان مناسب: مبلمان مناسب در دفتر کار ضروری است، زیرا کارمندان بیشتر اوقات کار را پشت میز می گذرانند بنابراین باید از یک میز و صندلی مناسب و همچنین مبلمان راحت برای افرادی که به آنجا مراجعه می کنند، استفاده شود.
  • قفسه و فایل: ضروری است در هر اتاق کار هر شخص برای خود قفسه و یا فایلی شخصی داشته باشد، تا با مرتب کردن و نگهداری از وسایل از شلوغی و بی نظمی اتاق و میز کارش جلوگیری کند و راحت تر به کارهایش رسیدگی کند.
  • زیبا سازی دیوار ها: با استفاده از چند تابلو عکس و یا نقاشی، فضایی شیک داشته باشید. برای اینکه روحیه و انرژی کارمندان در محیط کار افزایش یابد بهتر است از تصاویر طبیعت استفاده شود.
  • تزیین دفتر کار با گل: وجود انرژی در محیط اداری و اتاق کار ضروری است، پس چه خوب است از گل برای تزیین دفتر کار استفاده شود.

پس به صورت خلاصه وار برای طراحی دکوراسیون شیک در محل کار خود بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • رعایت تناسب رنگ در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار
  • رعایت نظم در چینش میز و صندلی‌ها و مبلمان موجود در اتاق کار
  • برقراری نظم و ترتیب با استفاده از قفسه و فایل اداری
  • استفاده از نور طبیعی و نورپردازی مناسب در اتاق کار
  • استفاده از گل های آپارتمانی
  • نکته اساسی برای طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

سخن پایانی

امروزه طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار باید به گونه ای باشد که اولاً استانداردهای لازم را داشته باشد .همچنین حس آرامش و راحتی و تمرکز در کارمندان به وجود آورد تا باعث رضایت شغلی و افزایش بازدهی کاری افراد شود. در طراحی دفتر کار از یک شرکت معماری با تجربه  برای مشاوره کمک بگیرید. جهت برخورداری از مشاوره کارشناسان گروه معماری بنیستا می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و از مشاوره آن ها بهره مند شوید.

ارسال نظر