گروه معماری بنیستا

طراحان دکوراسیون داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی: یک طراح دکوراسیون خوب باید با وظایف خود آشنایی داشته باشد. از طرفی باید بتواند انتظارات مشتری را برطرف و نیازهای او را شناسایی نماید. طراحان دکوراسیون داخلی باید توانایی این را داشته باشند که ایده های اصلی خود را به درخواست های مشتری افزوده و آن را تکمیل کنند.

توانایی خوب شنیدن نظرات و درخواست های مشتری نیز از توانایی های یک طراح دکوراسیون داخلی متخصص است. سازماندهی و توجه به جزئیات، مهارت در برنامه ریزی دقیق و اجرای پروژه های مختلف از دیگر کارهایی است که باید در توانایی طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای باشد. در ادامه مطلب وظایف مختلف طراحان دکوراسیون داخلی را بررسی و تشریح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

طراحان دکوراسیون داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی

وظایف طراحان دکوراسیون داخلی چیست؟

اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی محیط زندگی خود را به یک طراح بسپارید بهتر از قبل از آن یک سری اطلاعات اجمالی از روند کار و نحوه اجرای پروژه کسب نمایید. وظایف محول شده به طراحان دکوراسیون داخلی باید به بهترین شکل و با داشتن وجدان کاری انجام بپذیرد.

طراحان حرفه ای دکوراسیون داخلی قبل از هرکاری تمامی نیازهای فضای مورد نظر را ارزیابی و بررسی می نمایند؛ سپس با در نظر گرفتن هدف و سلیقه مشتری نسبت به طراحی دکوراسیون محیط اقدام می نمایند. هر یک از طراحان دکوراسیون داخلی یک سری وظایف معرفی شده دارند.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

طراحان دکوراسیون داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی

انجام این وظایف به بهترین شکل در نهایت منجر به ایجاد فضایی ایمن، کاربردی و زیبا می شود. تعیین هدف اصلی پروژه از وظایف مهم یک طراح دکوراسیون داخلی است. پس از آن ترسیم طرح ابتدایی و بودجه بندی از الزامات یک پروژه اصولی محسوب می شود.

داشتن برنامه ریزی دقیق برای پیشبرد پروژه امری ضروری است و از وظایف اصلی طراحان دکوراسیون به شمار می رود. استفاده از برنامه های کامپیوتری پرکاربرد طراحی نشان از حرفه ای بودن یک طراح دارد. بررسی اهداف مشتری و تکمیل آن در پایان طراحی نیز وظیفه طراح دکوراسیون داخلی است.

طراحان دکوراسیون داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی

کار طراحان داخلی دکوراسیون

ایده پردازی و اجرای آن و تبدیل یک محیط و فضای کارآمد و دلپذیر از توانایی های طراحان داخلی دکوراسیون است. یک طراح حرفه ای تمامی اطلاعات مهم و لازم را درباره مسائلی همچون نورپردازی، کاغذ دیواری، مبلمان، پرده، انتخاب متریال و … کسب می کند.

مشاوره دادن در جهت بهینه سازی فضای محیط از نمونه کارهای طراح داخلی دکوراسیون می باشد. اشراف کامل به تمامی قوانین و مقررات مربوط به تجهیزات، ایمنی، بهداشت ساختمان و پیروی از آن ها بر عهده طراحان داخلی دکوراسیون است.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی

یک طراح متخصص باید همچنین در زمینه های مختلف دیگری مانند چیدمان داخلی و آشنایی با سبک های مختلف آگاهی داشته و توانایی ارائه مشاوره داشته باشد. اصلاح مجدد طرح و بررسی نقشه جزئیات و حصول اطمینان از رعایت قوانین نیز از دیگر کارهای یک طراح دکوراسیون به شمار می رود.

پس از آن تعیین نوع متریال، ارائه دادن یک برنامه برای رنگ بندی دکوراسیون، مشخص کردن سبک و نوع نورپردازی و در پایان انتخاب صحیح مبلمان و هماهنگی آن با سایر اجزاء دکوراسیون از جزئیات کار طراح است.

ویژگی های طراح داخلی دکوراسیون

یک طراح داخلی همواره قبل از اقدام برای هر کاری پیشنهاد و ایده خود را مطرح می نماید و با کارفرما در این مورد مشورت می کند. تعیین ملاقات با کارفرما یا مشتری و گفت و گو با آنها و کسب اطلاع از نیازهای آنها باید در دستور کار یک طراح حرفه ای قرار بگیرد.

طراحان داخلی دکوراسیون با بررسی فضای مورد نظر و دقت به اندازه ها و همچنین دقت به نقطه نظرات مشتری درباره تاثیرگذار بودن آنها با هم گفت و گو می نمایند. جمع آوری یک فهرست از احتمالات و پیش فرض های پروژه از اقدامات پیشنهادی برای طراحان است.

طراحان دکوراسیون داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی

از ویژگی‌ های طراحان داخلی دکوراسیون ارائه توصیه های خود در قالب یک طرح ابتدایی است. آشنا کردن کارفرما با طرح ابتدایی و توضیح آن بر عهده طراح است. طراحان همچنین می توانند نمونه ای از متریالی که قرار است در دکوراسیون استفاده شود را به مشتری نشان داده و توضیحات لازم را ارائه دهند.

از آنجایی که مدیریت یک پروژه و بخش های مختلف آن مهمترین قسمت فرایند طراحی داخلی دکوراسیون است، توانایی مدیریت قوی از ویژگی های اصلی یک طراح محسوب می شود. طراحان باید تمامی مراحل پروژه اعم از لوله کشی، نورپردازی، برق کشی و… را تحت نظر داشته و طبق اصول فنی اجرا نمایند.

ارسال نظر