گروه معماری بنیستا

زیباترین دکوراسیون پذیرایی

طراحی دکوراسیون پذیرایی و حال تاثیر بسزایی در زیبایی کل فضای خانه دارد. در این مقاله ایده هایی جهت داشتن زیباترین دکوراسیون پذیرایی خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم  که بااستفاده از این ایده ها داشتن دکوراسیونی شیک و مدرن را تجربه خواهید کرد و این نکته را مد نظر قرار دهید که طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف نیاز به دقت و حساسیت فراوان دارد.

انتخاب طرح و چگونگی چیدمان مبلمان برای زیباترین دکوراسیون پذیرایی

یکی از فاکتور های اساسی در طراحی دکوراسیون‌ پذیرایی که می تواند بسیار تاثیرگذار باشد انتخاب مبلمان و چیدمان آن می باشد وبرای داشتن زیباترین دکوراسیون پذیرایی رعایت کردن این نکته بسیار مهم و ضروری می باشد. برای دیزاین پذیرایی باید به چیدمان مبلمان بسیار توجه داشت به صورتی که دکور فضاهای مختلف باید متفاوت با هم باشد و در عین این تناقض باید هماهنگ با دیگر اجزا باشد.

در انتخاب سایز مبلمان می بایست ابعاد اتاق رامورد توجه قرار دهیم مثلا برای اتاق های سقف کوتاه مناسب تر است که مبلمان کوتاه تری را انتخاب کنید. برای داشتن یک فضای بسیار دلنشین و زیبا در پذیرایی نباید مبلمان را به دیوار بچسبانید بهتر است که مبلمان به اندازه سه قدم از یکدیگر قرار بگیرند.

اگر‌پذیرایی شما بزرگ‌ است و علاقمند هستید که فضایی زیبا و شیک داشته باشید استفاده از مبلمان با طراحی کروی گزینه بسیار ایده آلی می باشد.

استفاده از رنگ و نقش مناسب در طراحی داخلی

برای طراحی  زیباترین پذیرایی، انتخاب رنگ باید به گونه ای باشد که با دیگر رنگ های موجود در دکوراسیون هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال رنگ مبلمان، فرش و پرده باید با هم هماهنگی داشته باشند. برای انتخاب رنگ‌ مناسب باید ابعاد پذیرایی رادرنظرگرفت مثلا برای پذیرایی با ابعاد کوچک استفاده از رنگ های روشن مناسب تر است زیرا رنگ های روشن محیط را بزرگتر از اندازه واقعی آن نشان می دهند. در طراحی دکوراسیون پذیرایی با ابعاد بزرگ، مناسب تراست که از رنگ های خنثی استفاده کنید.

به کاربردن رنگ های نسبتا تیره و یا خنثی احساس راحتی و آرامش را به افراد القا می کند. برای مثال ترکیب رنگ های روشن و گرم با تنالیته سرد احساس گرمی و سرزندگی را به افراد القا می کند. برای ایجاد کنتراست زیبا در یک پذیرایی با ابعاد بزرگ میتوانید از نقش و طرح های درشت استفاده کنید که در این صورت جلوه ی زیباتری به فضای موردنظر شما می بخشد و توجه فرمایید که استفاده از این طرح و نقش ها باید با نهایت دقت و توجه و هماهنگ با رنگ و طرح دیگر اجزای موجود در دکوراسیون باشد.

زیباترین دکوراسیون پذیرایی بنیستا

طراحی دکوراسیون مدرن برای داشتن زیباترین دکوراسیون پذیرایی در منزل خود

سبک مدرن علاقمندان زیادی دارد و برای ایجاد یک فضای شیک و مدرن شما باید هارمونی زیبایی رابین اجزای یک دکوراسیون ایجاد کنید و انتخاب رنگ خنثی می تواند انتخاب بسیار مناسب و ایده آلی برای این سبک باشد.

نورپردازی

یکی دیگر از آیتم های تاثیر گذار در داشتن پذیرایی دلنشین و زیبا، بهره گیری از سیستم نورپردازی و طراحی نور مناسب می باشد. با ترکیب این المان ها داشتن فضایی بسیار زیبا و شیک را در پذیرایی خود تجربه خواهید کرد.

نور ورودی به پذیرایی در انتخاب رنگ آن تاثیر بسزایی دارد در صورتی که فضای پذیرایی شما از نور کافی بهره مند است میتوانید از رنگ هایی با تناژ تیره استفاده کنید و بالعکس در مورد فضاهای تیره استفاده از رنگ‌ روشن مناسب تراست.

نصب کاغذ دیواری برای داشتن زیباترین دکوراسیون پذیرایی

یکی از ایده های بسیار جالب و جذاب  برای داشتن زیباترین دکوراسیون پذیرایی،  نصب کاغذ دیواری‌ می باشد. انتخاب کاغذ دیواری مناسب یک امر سلیقه ای می باشد ولی با توجه به یک سری عوامل میتوان به اطمینان در تصمیم گیری رسید و دست به انتخاب مناسبی زد.در انتخاب کاغذ دیواری بهتر است که برای یکی از دیوارهای اصلی کاغذ دیواری طرح دار و برای دیگر دیواره ها کاغذ دیواری با طرح و نقش ساده در نظر گرفت.

انتخاب پرده برای تجربه کردن زیباترین دکوراسیون پذیرایی

یکی از عناصر اصلی که نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون  پذیرایی دارند پرده ها هستند. برای دکوراسیون هایی به سبک مدرن استفاده از پرده های ساده، مناسب تراست و برای دکوراسیون های کلاسیک استفاده از پرده های سنگین مانند مخمل انتخاب ایده آلی می باشد.

نکته آخر

برای داشتن زیباترین دکوراسیون پذیرایی به کارگیری مناسب فاکتورهایی مانند پرده، مبلمان، کاغذ دیواری و المان تزیینی در دیزاین پذیرایی و ایجاد هماهنگی بین این اجزا در داشتن پذیرایی شیک و مدرن تاثیر بسزایی خواهند داشت و برای اینکه زیباترین دکوراسیون را در پذیرایی خود داشته باشید مواردی که در بالا ذکر شد راحتما دقت فرمایید و با رعایت این نکات داشتن دکوراسیونی شیک، مدرن، دلنشین و منحصر به فرد را در پذیرایی خود تجربه کنید.

ارسال نظر