گروه معماری بنیستا

روش اصولی بستن قرارداد بازسازی

با توجه به اینکه عمر مفید سازه ها معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ سال می باشد خیلی از افراد قبل از فرسوده و غیر قابل سکونت شدن خانه و ساختمان ها تصمیم به بازسازی آنها می گیرند تا بتوانند علاوه بر بالا بردن عمر مفید آن ها به زیباتر و به روز شدن آنها نیز کمک کنند.در بعضی از مواقع به هر دلیلی خود شخص قادر به انجام این کار نمی باشد و به همین دلیل سعی می‌کند که از گروه و شرکت های متخصص در زمینه بازسازی استفاده کند.

ولی از آنجایی که بستن قرارداد برای هر کاری لازم و ضروری می باشد بستن قرارداد بازسازی نیز لازم و ضروری است. اما اینکه چگونه بوتوانیم یک قرارداد بازسازی منعقد کنیم که ما را دچار مشکل نکند موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان روش اصولی بستن قرارداد بازسازی به آن پرداخته ایم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

روش اصولی بستن قرارداد بازسازی

روش اصولی بستن قرارداد بازسازی

روند بازسازی چیست؟

بازسازی به مجموعه اقداماتی که یک شخص یا گروهی برای بالا بردن عمر ساختمان و یا هر سازه ای انجام میدهند بازسازی گفته میشود. بازسازی به معنای مرمت می باشد یعنی شما قسمت های فرسوده را مجدداً مرمت میکنید و با این کار به ساختمان و یا بنا استحکام و مقاومت می‌بخشید.

قرارداد بازسازی چیست؟

بهتر است قبل از اینکه به بررسی روش اصولی بستن قرارداد بازسازی بپردازیم ابتدا بدانیم که قرارداد بازسازی چیست؟

باید بگویم که قرارداد یک تفاهم و توافق بین یک شخص با یک گروه یا شخص دیگر می باشد که در قبال انجام دستمزد معین کاری را برای شخص انجام دهند. پیرو این موضوع باید بگوییم که قرارداد بازسازی قراردادی است که بین صاحبخانه و یا کارفرما و گروه پیمانکار بازسازی بسته می شود. باید توجه داشته باشید که نحوه بستن این قرارداد بسیار مهم می باشد پس باید شما از روش اصولی بستن قرارداد بازسازی آگاه باشید.

چند نکته در مورد روش اصولی بستن قرارداد بازسازی

بستن قرارداد بازسازی به روش اصولی نیازمند رعایت چند نکته می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

روش اصولی بستن قرارداد بازسازی

روش اصولی بستن قرارداد بازسازی

ثبت مشخصات کامل طرفین

یکی از نکات مهم در روش اصولی بستن قرارداد بازسازی ثبت مشخصات کامل طرفین می باشد.ذکر مشخصات کامل پیمانکاری شرکت ساختمان از نکات مهم  قرارداد بازسازی می باشد. باید توجه داشته باشید که نام، نام خانوادگی کامل، کد ملی، آدرس کامل محل سکونت و آدرس محل کار و شماره ثبت شرکت پیمانکار در قرارداد ذکر شود. البته این نکته برای پیمانکار نیز صدق می‌کند و او در قرارداد باید تمام مشخصات صاحب کار و یا کارفرما را در قرارداد ذکر کند.

ذکر مسئولیت های پیمانکار

یکی دیگر از نکاتی که مربوط به روش اصولی بستن قرارداد بازسازی می باشد ذکر مسئولیت های پیمانکار است. حتماً باید در هنگام بستن قرارداد به این نکته توجه کنید که چه کارهایی بر عهده پیمانکار می باشد به عنوان مثال آیا خارج کردن مصالح و نخاله های ساختمان بر عهده پیمانکار است و یا اینکه آوردن مصالح جدید داخل ساختمان کار پیمانکار است یانه باید توسط صاحب کار و کارفرما انجام شود. پس باید به شکل کامل وظایف پیمانکار و در کل طرفین مشخص شود.

زمان تحویل پروژه

در روش اصولی بستن قرارداد بازسازی زمان تحویل پروژه یکی از نکات مهم می باشد. باید به این موضوع توجه کنید که برای خیلی از کارفرمایان تحویل فوری پروژه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .چرا که بعضی از افراد ممکن است حتی ساعت ها هم برایشان اهمیت داشته باشد.

تعیین مبلغ دستمزد

برای کسانی که دوست دارند و روش اصولی بستن قرارداد بازسازی را به خوبی پیاده کنند این نکته از اهمیت بسیار ویژه و بالایی برخوردار می باشد. شما باید قبل از هر چیزی مبلغ دستمزد شخص پیمانکار و یا شرکت پیمانکاری را تعیین کنید.

در بعضی از مواقع مشاهده می شود که به دلیل عدم ذکر مبلغ به صورت دقیق اختلافاتی به وجود می‌آید، سعی کنید که مبلغ را هم با حروف و هم با عدد به صورت ریال و تومان بنویسید. اینگونه تا حد زیادی از بروز اختلافات و مشکلات کاسته می شود.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

روش اصولی بستن قرارداد بازسازی

روش اصولی بستن قرارداد بازسازی

انواع قرارداد بازسازی چیست؟

به شکل کلی قراردادهای بازسازی به چهار دسته تقسیم می شوند که این چهار دسته عبارتند از:
قرارداد با مصالح
قرارداد بدون مصالح
قرارداد دستمزدی
و قرارداد درصدی

امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد روش اصولی بستن قرارداد بازسازی به دست آورده باشید.و با توجه به اطلاعاتی که ما در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم بتوانید یک قرارداد اصولی بازسازی ببندید.

ارسال نظر