گروه معماری بنیستا

تلفیق معماری مدرن و سنتی

تلفیق معماری مدرن و سنتی معماری تلفیقی در واقع شامل معماری مدرن اروپایی و سنتی ایرانی می‌شود. هنگامی که دو نوع وسیله مدرن و سنتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، تضادهایی را ایجاد می‌کنند. در معماری ساختمانی که از سبک پیروی می‌کند، طراحی زیبا و جذاب را پدید می‌آورد. اگر قصد تلفیق معماری سنتی و مدرن را در ساختمان خود دارید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید:

 

تلفیق معماری مدرن و سنتی

 

مشخصات سبک تلفیقی

اکثر افرادی که قصد دارند دکوراسیون داخلی خانه خود را طراحی کنند، ممکن است بین معماری مدرن و سنتی نتوانند یک گزینه مناسب را انتخاب نمایند. تلفیق معماری مدرن و سنتی، یک سبک معماری بسیار خاص را در داخل خانه‌های ایرانی ایجاد می‌کند. در این سبک دکوراسیون داخلی شامل نقش‌های سنتی با ظاهری مدرن است که با یکدیگر ترکیب می‌شوند و جذابیت زیادی را ایجاد می‌کنند. در این نوع سبک، معماری مدرن و سنتی توسط معماران حرفه‌ای و به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

امروزه سبک مدرن بسیار پرطرف‌دار است، به همین دلیل اکثر افراد تمایل دارند که در ساختمان خود از معماری مدرن استفاده کنند. اما باتوجه‌به اینکه همه ایرانیان از سبک سنتی خاطرات زیادی دارند و با این نقش و نگارها بزرگ شده‌اند، پس بین انتخاب این دو سبک دچار چالش می‌شوند. در این مواقع تمام دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان را می‌توان بر اساس هر دو سبک معماری و به‌صورت هماهنگ طراحی نمود.

 

مشخصات سبک تلفیقی

 

نکات مهم در مورد معماری تلفیقی سنتی و مدرن

ممکن است افراد علاقه زیادی به تلفیق معماری سنتی و مدرن داشته باشند؛ بنابراین باید به نکات زیادی در این زمینه توجه داشته باشند. برخی از این نکات مهم عبارت است از:

  • رنگ‌ها: برای اجرای این سبک باید سه نوع رنگ متضاد که با هم هماهنگی دارند، یا سه رنگ هماهنگ را انتخاب نمایید. در نهایت تمام دکوراسیون را باید بر اساس این سه رنگ طراحی کنید.
  • تزیینات: پارچه سنتی، تجهیزات چوبی، لوستر لوکس، کوسن سنتی و … مواردی هستند که به‌راحتی می‌توانید در داخل ساختمان با یکدیگر ترکیب نمایید. در کل افراد می‌توانند باتوجه‌به علاقه خود هر یک از وسایل را انتخاب کنند و آن‌ها را در محیط ساختمان خود به کار ببرند.

 

راهکارهایی مناسب برای تلفیق معماری مدرن و سنتی

 

  • قطعه‌های اصلی و فرعی: هنگامی که قصد دارید تلفیق معماری سنتی و مدرن را در ساختمان خود اجرا کنید، قطعه‌های اصلی را از معماری غالب و قطعه‌های فرعی را از معماری مغلوب انتخاب نمایید.
  • پرده: برای انتخاب پرده‌های ساختمان می‌توانید یک‌تکه را از پارچه‌های گل‌دار سنتی انتخاب کنید و تکه دیگر را یک‌پارچه ساده و مدرن در نظر بگیرید.
  • کف‌پوش: امروزه اکثر افراد تمایل دارند که از انواع فرش‌های ایرانی و سنتی در خانه خود استفاده کنند. اما شما می‌توانید از فرش‌هایی ساده و کوچک که مدرن هستند نیز استفاده نمایید.

راهکارهایی مناسب برای تلفیق معماری مدرن و سنتی

برای طراحی دکوراسیون خود بر اساس سبک تلفیقی، بعضی از راهکارها بسیار مناسب هستند که باید در طول کار به آن‌ها توجه داشته باشید. در ابتدا توصیه می‌شود که از فرش‌های قرمز با طرح‌های سنتی استفاده کنید. شما می‌توانید تمام تجهیزات و مصالح ساختمان خود را بر اساس سلیقه و ترکیب سنتی و مدرن انتخاب کنند. حتماً از وسایل عتیقه و چوبی در طراحی دکوراسیون استفاده کنید؛ زیرا این سبک از معماری را به طور کامل نشان می‌دهد. گل‌وگیاه را فراموش نکنید که حس تازگی و سرزندگی را در محیط خانه به وجود می‌آورد.

سعی کنید که معماری ساختمان خود را به یک تیم حرفه‌ای واگذار کنید؛ زیرا در تلفیق معماری سنتی و مدرن باید به نکات زیادی توجه شود تا یک طرح هماهنگ به وجود بیاید. مجموعه بنیستا یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تیم معماری در سراسر کشور است که با همکاری کادر مجرب خود بهترین طرح‌ها را در دکوراسیون ساختمان‌ها اجرا می‌کند. برای طراحی ساختمان خود بر اساس سبک تلفیقی، طراحی دکور خود را در اختیار این مجموعه قرار دهید تا از مشاهده نتایج آن شگفت‌زده شوید.

سخن پایانی

باتوجه‌به اینکه هر یک از سبک‌های مدرن و سنتی ویژگی‌ها و جذابیت‌های مخصوص به خود را دارند، اکثر افراد در انتخاب یک سبک مناسب دچار تردید می‌شوند. اما امروزه یک راهکار جدید ایجاد شده است که افراد می‌توانند این دو سبک را به‌صورت ترکیبی و هماهنگ با هم استفاده کنند. در تلفیق معماری سنتی و مدرن، طرح و نقش‌های ایرانی و تجهیزات مدرن می‌توانند یک معماری حرفه‌ای و جذاب را در محیط ساختمان ایجاد کنند.

ارسال نظر