گروه معماری بنیستا

 تغییر دکوراسیون منزل قدیمی

تغییر دکوراسیون منزل قدیمی یکی دیگر از روش های است که به واسطه آن می توان حس حال قدیمی و نوستالژیک خانه را عوض کرد. منتهی این تغییر و تحول باید به نحوی صورت بگیرد که تاثیر مثبتی در نمای منزل بگذارد. در این مقاله ما تصمیم داریم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. لطف شما نیز تا انتهای مطالب با بنیستا همراه باشید و بیاموزید چگونه می توان با چند تغییر کوچک، منزل را زیبا کرده و دکوراسیون آن را تغییر داد.

برای تغییر دکوراسیون منزل قدیمی چه باید کرد؟

تغییر  دکوراسیون منزل قدیمی یکی از ساده ترین کارهایی است که می تواند تغییرات بزرگی در نما و فضای منزل قدیمی شما ایجاد کند. منتهی نکته مهم اینجاست که تغییرات ایجاد شده باید هوشمندانه صورت بگیرد تا آن چیزی را که شما به دنبال هستید، بهتر و راحت تر میسر کند.

تغییر دکوراسیون منزل قدیمی اول از هر چیز دیگری باید مطابق با سلیقه شخصی شما باشد. زیرا در غیر این صورت تغیرات ایجاد شده تاثیر مثبتی در پی نداشته و آن راحتی مطلوب  را که شما به دنبالش هستید ایجاد نمی کند. به عبارت دیگر تغیر دکوراسیون منزل قدیمی نیز دارای اصول و قواعد خاص خود است. پس نتیجه مطلوب آن در گرو اصولی انجام شدن آن می باشد. برخی از مهمترین تغییراتی که در یک منزل قدیمی می توان به عنوان تغییر دکوراسیون انجام داد به شرح زیر است.

یکرنگ کردن طراحی نمای داخلی منزل

اکثر خانه های قدیمی دارای رنگ آمیزی یکسانی نیستند. مثلا رنگ سقف با رنگ دیوارها یا رنگ گچبری ها با سایر عناصر تغییر دارد. بنابراین اولین قدیمی لازم است شما انجام دهید تا منزل خود را از آن حس و حال قدیمی و سنتی در بیاورید این است همه چیز را به یک رنگ در بیاورید. سقف ها، ستون ها، دیوارها، پنجره ها و غیره را با رنگ دلخواه خود یک رنگ کنید. با رنگ آمیزی و یکدست کردن گچ بری های قدیمی که دیگر از رونق و جذابیت افتاده اند چندان مشخص نخواهند شد.

کاری با شیشه های قدیمی نداشته باشید

بسیاری از افراد در حین تغییر دکوراسیون منزل قدیمی در اولین فرصت به سراغ تعویض شیشه های قدیمی می روند. اما ما به شما توصیه می کنیم چنین کاری نکنید. زیرا از دیدگاه ما آن شیشه های قدیمی هنوز هم جذابیت و زیبای خاص خود را دارند و به نوعی فوق العاده هستند. پس بهتر است از دستکاری آنها خودداری کنید.

 تغییر دکوراسیون منزل قدیمی بنیستا

حذف پنجره های بی مورد و اضافی

یکی دیگر از کارهایی که در تغییر دکوراسیون منزل قدیمی این لازم است شما انجام دهید این است که اپنجره های اضافی و بی خاصیت را که به وفور در خانه های قدیمی به چشم می خورند را حذف کنید. البته منظور ما پنجره هایی که نور طبیعی به منزل شما می دهند نیست. توصیه می کنیم اجازه بدهید منزل شما مانند گذشته از نور طبیعی برخوردار بماند و پنجره هایی که فاقد چنین کارایی هستند را حذف کنید.

طاقچه های قدیمی را حذف کنید

طاقچه ها نیز جزو آن دسته از مواردی هستند که به وفور در خانه های قدیمی با اشکال مختلف به چشم می خورند. این طاقچه ها نیز دیگر از رونق افتاده و آن حس و حال و جذابیت قدیم را ندارند. بنابراین اقدامات لازم جهت حذف آنها را نیز انجام دهید.البته مواردی که قابل تغییر بوده و می توان از آنها جهت نگهداری کتاب ها و غیره استفاده کرد را کمی به روزتر کرده و اجازه بدهید باقی بمانند.

تغیییر مبلمان منزل

مبلمان قدیمی نیز از جمله مواردی است که ظاهری نوستالژیک به فضای منزل می بخشد. به همین دلیل توصیه می کنیم با صرف اندکی هزینه یک دست مبلمان به روزتر بخرید. به این ترتیب چیدمان منزل را  کمی متفاوت و امروزی تر کنید. لطفا توجه داشته باشید که به منظور بخشیدن چهره ای مدرن به ظاهر منزل خود رنگ مبلمان جدید را همرنگ دیوارها یا نزدیک به رنگ آنها انتخاب کنید.

خرید لواز دکوری شیک اما ساده

زندگی کردن به سبک مدرن و امروزی بیش از هر چیزی در گروه سادگی است. بنابراین لازم است که شما لوازم دکوری پر زرق و برق قدیمی خود را کنار بگذارید و به دنبال چیزهای ساده بروید. بنابراین با یک خرید مخصتر ساده و شیک به زیباتر و آرامبخش تر شدن فضای منزل خود کمک کنید.

هزینه تغییر دکوراسیون منزل قدیمی چقدر است؟

هزینه تغییر دکوراسیون منزل قدیمی بستگی به سطح تغییراتی است که شما در منزل قدیمی خود ایجاد می کنید. اگر تغییرات ایجاد شده عمیق باشد مسلما هزینه نیز بالاتر خواهد رفت. اما فراموش نکنید که اغلب اوقات صرف هزینه برای زیبا و متفاوت زندگی کردن ارزش داشته و تاثیرات مثبت زیادی بر روحیه و کیفیت زندگی شما خواهد گذاشت.

بنابراین به دلیل پرداخت هزینه حق خوب و زیبا زندگی کردن را از خود دریق نکنید. به هر حال تغییر سبک زندگی به نوعی غذای روح و روان انسان بوده و اگر رخ ندهد احساس تکرار و یکنواختی بر آن سایه خواهد انداخت. بنابراین خواسته و ناخواسته از جذابیت های زندگی خواهد کاست.

نتیجه گیری

تغییر دکوراسیون منزل قدیمی و ایجاد تنوع در زندگی بر کیفیت زندگی شما موثر است. زیرا بر روح و روان تان جلا می دهد. اما باید متذکر شویم که این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که تغییرات ایجاد شده درست و اصولی باشند. به همین دلیل توصیه می کنیم هر موقع که تصمیم به انجام چنین کاری گرفتید حتما از اهل فن در این رابطه مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

ارسال نظر