گروه معماری بنیستا

ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه

ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه اینکه دکوراسیون داخلی خانه زیبا و شکیل باشد بسیار در احساس آرامش و راحتی افراد ساکن در آن خانه موثر است. اما برای یک دکوراسیون خوب و شکیل داشته باشیم استفاده از ترفند های دکوراسیون داخلی بسیار موثر است.

اما این ترفندها چه ترفند هایی هستند؟ اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید چرا که ما در این مقاله به بررسی ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه

ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه

ترفندهای دکوراسیون و چیدمان خانه چه ترفند های هستند؟

یکی از راه های ایجاد یک دکوراسیون خوب و زیبا مهارت در امر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می باشد. اما علاوه بر مهارت شناخت ترفندهای دکوراسیون و چیدماندن می‌تواند در راستای دکوراسیون زیبا و البته با کیفیت کمک شایانی به شما کند. در مورد دکوراسیون و چیدمان خانه های بزرگ باید بگویم که در خانه های بزرگ شما می توانید راحت تر دکوراسیون و چیدمان خانه را پیاده کنید.

بیشتربخوانید: بازسازی منازل مسکونی

ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه

ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه

اما این مسئله در مورد دکوراسیون چیدمان خانه های کوچک فرق میکند و شما لازم است که نکات ها و ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه را به خوبی بدانید و از آنها برای خانه های کوچک استفاده کنید. در دکوراسیون و چیدمان خانه چند نکته مهم و ضروری وجود دارد که این نقطه ها می توانند به عنوان ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه محسوب شوند‌. این ترفند ها عبارتند از:

استفاده از فضای عمودی اتاق

در خانه های کوچک به منظور بزرگ تر نشان دادن خانه و اتاق لازم می باشد که از فضای عمومی بیشتر استفاده شود. در این بین لازم است که چوب پرده های پرده را در بالاترین قسمت اتاق نصب کنید. با این کار سقف اتاق بلندتر به نظر می‌رسد همچنین می توانید پوسترهای اتاق را درست در بالای نیشمن نصب کنید.

برداشتن درها

اگر در خانه شما سرویس حمام و دستشویی شما در کنار یکدیگر قرار دارند به این نکته دقت کنید که برای جدا کردن این دو سرویس از درب استفاده نکنید. اگر هم که مقیدهستید هنگام استفاده از حمام آب به سرویس پاشیده نشود می توانید از شیشه استفاده کنید. همچنین شما می توانید از پرده های مخصوص در این مورد استفاده کرده و علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضای حمام مانع پاشیدن آب به سرویس بشوید.

متغیر بودن

از دیگر ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه که بسیار مهم می باشد و استفاده کردن از آن بسیار می تواند مفید باشد متغیر بودن وسایل خانه است. معنی دقیق این جمله این است که باید از وسایلی در این خانه استفاده کنید که کاربری چندگانه داشته باشند.

مثلاً از گوشه ها استفاده شود که به سبب پایه های تاشو آن هم به عنوان یک میز ناهارخوری مورد استفاده قرار می گیرد و هم می‌تواند به عنوان میز مبلمان در موارد مورد نیاز استفاده شود. ترفند متغیر بودن می‌تواند کمک شایانی در چیدمان و دکوراسیون داخلی خانه های کوچک داشته باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

نقش پایه ها برای بزرگتر نشان دادن خانه چیست؟

استفاده از پایه ها می تواند یکی از ترفندهای دکوراسیون و چیدمان خانه باشد. که بسیار کاربردی است شما می توانید با استفاده از پایه ها فضای خانه را بزرگتر نشان دهید. برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید لازم است که به این مثال توجه کنید شما می توانید در خانه های کوچک از مبلمانی با پایه ی باریک استفاده کنید. این کار باعث بزرگتر نشان دادن خانه می شود.

افزایش نور خانه

یکی از ترفندهای دکوراسیون و چیدمان خانه برای خانه های کوچک افزایش نور خانه می باشد هر چقدر کنار یک خانه بیشتر باشد مسلماً خانه بزرگ تر از آن چیزی که هست نشان داده می شود سعی کنید در انتخاب رنگ دیوارها و فرش ها برای خانه های کوچک رنگهای روشن انتخاب کنید.

ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه

ترفند های دکوراسیون و چیدمان خانه

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم که ترفندهای دکوراسیون و چیدمان خانه را به شما آموزش دهیم اما به این نکته توجه داشته باشید که این ترفند ها بیشتر مختص به خانه های کوچک می باشد هرچند که شما می توانید بنا به سلیقه خودتان در خانه‌های بزرگ نیز از این ترفند ها استفاده کنید. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد ترفندهای دکوراسیون و چیدمان خانه به دست آورده باشید.

ارسال نظر