گروه معماری بنیستا

بازسازی کف خانه با هزینه کم

بازسازی کف خانه با هزینه کم یکی از قسمت های مهم خانم که معمولاً برای تعمیر و نوسازی آن افراد اقدام به بازسازی خانه می‌کنند بازسازی کف خانه است، شاید تا آنجایی که ما یاد داریم لاکچری ترین و پر استفاده  ترین کفپوش هایی که استفاده میشد موزاییک های سیمانی بودند، بعد از آن سرامیک  و کاشی ها و بعد از آن نطوبت کفش پوش های چوبی رسید.

اما با توجه به تورم و قیمت بالای مصالح ساختمانی و کفپوش ها همیشه این دغدغه وجود داشته است که بازسازی کف خانه با هزینه کم چگونه ممکن است؟ ما در این مقاله به کفپوش هایی پرداخته ایم که استفاده از آنها می تواند باعث بازسازی کف خانه با هزینه کم شود پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

بازسازی کف خانه با هزینه کم

بازسازی کف خانه با هزینه کم

کفپوش های ارزان قیمت برای جذابیت خانه

با پیشرفت علم و تکنولوژی دنیای کفپوش آن نیز گسترش یافته است و گزینه های زیادی پیش روی مالکین خانه ها قرار دارد تا به وسیله آن ها کف خانه خود را پوشش دهند و از زیبایی و البته دوام آن لذت ببرند، اما اینکه استفاده از کدام کفپوش ها هزینه کمتری دارد یا بهتر بگوییم بازسازی کف خانه با هزینه کم با چه کفپوش‌هایی  میسر است موضوعی است که ما در ادامه مقاله به آن می پردازیم و چند کفپوش ارزان قیمت و البته با کیفیت را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازسازی کف خانه با هزینه کم

بازسازی کف خانه با هزینه کم

کفپوش وینیل یا پی وی سی چیست؟

کفپوش وینیل یا پی وی سی دارای ورق کاشی و تخته است و معمولاً مواد تشکیل دهنده اولیه آن پی وی سی است. در نتیجه این کفپوش کفپوشی ضد آب و با دوام بالا است، که شما می توانید آن را در هر کجای خانه مثل سالن پذیرایی و یا جاهای دیگر نصب کنید. این کفپوش ها به دلیل مقاومتی که دارند شما را تا سالیان سال از بازسازی و تعمیرات معاف می کنند.

نکته مهم در مورد این کفپوش ها این است که باید به صورت منظم آنها را پاک کرده و روی آنها را جارو کشید این کفپوش ها قیمت ارزانی دارند.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

بازسازی کف خانه با هزینه کم

بازسازی کف خانه با هزینه کم

کفپوش وینیل پروفیل یا تخته چیست؟

اگر به دنبال یک کف پوش با کیفیت و البته ارزان قیمت هستید وینیل پروفیل یا تخته ارزانترین و باکیفیت ترین نوع کفپوش ها است. این کفپوش ها از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به کفپوش های گران قیمت و کفپوش های چوبی هستند، برخلاف ورق وینیل که در قسمت بعدی به آن میپردازیم.

وینیل تخته در اندازه های کوچک تولید می شود و به همین دلیل مراحل نصب را آسان می کند، تخته های وینیل را می توان به هم چسباند و یا با استفاده از سیستم کلید و قفل نصب کرد. توجه داشته باشید که قیمت این کفپوش ها نسبت به سایر کفپوش ها متوسط رو به پایین است.

کفپوش ورق وینیل چیست؟

اگر به دنبال بازسازی کف خانه با هزینه کم هستید ورق وینیل می‌تواند گزینه مناسبی برای اینکار باشد.

ورق وینیل با طراحی و کیفیت بالا پیشرفت های چشمگیری در این زمینه داشته است و وینیل به طور معمولی دارای اندازه های ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر است. که کار کردن با آن بسیار سنگین و دست و پا گیر است.

کفپوش لمینت چیست؟

این کفپوش ها از ترکیب موادی مانند چوب تشکیل می شود. هرچند که لمینت از لحاظ قیمت با ورق های وینیل قابل مقایسه است اما به اندازه وینیل مستحکم نیستند، به همین دلیل نباید در معرض گرمای زیاد قرار گیرند. این کفپوش ها فقط تا ۱۰ سال دوام دارد و بعد از آن باید اقدام به تعویض آنها کنیم.

باید بگوییم که از نصب لمینت در مناطقی که رطوبت دارند مانند آشپزخانه، وزیر زمین خودداری کنید چرا که نصب لمینت در این مکان ها می‌تواند آنها را خیلی زود تر از حد معمول خود را خراب کند.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

بازسازی کف خانه با هزینه کم

بازسازی کف خانه با هزینه کم

کفپوش ها  کاشی و سرامیک

شاید برای ما یکی از کلاسیک ترین کفپوش ها کفپوش کاشی و سرامیک باشد، کاشی و سرامیک علاوه برقیمت مناسب، کیفیت بالایی دارند. برای استفاده کاشی و سرامیک می توانید با روش نصب آنها با چسب و نصب آنها با دوغ آب درست شده از سیمان استفاده کرد.

کفپوش چوب پنبه ای چیست؟

کفپوش چوب پنبه یک جایگزین نرم و سازگار با محیط زیست برای کفپوش کامپوزیت است. قیمت ارزان و نصب آسان این کفپوش ها این کفپوش را به عنوان کفپوش محبوب برای کسانی که قصد بازسازی کف خانه با هزینه کم را دارند تبدیل کرده است.

یکی از نکات مثبت این نوع کفپوش ها نرم بودن آنها نسبت به سایر کفپوش ها است، که البته به خاطر این نرمی معایبی نیز دارند این کفپوش ها به راحتی خراشیده می شوند.

ارسال نظر