گروه معماری بنیستا

بازسازی ملک اداری

بازسازی ملک اداری یکی از مقوله های مهم و مورد نیاز محیط اداری و کارفرمایان است. دفاتر ادارای نیز همانند هر ساختمان دیگر به مرور زمان کهنه و کلنگی می شوند. بنابراین به منظور پیشگیری از فرسودگی و عواقب ناشی از آن نیاز مبرم به رسیدگی و بازسازی دارند. در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با این موضوع مهم صحبت کنیم. در صورت تمایل شما نیز می توانید تا انتهای مطالب با ما همراه بمانید.

برای بازسازی ملک اداری چه باید کرد؟

بازسازی ملک اداری نیز دارای فرآیندی مشابه با بازسازی سایر ساختمان‌های فرسوده و کلنگی بوده و تفاوت چندانی از نظر قانونی و عملیات اجرایی بین املاک اداری با سایر موارد وجود ندارد. به طور کلی اقدامات لازم جهت بازسازی ملک اداری به شرح زیر است.

  • رجوع با دفاتر بازسازی

برای بازسازی ملک اداری در اولین گام نیاز است که شما به یک تیم مهندسی و با تجربه و همچنین متخصص در این زمینه مراجعه کنید. بسیاری از اشخاص فکر می کنند برای بازسازی ملک اداری نیز باید به دفاتر نوسازی مراجعه کنند. در صورتی که چنین اقدامی برای بازسازی  لازم نیست و زمانی الزام رجوع به دفاتر نوسازی است که بنای مورد نظر نیاز به تخریب و نوسازی داشته باشد.

بنابراین توصیه ما این است که در صورت اتخاذ تصمیماتی جهت  بازسازی ملک اداری به متخصصان بازسازی رجوع کنید. اگر فرایند بازسازی نیاز به اخذ مجوز خاصی داشته باشد حتما تیم بازسازی این امر را به شما گوشزد خواهند کرد.

خوشبختانه امروزه شرکت های زیادی وجود دارند که به صورت حرفه ای و همچنین کاملا قانونی در زمینه عملیات بازسازی ساختمان‌های کلنگی من جمله ساختمان های کلنگی ادارای در حال فعالیت هستند. همچنین تیم های نام برده متشکل از اشخاص متخصص و کاملا حرفه ای و با تجربه در همه امور ساخت و ساز هستند که این امر نیز مزید بر علت شده و نیاز نیست شما برای هر فرایند نیاز به صرف وقت جهت یافتن استادکار مورد نیاز باشید.

بازسازی ملک اداری بنیستا

  • بررسی ملک

پس از مشورت با تیم بازسازی و اخذ قرارداد، جهت بازسازی ملک اداری، تیم مذکور وارد عمل شده و ساختمان اداری را مورد بررسی قرار می دهند. سپس تمامی فضاهای مورد نیاز به بازسازی را به تفکیک متراژ و موقعیت قرار گیری تقسیم بندی می کنند. البته ناگفته نماند که قیمت های را که کارفرما نیز تمایل به بازسازی آن دارند را نیز مورد بررسی قرار داده و تصمیمات درست را با مشورت کارفرما در رابطه با آن می گیرند.

به این ترتیب تمام قسمت های که متناسب با خواسته کارفرما نیاز به بازسازی دارند را تفکیک کرده و هر قسمت را به تیم مخصوص آن واگذار می کنند. مثلاً اگر تاسیسات ساختمان نظیر برق و لوله کشی آب نیز نیاز به بازسازی و مرمت داشته باشند هر کدام را به تیم خاص خود یعنی لوله کشی و برق کشی واگذار می کنند.

  • شروع فرایند اجرای کار

فرایند شروع بازسازی ملک اداری به نحوی صورت می گیرد که به تناسب اولویت هر بخش به تیم مخصوص آن واگذار می شود. به عنوان مثال اگر لازم است که دیواری برداشته شود اول تیم تخریب دست به کار شده و اقدام به تخریب دیوار مورد نظر می کنند. سپس اگر نیاز به افزودن دیوار یا فضای اضافی تری باشد نیز این کار انجام شده و سپس نوبت به کف سازی و رنگ آمیزی دیوارها می رسد. البته باید متذکر شویم که انجام فرآیندهای مذکور کاملا حرفه ای بوده و متناسب با شرایط و موقعیت ملک صورت می گیرد. به همین دلیل اولویت بندی فرایند اجرای هر ملک با ملک دیگر متفاوت بوده و به تشخیص تیم بازسازی بستگی دارد. به این ترتیب ما نمی توانیم یک قاعده کلی در این باره لیست کرده و در اختیار شما قرار دهیم.

  • طراحی و چیدمان فضای داخلی در بازسازی ملک اداری

همانطور که گفتیم اولویت بندی فرآیندهای اجرایی عملیات بازسازی متناسب با شرایط ساختمان اداری مشخص می شود و نمی توان ریتم یکسانی برای همه موارد در نظر گرفت. اما می توانیم بگویم که آخرین مرحله فرایند اجرایی بازسازی ساختمان اداری، طراحی داخلی و چیدمان یا  دکوراسیون آن است که تیم های بازسازی برای این فرایند نیز افراد لایق و کاردانی را در تیم خود دارند که می توانند متناسب با شرایط حال حاضر فضای داخلی ساختمان ادارای را طراحی کرده و بچینند.

فرایند چیدمان در بازسازی ملک اداری باید مطابق با اصول خاص خود صورت بگیرد. زیرا این فضا یک فضای کاری بوده و محیط داخلی آن باید حالت رسمی تری داشته و همچنین دلباز و نورگیر باشد، تا موجب افزایش راندمان کاری کارکنان ساختمان ادارای مذکور شود.

نتیجه گیری

بازسازی ملک اداری همانند هر ساختمان دیگری باید به واسطه یک تیم حرفه ای و کارکشته صورت بگیرد‌‌ اگر طالب این هستید که عملیات فوق بی عیب و نقص برای ساختمان ادارای شما صورت بگیرد لازم است که در این زمینه دقت کرده و یک تیم لایق و کاردان را انتخاب کنید تا همه مراتب کار مطابق با قوانین اصول بر این امر پیش برود. همچنین خواسته ها و انتظارات شما نیز به بهترین شکل ممکن فراهم شود. در انتهای مطالب نیز باید به این امر اشاره کنیم که مهمترین هدف از بازسازی هر ساختمان مخصوصا ساختمان اداری افزایش استحکام و استقامت ساختمان است که باید به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

ارسال نظر