گروه معماری بنیستا

بازسازی سرویس بهداشتی در منازل مسکونی

بازسازی سرویس بهداشتی در منازل مسکونی به جرات میتوانیم بگوییم که سرویس بهداشتی و یا همان حمام و دستشویی جزء ضروری ترین بخش های یک خانه به حساب می آیند که معمولاً بازسازی آنها کمی دشوار است، معمولاً بازسازی سرویس بهداشتی بنا به دلایلی مانند نشت لوله آب و یا شکستگی لوله های فاضلاب انجام می شود و در برخی از موارد به دلیل قدیمی و فرسوده شدن سنگ توالت و روشویی سرویس بهداشتی نیاز به بازسازی دارد. با توجه به اهمیت بالای سرویس بهداشتی در خانه ما در این مقاله به بررسی بازسازی سرویس بهداشتی در منازل مسکونی پرداخته ایم پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

بازسازی سرویس های بهداشتی در منازل مسکونی

بازسازی سرویس های بهداشتی در منازل مسکونی

نوسازی سرویس های بهداشتی

اگر می خواهید که یک بازسازی خوب داشته باشید باید از نوسازی شروع کنید اصولاً قبل از شروع بازسازی و تغییر مدل سرویس بهداشتی بهتر است، که الگویی از طرح جدید در ذهن خودتان ترسیم کرده و در مورد این الگو با کسانی که تجربه کافی در این کار دارن مشورت کنید. در مرحله دوم بودجه را که برای این کار در نظر گرفته اید را مشخص کنید چرا که ممکن است که پروژه های نوسازی و بازسازی سرویس بهداشتی منزل مسکونی هزینه زیادی برای شما در بر داشته باشد.

بازسازی سرویس های بهداشتی در منازل مسکونی

بازسازی سرویس های بهداشتی در منازل مسکونی

تغییر نقشه حمام و دستشویی

باید بگویم یکی از دلایل اصلی بازسازی سرویس بهداشتی در منازل مسکونی تغییر نقشه حمام و دستشویی می باشد. اگر شما هم به این نتیجه رسیده اید که محل دوش و یا وان حمام شما باید تغییر کند،لازم است که در چیدمان و نقشه فضای سرویس بهداشتی دست ببرید و لوله کشی ها را متناسب با نقشه جدید از نو انجام دهید، توجه داشته باشید که لوله کشی در بازسازی کل منزل در طرح جدید، اگر فضای مناسبی داشته باشید می توانید قسمتی هم برای روشویی و هم کابینت سرویس بهداشتی در نظر بگیرید.

رنگ و متریال مناسب برای بازسازی سرویس بهداشتی

با توجه به پر دردسر و وقت گیر بودن بازسازی سرویس بهداشتی بهتر است که دکور این قسمت را با دقت هرچه بیشتر انتخاب کنید، چرا که عوض کردن این دکور بسیار دردسر ساز است.

برای دکور سرویس بهداشتی بهتر است از متریال ها و رنگ هایی استفاده کنید که تا مدت ها امکان استفاده داشته باشند و خیلی زود از مد نیفتند. برای مثال رنگ های تند بسیار رنگ های زیبا و چشمگیری هستند ولی این قابلیت را دارند که در بلند مدت فرد را دلزده کنند در حالیکه رنگ‌های خنثی و کلاسیک همیشه جذابیت های خاص خود را دارند پس همان گونه که گفتیم در انتخاب رنگ و متریال های سرویس بهداشتی به شدت دقت کنید که مجبور به تعویض آن ها حداقل در زمان کوتاه نشوید.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

بازسازی سرویس بهداشتی در منازل مسکونی

بازسازی سرویس بهداشتی در منازل مسکونی

 

نوسازی تاسیسات ساختمانی

نوسازی تاسیسات خود بخشی از بازسازی سرویس بهداشتی منازل مسکونی به حساب می آید، همانگونه که می دانید تاسیسات سرویس بهداشتی جزء مهمترین قسمت های است که در پروسه بازسازی سرویس بهداشتی باید به آن ها توجه کنید، اگر شکسته و یا پوسیده شده اند حتماً باید تعویض شوند، ابزارها و شیرآلات نیز از لحاظ دیداری و کاربردی فضای حمام و دستشویی بسیار اهمیت دارند و اگر لازم وضروری است که عوض شوند.

نورپردازی در سرویس های بهداشتی منزل

نورپردازی در سرویس بهداشتی نقش تاثیرگذاری در مطلوب بودن سرویس بهداشتی و مشخصاً در حمام دارد. اگر قصد تغییر نورپردازی حمام و دستشویی را دارید بهتر است ابتدا از سقف کاذب شروع کنید و با تخریب قسمت کوچکی از سقف کاذب سیم کشی های برای محل های جدید انجام دهید. جالب است که بدانید طبق آخرین تحقیقات روانشناسان وجود نور بنفش در حمام می تواند تا حد زیادی در روحیه فردی شما تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

بازسازی سرویس بهداشتی در منازل مسکونی

بازسازی سرویس بهداشتی در منازل مسکونی

تهویه مناسب برای سرویس بهداشتی

با توجه به آپارتمانی بودن خانه ها و وجود سرویس بهداشتی در خانه، تهویه مناسب یکی از واجبات و ملزومات مهم سرویس بهداشتی به حساب می آید‌. معمولاً برای سرویس های بهداشتی کوچک و سرویس های که به بیرون پنجره ندارند فراهم کردن تهویه مناسب ضرورتی دو چندان دارد، شما می توانید با نصب یک فرم مناسب از ورود بوی نامطبوع به خانه جلوگیری کرده و تراکم بخار حمام را نیز کاهش دهید.با توجه به این اهمیت بهتر است از سیستم های تهویه قوی استفاده کنید. سیستم تهویه ای هوشمند برای سرویس های بهداشتی مناسب هستند.

امیدواریم که با خواندن این مقاله آگاهی لازم در مورد بازسازی سرویس بهداشتی در منازل مسکونی به دست آورده باشید و بتوانید به بهترین  شکل ممکن اقدام به بازسازی سرویس بهداشتی خانه خود کنید.

ارسال نظر