گروه معماری بنیستا

بازسازی ساختمان اداری فرسوده

بازسازی ساختمان اداری فرسوده تنها در صورتی امکان پذیر است که زیرساخت های اصلی و پی بنا دستخوش تغییر قرار نگرفته و یا در صورت تغییر از قابلیت بازسازی و مستحکم شدن برخوردار باشد. تشخیص این امر در حوزه کارشناسان وارد و کارکشته حوزه معماری است. بنابراین مشورت با آن ها در این زمینه جزو گام های مهم شروع فرایند بازسازی ساختمان اداری فرسوده به شمار می رود.

 بازسازی ساختمان اداری فرسوده در هر شرایطی قابل اجرا است؟

بازسازی ساختمان اداری فرسوده از جمله مواردی است که باید  به واسطه تیم های حرفه ای صورت بگیرد. زیرا در برخی موارد سطح فرسودگی ساختمان به حدی است که امکان بازسازی وجود نداشته و ساختمان باید به طور کامل تخریب شده و از نو بنا شود. یا به عبارت دیگر مورد نوسازی قرار بگیرد.

آنگاه در چنین شرایطی اگر  بازسازی ساختمان اداری فرسوده مورد اجرا قرار بگیرد، عملا هزینه های که برای آن صرف شده است، نیز از دست خواهد رفت.

در واقع منظور کلی ما این است که بازسازی ساختمان اداری فرسوده باید زیر نظر کارشناسان و بازرسان فنی و خیره صورت بگیرد تا نتایج مورد نظر از بازسازی آن هان به دست بیایید.

در بعضی موارد برخی از افراد صرفا به دلیل قبول یک پروژه بازسازی و کسب سود منفعت برای خود از اجرای آن، اقدام به بازسازی یک ملک اداری فرسوده می گیرند.

در موارد این چنینی تنها پیامد این امر وارد ساختن ضرر و زیان به کارفرما نیست. بلکه در پی آن جان و سلامتی کارکنان و ارباب رجوع نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

به همین دلیل اگر شما جزو افرادی هستید که صاحب یک ملک فرسوده اداری بوده و اکنون تمایل دارید به دلیلی آن را بازسازی کنید، قبل از هر اقدامی ابتدا با چندین تیم بازسازی و همچنین افراد کارشناس در این حوزه مشورت کنید تا به این ترتیب هم جان کارکنان خود را بیمه کنید و هم آن که از پیامدهای ناشی از ایمنی کم محل کسب خود اطمینان کسب کنید.

قبل از اجرای بازسازی ساختمان اداری قدیمی و  فرسوده چه باید کرد؟

در امور ساختمانی هر عملیاتی باید متناسب با طرح و نقشه صورت بگیرد که فرایند بازسازی نیز از این اصل تبعیت می کنید. بنابراین برای شروع عملیات اجرایی بازسازی ساختمان اداری فرسوده

قبل از هر چیزی باید یک مهندس طراح ماهر طرح کاملا مهندسی برای این منظور ترسیم کند.

به این ترتیب شما نیز قبل از هر اقدامی باید با تدارک لازم را دیده و این وظیفه مهم را به یک طراح ماهر بسپارید، تا فرایند بازسازی بنای اداری شما مطابق با اصول کلی آن صورت بگیرد.

دیگر اقدامی که در این باره مفید است طراحی سه بعدی اداری است. حتی برخی از صاحب نظران بر این عقیده هستند که طراحی سه بعدی نیز همچون طرح اولیه بازسازی مهم بوده و مانع از بروز دوباره کاری در عملیات بازسازی می شود. در نتیجه از صرف هزینه اضافی و بیهوده نیز تا حدود زیادی پیشگیری به عمل می آورد.

البته مزیت طرح سه بعدی فقط به کاهش هزینه ها ختم نمی شود، بلکه یک پیش زمینه اولیه از نمای ساختمان شما قبل از اتمام فرایند بازسازی را نیز نشان می دهد. حسن این امر در این است که شما با اطمینان خاطر بیشتری عملیات اجرایی را شروع کرده و تقریبا می دانید که پس بازسازی دکوراسیون داخلی ساختمان ادارای شما به چه حالتی در خواهد آمد.

بازسازی ساختمان اداری فرسوده بنیستا

مدت زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری فرسوده

مدت زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری فرسوده معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در مواقعی که دامنه بازسازی ساختمان ادارای گسترده است مسلما زمان زیادی را نیز باید صرف بازسازی آن کرد. اما هرگاه ساختمان اداری چندان بافت قدیمی نداشته باشد و هدف اصلی از بازسازی آن فقط ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی باشد هزینه کمتری برای آن لازم است.

لازم به ذکر است که زمان و هزینه دو فاکتوری هستند که در بازسازی ساختمان اداری فرسوده به نوعی مکمل یکدیگر می باشند. به عبارت دیگر هر چقدر که بازسازی ساختمان اداری  بیشتر طول بکشد هزینه های ناشی از آن نیز افزایش خواهد یافت.

البته ناگفته نماند که انتخاب یک تیم بازسازی مناسب و حرفه ای نیز بر زمان و هزینه بازسازی تاثیرگذار بوده هر چقدر که حرفه ای باشند راحت و بهتر می توانند زمان و هزینه مورد نیاز برای این منظور را مدیریت کنند.

بنابراین اگر شما تمایل دارید که بازسازی ساختمان ادارای خود را با صرف زمان و هزینه کمتر با بالاترین کیفیت به انجام برسانید، لازم است که فرایند اجرای آن را به تیم های ماهر و با تجربه در زمینه واگذار کنید. این انتخاب علاوه بر آن که شما را به معیارهای مورد نظرتان نزدیکتر می کند، در هزینه های لازم نیز صرفه جویی به عمل می آورد.

خوشبختانه امروزه تیم های بازسازی ساختمان های کلنگی و فرسوده بسیار زیاد بوده و تنها کاری که لازم است در این باره شما انجام دهید این است که مجموعه ای را که دارای سابقه درخشانی در این زمینه است انتخاب کنید.

نتیجه گیری

بازسازی ساختمان اداری فرسوده از جنبه های مختلفی دارای اهمیت می باشد. به همین دلیل امروزه بیشتر از سایر موارد مورد توجه قرار دارد. این فرایند نیز همچون بازسازی منازل مسکونی باید منطبق بر اصول کلی حاکم بر بازسازی صورت بگیرد و عملیات اجرایی پس از ترسیم یک نقشه بازسازی به صورت کاملا سازماندهی شده شروع شود.

ارسال نظر