گروه معماری بنیستا

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی: با بالا رفتن سن ساختمان یا خانه کیفیت و سطح بهره برداری از خانه کم و کمتر می‌شود و هر روز خانه رو به فرسودگی و یا حتی تخریب می رود.

در این گونه مواقع که سن بنا از محدوده که مشخص شده بیشتر می شود و خانه رو به تخریب می رود و خانه تقریباً غیرقابل سکونت می شود در اصطلاح می گویند که خانه کلنگی شده است.

با کلنگی شدن خانه قیمت ملک به شدت پایین می آید و سکونت در آن عملاً غیرممکن و یا بسیار دشوار می شود. ولی شما می توانید با بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی علاوه بر امکان زندگی راحت در آن ها باعث افزایش قیمت خانه شوید. اما اینکه چگونه می توانید با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت اقدام به بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی کنید، موضوعی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

مراحل بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی اصول و فنون خاص خود را دارد و برای اینکه بتوانیم بازسازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم باید مراحلی را طی کنیم. مراحل بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی به قدمت ساختمان بستگی دارد، یعنی تفاوت سن ساختمان باعث تفاوت در مراحل بازسازی می شود اما به صورت کلی برای  بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی باید این مراحل را طی کرد.

برآورد بودجه یا هزینه

نه تنها در بحث بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی بلکه در هر کار دیگر برآورد بودجه و یا هزینه ای که برای انجام آن کار در نظر گرفته اید اهمیت ویژه ای دارد. هزینه بازسازی خانه کلنگی به عوامل مختلفی بستگی دارد معمولاً اینکه قدمت ساختمان چقدر باشد می‌تواند در برآورد هزینه موثر باشد. به طور طبیعی هر چقدر که قدمت خانه کمتر باشد نیاز به مرمت کمتری در سایر قسمت های خانه می باشد و همین امر باعث کم شدن هزینه می شود.

میزان فرسودگی و میزان حجم تغییراتی که می خواهید در بنا اعمال کنید از دیگر عوامل موثر در هزینه نهایی بازسازی می باشند. ولی بهتر است  قبل از اقدام به بازسازی برای برآوردهای مالی با یک شرکت و یا گروه با تجربه صحبت کنید تا آنها با توجه به تجربه ای که دارند هزینه لازم را برای شما برآورد کنند.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

یافتن یک شرکت معتبر برای بازسازی

برای بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی در صورتی که خودتان به هر دلیلی توانایی انجام این کار را ندارید باید با یک شرکت و یا گروه معتبر قرارداد امضا کنید سعی کنید که شرکت و یا گروهی که انتخاب می‌کنید یک گروه باشد که قبلاً امتحان خود را پس داده باشد.

مشخص کردن اولویت های بازسازی

قبل از اینکه شروع به کار کنید مشخص کنید که بازسازی و مرمت کدام قسمت از خانه برای شما اهمیت دارد، که برای بازسازی خانه های کلنگی باید در ۹۰ درصد قسمت های خانه تعمیرات و تغییرات انجام شود.

کلیات بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

اگر به صورت کلی بخواهیم در باره این موضوع صحبت کنیم باید بگوییم که باید هدف از بازسازی این گونه خانه ها نوسازی باشد ولی در این باره تلاش شود تا ارزش های معماری این نوع خانه ها حفظ شود، چرا که خانه های کلنگی با توجه به معماری های سنتی که دارند می توانند بسیار زیبا و پر احساس باشند شما در بعضی از مواقع میتوانید که در خانه های کلنگی تغییر کاربری دهید مثلاً می توانید یک خانه ای که قبلا مسکونی بوده است را تبدیل به یک گالری و یا رستوران کنید.

نکته مهمی که در بازسازی این گونه خانه ها وجود دارد این است که شما باید معماری ساختمان خانه را بررسی کنید و در صورت امکان عملی کردن طرح ها راه کارهای فنی را ارائه دهید. ابتدا آسیب ها و فرسودگی های ساختمان را شناسایی و سپس درصدد رفع آنها بر آید.

وقتی که سفت کاری های ساختمان انجام شد، شما می‌توانید به طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کلنگی بپردازید و بر اساس زمانبندی مناسب و نوع خانه بازسازی شده دکوراسیون داخلی را انجام دهید.

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

نتیجه گیری

نوسازی و بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی کار بسیار با ارزشی می باشد چرا که در بعضی از مواقع بیشتر از زندگی کردن و یا بالا بردن قیمت خانه قدمت و معماری خانه ارزش دارد، در اکثر موارد خانه های کلنگی شاید به ثبت نرسیده باشد ولی به خاطر معماری منحصر به فردی که دارند می توانند یک میراث فرهنگی برای هر شهر و روستایی به حساب بیایند، لذا شما می توانید با نکاتی که در این مقاله ما بیان کردیم به بهترین شکل و کمترین تغییرات در معماری  بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی را انجام دهید.

ارسال نظر