گروه معماری بنیستا

بازسازی آپارتمان های کوچک با روشی بسیار خلاقانه

بازسازی آپارتمان های کوچک و نقلی به دلیل کوچک و محدود بودن فضای آن ها نیاز به خلاقیت بسیار بالایی دارد. اما به طور کلی بازسازی آپارتمان به طور کلی حس و حال و هوای آن را تا حد قابل توجه ای تغییر می دهد و انسان با زندگی کردن در آن ها احساس تازگی و به روز بودن می کند. در این مقاله ما تصمیم داریم درباره بازسازی و مرمت آپارتمان های کوچک صحبت کنیم. پس اگر صاحب یک آپارتمان کوچک هستید و از فضای قدیمی و تکراری آن دلزده شده اید با ما همراه بمانید.

باید و نباید های بازسازی آپارتمان های کوچک

بازسازی آپارتمان های کوچک با بهره بردن از ایده های نو و افکار خلاقانه به شما کمک خواهد کرد از یک محیط قدیمی و تکراری نجات پیدا کرده و یک زندگی خوب در یک فضای انرژی بخش داشته باشید. به طور کلی بازسازی فضای داخلی آپارتمان با یک تغییر کوچک به راحتی به چشم می آید. به همین دلیل لازم است که شما از شیوه های نوینی برای عوض کردن دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده نماید.

به طور کلی برای بازسازی آپارتمان های کوچک فنون دکوراسیونی فراوانی وجود دارد. منتهی دستیابی به این فنون نیاز به کمی دانش و آگاهی در این رابطه دارد. شاید در اولین گام بازسازی این سوال ذهن شما را به خود مشغول کند که برای ایجاد تغییرات مفید، عوض کردن دکوراسیون داخلی آپارتمان نقلی خود را باید از کجا شروع کنیم.

برای شروع مهم نیست که شما از نقطه خاصی شروع کنید، مهم این است که کار خود را درست و اصولی انجام دهید. اما به طور کلی کارشناسان این حوزه بر این عقیده هستند که برای بازسازی آپارتمان های کوچک بهتر است به ترتیب زیر قسمت هایی که احتیاج به بازسازی دارند، مورد بازسازی قرار بگیرند.

۱- بازسازی آشپزخانه

۲- بازسازی سرویس بهداشتی

۳-بازسازی نشیمن و سالن پذیرایی

۴- بازسازی اتاق ها

۵- بازسازی پاسیو

۶- بازسازی حیاط خلوت

نمایش تصویر بازسازی آپارتمان های کوچک بنیستا

رنگ آمیزی و تغییر رنگ چه نقشی در بازسازی منازل آپارتمانی دارد؟

یکی از مهمترین تغییراتی که در فرایند بازسازی منازل آپارتمانی صورت می گیرد رنگ آمیزی و تغییر رنگ دیوارها و سقف آن است. فرآیند رنگ آمیزی و نقاشی در آپارتمان های کوچک نسبت به سایر منازل قدیمی بسیار بیشتر جلوه نمایی کرده و در محیط آپارتمان ایجاد تغییر می کند.

یکی از نکات بسیار مهم در رنگ آمیزی و تغییر رنگ منازل قدیمی، به منظور نوسازی، انتخاب رنگ مناسب است. به هر حال رنگی که شما انتخاب می کنید باید با سایر المان های منزل شما نیز تناسب داشته و پس از اتمام کار نتیجه عکس ندهد.

شاید بپرسید مگر رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی ساختمان هم طراحی دارد. در پاسخ باید بگویم که بله رنگ آمیزی ساختمان نیز همانند دیگر پروژه ها دارای طراحی بوده و طراحی آن نیز یکی از نکات بسیار مهم در کیفیت آن می باشد.

یکی از طرح هایی که مورد پسند اکثریت ما ایرانی ها قرار دارد طراح هایی با رنگ سفید است. زیرا این رنگ در عین سادگی و شادابی و فراخ نشان دادن محیط، مخصوصا در آپارتمان های کوچک، نقش مهمی ایفا می کند.

منتهی باید یادآوری کنیم که انتخاب رنگ در بازسازی آپارتمان های کوچک یک امر کاملا سلیقه ای بوده و شما می توانید بر اساس سلیقه و روحیات خود و سایر افراد خانواده از رنگ های دلخواه استفاده کنید و هیچ محدودیتی در این باره برای شما وجود ندارد. منتهی انتخاب رنگی که هم با سلیقه متناسب باشد و هم اصول مورد نیاز در آن رعایت شود، یک امر کاملا حرفه ای بوده و شما باید به این موضوع به طور کامل توجه داشته باشید.

نمایش تصویر بازسازی آپارتمان های کوچک بنیستا

بازسازی آپارتمان شامل چه مواردی می تواند باشد؟

بازسازی آپارتمان های کوچک و قدیمی، و بطور کلی بازسازی منازل مسکونی قدیمی، در بردارنده موارد زیادی می باشد. به نحوی که شما در فرایند بازسازی می توانید دکوراسیون و چیدمان منزل خود را عوض کنید و یا آنکه رنگ آمیزی دیوارهای آن را تغییر و یا آنکه هر دو گزینه را با هم انجام دهید. به طور کلی بازسازی منازل قدیمی و حتی جدید شامل گزینه های زیر می باشد.

  • تعویض کابینت آشپزخانه
  • تغییر دکوراسیون داخلی
  • رنگ آمیزی و تغییر رنگ و طرح دیوارها و سقف یا نصب کاغذ دیواری
  • ایجاد تغییرات در تیغه بندی ها
  • تعویض کفپوش
  • ایجاد تغییر در سرویس بهداشتی
  • تغییر در تاسیسات لوله و برق کشی و سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • تعویض یا تغییر درب و پنجره
  • و …

نتیجه گیری

بازسازی آپارتمان های کوچک هم مانند سایر منازل مسکونی شامل موارد متعددی می باشد. به طور کلی ایجاد هر تغییر ساده به منظور زیبا سازی و مستحکم سازی در زمره بازسازی آپارتمان قرار دارد. بنابراین شما می توانید با ایجاد یک سری تغییرات آپارتمان نقلی و کوچک خود را بازسازی کنید.

ارسال نظر