گروه معماری بنیستا

بهترین شرکت دکوراسیون دفاتر اداری در تهران

امروزه دکوراسیون در هر مکان و محیطی می تواند طراحی شود. یکی از این مکان ها دفاتر اداری می باشد که بسیار اهمیت دارد زیرا با طراحی محیطی زیبا و دکوراسیون آن می توانید با روحیه کارهای خود را انجام دهید. همانطور که میدانیم یکی از بخش های مهم زندگی کسب کار می باشد. معمولا افرادی که در محیط اداری خود مشغول به کار می باشند به محیط کار خود اهمیت چندانی نمی دهند و آن را ساده طراحی می کنند. یکی از دغدغه های بزرگ برای مدیران داخلی طراحی دکوراسیون محل کار خود می باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با طراحی دکوراسیون دفاتر اداری آشنا کنیم.

دکوراسیون اداری چیست؟

دکوراسیون اداری را می توان خانه ی دوم آن شخص دانست به این دلیل که ساعت های طولانی در دفتر کار می گذرد اینکه چه طراحی دکوراسیون داشته باشد بسیار مهم است. بنابراین با کمک از افرادی که در این زمینه و طراحی دکوراسیون دفاتر اداری تخصص و سر رشته دارند می توان محیطی زیبا و جذاب را برای کارکنان و مشتریان فراهم نمود. افرادی که طراحی دکوراسیون محل کار خود را به بهترین شکل و مناسب انجام می دهند می توانند اعتماد مشتریان خود را جلب کنند. این موضوع به این دلیل است که اگر فردی به محل کار شما بیاید با شخصیت و اخلاق شما آشنایی ندارد و اولین چیزی که در معرض دید او می باشد چیدمان و طراحی دکوراسیون دفتر اداری شما می باشد که نشان دهنده ی روحیه ی شما می باشد.بهتر است بدانیم طراحی دکوراسیون دفاتر اداری مربوط به دکوراسیون اتاق مدیریت می باشد.

دکوراسیون اداری چیست؟

ویژگی های اتاق مدیریت

در برخی موارد مجموعه های اداری برای اینکه فضای اتاق مدیریت کم می باشد محل شرکت و جای خود را تغییر می دهند از این طرف برخی از موارد نیز حتی زمان مناسبی را برای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت صرف نمی کنند و به آن اهمیت نمی دهند. در اینجا نوع طراحی اتاق مدیریت را برای شما شرح می دهیم.
برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت در اولین قدم باید یک رنگ یا دیوار پوش مناسب برای دیوار ها انتخاب کنید و می توانید در این زمینه از دکوراسیون کار خود کمک بگیرید و بهتر است رنگ انتخابی با رنگ سازمانی شرکتتان متناسب و هماهنگ باشد. همچنین تناسب باید بین رنگ دیوار و کفپوش اتاق شما نیز نمایان شود. به علاوه میز مدیریت و صندلی آن معمولا بزرگترین اشیاء اتاق مدیریت می باشد و معمولا در محیط کانونی اتاق و وسط فضا قرار می گیرد. در صورتی محیطی دلچسب و دلنشین در اتاق مدیریت شکل می گیرد که این دو اشیاء با رنگ محیط اطراف هماهنگ و همخوانی داشته باشند. حتی اگر از پنجره های اتاق ، درختان و سرسبزی فضای بیرون قابل مشاهده باشد باز هم از قرار دادن چند المان ارگانیک و یا گل و گیاه در آن اجتناب نکنید و انجام دهید.

پلان اتاق مدیریت

هزینه های بیشتری که اتاق های مدیریت که از لحاظ فضا ، مساحت و سرویس دهی می باشد بیشتر از فضای های دیگر به جای می گذارد و طراحی پلان و نقشه ی اتاق های مدیریتی محیط خصوصی و خلوت بیشتری را به وجود می آورد. محیط خصوصی بصری در پلان آزاد ولی دقیق به وسیله ی مبلمان انجام می شود ولی پلان دفتر کار خصوصی مدیریت به دیوار هایی نیاز دارد که عایق بندی صوتی داشته باشند. کمترین اندازه ی خالص ایستگاه کار 8/2 متر مربع به ازای هر یک نفر می باشد که برای شرایط مدیریتی 5/6 و عمومی 5/3 متر مربع می باشد و در نظر گرفته می شود. پلان های مدیریت باید بزرگی و مدرن بود خود را نشان دهند. حداقل متراژ دفتر مدیریتی کوچک حدود 12 متر مربع می باشد. اندازه پلان های اتاق مدیریتی به ابعاد ، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای خصوصی وابسته می باشد.

وسایل مورد نیاز اتاق مدیریت

شروع یک کسب و کار جدید برای مدیران آن ها را با چالش های جدید روبرو می کند. اگر یک استارت آپ دارید و درباره آن فکر کرده اید و قصد راه انداختن کاری را دارید حتما با این چالش ها و مسائل آشنا هستید. در واقع وسایلی که برای اتاق مدیریت وجود دارد به چند خودکار ، مداد ، هایلایتر ، خودکار های رنگی ، ماژیک ، جوهر و استامپ نیاز دارید. این لوازم تا زمانی که شما به نوشتن احتیاج دارید را بر آورده می کند. معمولا کسب کار هایی که در مرتب سازی و نظم بخشیدن به اجزای کار خود ضعیف عمل می کند تاثیر منفی بر کار و بهره وری آن می گذارد. می توانید با تنظیم یک سیستم نظم دهی واضح و داشتن لوازم اداری ضروری برای نظم بخشیدن و دسته بندی این اثرات منفی را بر کسب کارتان کاهش دهید و یا آن ها را حذف کنید تا بازده بیشتری داشته باشید.

وسایل مورد نیاز اتاق مدیریت
علاوه بر ماشین های اداری که خریداری می کنید نیاز به سرمایه گذاری بر روی مبلمان اتاق مدیریت یا به عنوان مثال یک صندلی ارگونومیک خستگی کارکنان خود را که ناشی از کار مداوم می باشند را کاهش دهید و این موضوع یکی از اصل های مدیران می باشد. زمانی که مدیر و کارکنان او ساعت های زیادی را در محیط کار خود می گذرانند باید به راحتی و استراحت آن هم توجه کرد. مشخص است که تهیه وسایل و ملزومات اداری برای مدیران احساس راحتی را در فضای کار به آن می بخشد و اگر کسب و کار تازه راه اندازی کرده اید این لیست لوازم اداری را در ذهنتان داشته باشید و اطمینان داشته باید که محیط کاری شما برای رسیدن به اهداف کاری شما مناسب و مطلوب می باشد. چیدمان اتاق مدیرت نیز مسئله ی مهمی است و باید به آن توجه شود که به چه صورتی چیده شود و زیبایی خود را نشان دهد و همچنین در کنار این چیدمان باید اصول کاربردی آن را رعایت کنید. به عنوان مثال میز مدیریت نباید در مکانی قرار بگیرد که نور طبیعی در آن قسمت کم باشد.

ویژگی میز مدیریت

انتخاب یک میز مدیریت و مناسب برای مدیران همیشه یک ضرورت می باشد به این دلیل که باید به نوع کاربری ، سلیقه مدیران ، اهداف دکوراسیون اداری ، سبک مورد نظر آن ، مبلمان اداری کلاسیک و مسائلی از این قبیل توجه زیادی کرد. قبل از اینکه هر وسیله ای برای اتاق مدیریت و مبلمان آن خریداری کنید حتما سلیقه ی کاربر او را مد نظر بگیرد و مسلما سلیقه ی مدیریت سازمان به عنوان کاربرد آن میز اداری بسیار مهم می باشد. همچنین فضای ادارات و سازمان ها باید با دقت زیاد و چیدمان مناسب انتخاب شوند. به دلیل اینکه ساعت زیادی در محیط اداری خود می گذرانید اگر فضا و محیط کاری از لحاظ دکوراسیون و مبلمان اداری نا مناسب باشد شرایط کار کردن برای کارکنان سخت و خسته کننده می شود و هم بهره وری کار را کاهش می دهد.

اندازه میز مدیریت

باید توجه کرد که میز مدیریت نسبت به میز های اداری مانند میز کارمندی و یا میز کارشناسی در ابعاد و سایز بزرگتری می باشد و نباید کوچک تر یا بزرگتر از حد باشد و باید بر اساس اندازه و متراژ اتاق طراحی شود چرا که اگر اندازه ی مناسب خود را نداشته باشد زیبایی خود را از دست می دهد. همچنین در کنار سایز میز آن باید ارتفاع آن نیز مناسب و استاندارد باشد. معمولا ارتفاع میز های مدیرت بین 70 تا 80 سانتی متر متغیر است ولی استاندارد این ارتفاع در 75 سانتی متر تعیین شده است.

ویژگی صندلی مدیریت

نکته ای که انتخاب صندلی مدیریت مهم می باشد این است که باید با شکوه و در عین حال مقاومت و بادوام باشد تا نمایی حرفه ای و خاص را به اتاق شما ببخشد. به طور کلی کسانی که در محل کار خود با رایانه مشغول به کار هستند نیاز به استراحت دارند و به همین جهت برای استراحت به صندلی خود تکیه می دهند و در این حالت پشتی صندلی به سمت عقب می رود و برای صندلی هایی که پشتی ندارند زاویه ی صندلی 110 درجه می باشد که کمترین فشار و در عین حال راحتی را به شما بدهد.

پلان اتاق مدیریت

از مهم ترین ویژگی هایی که در انتخاب صندلی مورد نظر مهم می باشد ضخامت مضاعف پدینگ یا تشک های نشیمن و پشتی می باشد که باید از جنس مناسبی باشد و بهتر است سوراخ دار باشد تا شخص عرق نکند و رنگ صندلی باید به میز کار بیاید و با آن همخوانی داشته باشد و در واقع باید با دکوراسیون داخلی شما همخوانی داشته باشد. از سمت دیگری بهتر است از رنگ هایی که گیرایی و جذابیت بالایی برای تاثیر گذاری بیشتر دارد هم استفاده کنید. اگر هماهنگی بین صندلی و محیط کارتان نباشد منجر می شود فضای کار شما غیر حرفه ای و بی ثبات به نظر برد.

رنگ مناسب اتاق مدیریت

علاوه بر همه ی این باید گفت که اتاق مدیریت به عنوان اتاق یک کارمند نیاز به رنگی دارد که تمرکز فضا را کنترل کند و باعث نشود چشمان شما اذیت شود. هنگامی که در طول روز ساعت زیادی را با سیستم کامپیوتر مشغول هستید  به دلیل نوری که از طریق مانیتور به چشم شما می خورد باید از رنگی استفاده کنید که برای چشم زننده نباشد و به آن آرامش دهد. طبق تحقیقاتی که انجام شده رنگ سبز قابلیت مطالعه کردن را بالا می برد. می توانید از این نظر ایده بگیرید و رنگ سبز را برای دکوراسیون اتاق مدیریت استفاده کنید و هر نیم ساعت چشم خود را از روی مانیتور بردارید و به رنگ سبز نگاه کنید تا چشمانتان کمتر اذیت و خسته شوند.

کلام آخر 

ممنونم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم بیشتر درباره دکوراسیون دفاتر اداری آشنا شده باشید و از آن استفاده کنید.

ارسال نظر