گروه معماری بنیستا

نمای ساختمان های مدرن، با به روز ترین و مدرن ترین دیزاین

نمای ساختمان های مدرن، با به روز ترین و مدرن ترین دیزاین از دو اصل مهم سادگی و یکنواختی تبعیت می کنند. به همین دلیل  بسیار زیبا و خاص هستند. اگر شما هم دوست دارید نمای ساختمان خود را به شکل مدرن و به روز طراحی کنید، لطفا تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

نمای ساختمان های مدرن با به روز ترین و مدرن ترین دیزاین چگونه طراحی می شوند؟

نمای ساختمان های مدرن، به روز ترین و مدرن ترین دیزاین را دارند. امروزه ایده های بسیار جالب و منحصر به فردی برای دیزاین و طراحی نمای خارجی ساختمان وجود دارد. به نحوی که ما شاهد نمای ساختمان های مدرن، با به روز ترین و مدرن ترین دیزاین در آن ها هستیم.

یکی از مهمترین نکات برای دیزاین نمای ساختمان انتخاب نوع متریال است. به هر حال جنس و کیفیت متریالی که در این باره انتخاب می شود به نوعی رابطه مستقیم بر طراحی دارد. به عبارت دیگر در حال حاضر متریال های بسیار زیادی هستند که می توان از آن ها برای دیزاین و طراحی نما استفاده کرد. اما اگر ما می خواهیم نمای با سبک نمای ساختمان های مدرن، با به روز ترین و مدرن ترین دیزاین باشیم باید به روز ترین و جدیدترین متریال را انتخاب کنیم. به هر حال متریال مورد استفاده برای طراحی نمای ساختمان اصلی ترین عنصر در این زمینه است و خواسته و یا ناخواسته رابطه ای عمیق و ناگسستنی بین آن و نتیجه نهایی کار وجود دارد.

همچنین جنس و کیفیت متریال نیز از مقوله مهم در این باره است و به شکل محسوسی با سطح زیبایی و کیفیت نما و در نتیجه ارزش واقعی آن مرتبط است.

به طور کلی رایج ترین مصالحی که امروزه برای طراحی نمای ساختمان کاربرد دارند شامل، کامپوزیت، شیشه، انواع سنگ ها، چوب، رنگ آجر  و غیره هستند که همه این موارد و سایر موارد قابل استفاده در مدل و سبک های جدیدتر و قدیمی از در بازار موجود هستند. به این ترتیب هر چقدر که مدل انتخابی به روزتر و جدیدتر باشد به همان اندازه هم نمای ساختمان دیزاین مدرن و به روزی خواهد داشت.

همچنین بخوانید : طراحی نمای خارجی ساختمان از 0 تا 100 

انتخاب رنگ در نمای ساختمان های مدرن و به روز چه تاثیری دارد؟

همانطور که گفتیم رنگ های نمای ساختمان های مدرن، با به روز ترین و مدرن ترین دیزاین  برای نمای ساختمان نیز ارتباط دارند. بنابراین آن دسته از افرادی که علاقمند به استفاده از رنگ های مخصوص نما برای ساختمان خود هستند، علاوه بر انتخاب جدید ترین و مدرن ترین نوع رنگ، باید به تناسب آن با دیگر المان های نما نیز دقت کنند. به عبارت دیگر لازم است که رنگ نما و ساختار کلی نما و همچنین ساختار دیگر ساختمان های مجاور و محل ساختمان به نوعی با رنگ انتخاب شده همخوانی داشته باشند. برای انتخاب درست و فاقد اشتباه در این زمینه استفاده از نرم افزارهای سه بعدی بسیار کمک کننده است. زیرا با قرار دادن رنگ های مختلف در کنار یکدیگر، مشاهده آن در چهره و ساختار نما می توان نتیجه آن ها را پیش بینی کرد. در نتیجه موردی را می توان انتخاب کرد که تناسب مورد نیاز با سایر عناصر نما را داشته باشد.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی 

نمای ساختمان های مدرن بنیستا

نمای پیوسته و پراکنده کدامیک برای اجرای نمای مدرن مناسب تر هستند؟

معمولا برای طراحی نمای ساختمان افراد می توانند متناسب با سلیقه خود، هم از سبک های نمای پیوسته و هم پراکنده انتخاب کنند. اما هنگامی که بحث نمای ساختمان های مدرن، با به روز ترین و مدرن ترین دیزاین مطرح است، شرایط کمی متفاوت بوده و افراد باید کمی محتاط تر عمل کنند. زیرا سبک نمای پراکنده چندان با طراحی نمای مدرن با طراحی به روز سنخیت ندارد و استفاده از آن در قاب نمای ساختمان، چهره ای متفاوت از یک نمای مدرن و به روز از ساختمان به نمایش می گذارد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که جهت داشتن ساختمانی با نمای مدرن و به روز باید سبک نما از بین نماهای پیوسته انتخاب شود. منظور از نمای پیوسته این است که کل نما به صورت یک پارچه بوده و فرم های پراکنده در طراحی آن به چشم نمی خورد.

همچنین استفاده از عناصر شلوغ  در طراحی نما نیز منجر به شلوغ شدن نما می شود و این امر نیز از جمله مواردی است که با طراحی مدرن نما چندان همخوانی ندارد. در واقع در طراحی نما به سبک جدید و به روز همه چیز بر مدار سادگی بوده و تجمل گرایی و ریخت و پاش در آن چندان جایی ندارد.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی با برآورد قیمت + تضمین کیفیت 

رابطه نورپردازی با طراحی نما به سبک مدرن

همچنین در نماهای مدرن نور پردازی نیز مهم بوده و بر کیفیت بصیری طراحی و دیزاین تاثیر به سزای دارد. به این ترتیب افرادی که به دنبال داشتن ساختمانی با نمای منحصر و بفرد و جذاب در شب هستند باید، نورپردازی آن را با بهره گرفتن از امکانات مدرن و به روز به شمل ایده آلی انجام دهند. به طور کلی نورپردازی نما بخشی از کل نما بوده و جهت کسب نتیجه ایده آل باید آن را نیز در قالب کل تصور کرد. پس باید از در نظر گرفتن آن به صورت بخش مجزا خودداری کرد.

نتیجه گیری

نمای ساختمان های مدرن، با به روز ترین و مدرن ترین دیزاین از اصل سادگی و یکنواختی تبعیت می کنند. بنابراین کسانی که به دنبال داشتن ساختمانی به سبک مدرن هستند باید از افراط و تفریط و تحمل گرایی در آن پرهیز کرده و همچنین از به روز ترین امکانات و متریال ها برای این منظور بهره ببرند.

ارسال نظر