گروه معماری بنیستا

مراحل بازسازی منازل مسکونی

مراحل بازسازی منازل مسکونی باید به نحوی صورت بگیرد که فرایند انجام کار به طور اصولی پیش برود. بازسازی منازل مسکونی جزو آن دسته از مواردی است که اگر به صورت اصولی پیش برود، به راحتی اجرا شده و اهل منزلی که مورد بازسازی قرار می گیرد نیز کمتر دچار زحمت و چالش می شوند. لطفا همراه ما بمانید تا در ادامه مطالب در رابطه با مراحل بازسازی اصولی و حساب شده بیشتر با هم سخن بگویم.

مراحل بازسازی منازل مسکونی چیست؟

مراحل بازسازی منازل مسکونی به منظور رفع عیوب موارد غیر قابل اجتناب صورت می گیرد. بنابراین زمانی که بحث بازسازی یک منزل مسکونی مطرح می ‌شود باید در اولین گام مراحل آن مشخص شود. زیرا اگر بدون مشخص کردن مراحل انجام کار، فرایند بازسازی شروع شود، یک نوع بی نظمی و از هم گسیختگی به وجود می آید که نه تنها انجام پروژه بازسازی را بسیار طولانی تر از حد معمول می کند، بلکه بر کیفیت آن نیز تاثیر منفی می گذارد. به این ترتیب نتیجه کار پس از اتمام پروژه هرگز آن چیزی نخواهد بود که کارفرما انتظارش را می کشیده است.

بنابراین تعیین مراحل بازسازی منازل مسکونی از مقوله های مهم در آن بوده و اگر شما دارای یک ملک قدیمی بوده و اکنون در صدد بازسازی آن هستید باید به این امر نیز به اندازه کافی دقت کنید. همچنین مراحل بازسازی منازل مسکونی باید به نحوی پیش برود که صفر تا صد آن منطبق بر نیاز کارفرما صورت بگیرد. به طور کلی مراحل بازسازی منازل مسکونی به ترتیب زیر است.

 

  • اولین مرحله

اولین مرحله از مراحل بازسازی منازل مسکونی، طراحی آن است. در واقع هنگامی که شما تصمیم به بازسازی منزل مسکونی خود دارید، تا زمانی که یک طرح مناسب و همچنین متناسب با شرایط منزل خود برای بازسازی نداشته باشید، نمی دانید دقیقا باید چه کاری انجام دهید. به همین دلیل لازم است که در اولین اقدامی که انجام می دهید از یک طراح حرفه ای و با تجربه بخواهید ساختمان شما را بررسی کرده و بر حسب نیاز آن به بازسازی، برایش یک طرح مناسب ارايه بدهد.

  • دومین مرحله

دومین مرحله از مراحل بازسازی منازل مسکونی

که پس از طراحی صورت می گیرد، بررسی و رفع عیبوب تاسیسات ساختمان است.  در واقع لازم است که در ابتدای بازسازی به سراغ سیستم لوله کشی و برق کشی ساختمان رفت و اگر نیازی به تعویض و تعمیر است به آن ترتیب اثر داد.

فرایند بازسازی سیستم و تاسیسات ساختمان گاهی اوقات چندان فرایند پیچیده ای نبوده و فقط با یک بازرسی ساده و چند اقدام کوچک تمام می‌شود. اما گاهی اوقات شرایط کاملا برعکس بوده و ممکن است این کار حتی نیاز به تخریب بعضی از دیوارهای داخلی ساختمان داشته باشد. به همین دلیل توصیه ما این است که فرایند انجام این مرحله حتما به تیم هایی که در این حوزه به اندازه کافی تخصص دارند واگذار شود.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی

مراحل بازسازی منازل مسکونی بنیستا

  • سومین مرحله

سومین مرحله از مراحل بازسازی منازل مسکونی مرتبط با تغییراتی است که در طراحی داخلی منزل نظیر رنگ دیوار ها، طراحی سقف ها، طراحی آشپزخانه و سرویس بهداشتی و غیره صورت می گیرد. در این مرحله نیز فرایند بازسازی متناسب با موقعیت منزل، به صورت مرحله به مرحله پیش می رود.

در این مرحله لازم است که ابتدا تمام مشکلات ساختاری بنا مرتفع شود و به نوعی استحکام آن به واسطه رفع عیوب ایمنی ارتقا یابد. پس از این امر نوبت به بازسازی طراحی داخلی آن می رسد.

در این مرحله نیز باید متناسب با طرحی که مهندس طراح داده است، بازسازی مراحل اجرای آن را انجام داد. البته اگر شما اولین گام را انجام داده باشید و از یک طراح ماهر بخواهید طراحی و بازسازی منزلتان را انجام دهد، آن طراح به نظرات و انتظارت شما نیز اهمیت داده و طراحی را به نحوی انجام می دهد که همه چیز متناسب با سلیقه شما باشد.

پس از طراحی داخلی، نوبت به اجرای دکوراسیون داخلی می رسد. این مرحله نیز اگر به صورت تخصصی و به واسطه تیم های حرفه ای و خلاق در حوزه صورت بگیرد، شما موفق می شوید یک بازسازی کاملا حرفه ای و بی عیب و نقص را منزل مسکونی خود به مرحله اجرا در بیاورید.

به عنوان مثال امروزه طراحی آشپزخانه در طراحی و دکوراسیون منزل بسیار مهم بوده و تاثیر بالقوه ای در نمای کلی منزل دارد. به همین دلیل تیم های حرفه ای بازسازی در فرایند طراحی و اجرا به این امر مهم اهمیت زیادی می دهند و از تمام آلمان های موجود برای ارایه آشپزخانه ای مدرن در قلب منازل، بازسازی را به کار می گیرند. به همین است که بازسازی که توسط تیم های حرفه ای صورت می گیرد با آن چیزی که توسط افراد عادی صورت گرفته اصلا قابل مقایسه نیست.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری

نتیجه ‌گیری

مراحل بازسازی منازل مسکونی باید به صورت اصولی مرتب با برنامه ریزی خاصی صورت بگیرد. فراموش نکنیم که اگر در فرایند بازسازی منازل بی نظمی وجود داشته باشد، نه تنها فرایند اجرای بسیار طولانی خواهد بود. بلکه هزینه های بازسازی نیز بسیار بیشتر از حد معمول خواهد شد. بنابراین جهت پیشگیری از بروز چنین شرایطی بهتر است در اولین گام پس از تصمیم به بازسازی منزل، پروژه اجرای آن را یک تیم بازسازی حرفه ای سپرد تا فرایند اجرای به صورت تر تمیز و مرتب پیش برود.

ارسال نظر