گروه معماری بنیستا

طراحی ویلا لاکچری

اما اگر شما طراحی ویلا خود را انجام دهید، می‌توانید کلیه قسمت‌های ویلای خود را مطابق سلیقه خود طراحی کنید. اما برای طراحی ویلا لاکچری باید چه اقداماتی انجام دهید؟ مطلبی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. اگر شما نیز قصد دارید یک ویلا زیبا و لاکچری داشته باشید بهتر است مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید:

سبک طراحی ویلای خود را انتخاب کنید

نخستین اقدامی که باید در طراحی ویلا خود انجام دهید این است که سبک آن را انتخاب کنید. بهتر است بدانید انتخاب هر یک از این سبک‌ها کاملاً به سلیقه خود شما بستگی دارد. برخی از سبک‌های طراحی ویلا شامل موارد زیر می‌شود:

  • سبک طراحی ویلای مدرن

امروزه ساخت ویلا به سبک مدرن طرف‌داران بسیار زیادی دارد. زیرا با این سبک می‌توان یک ویلای لوکس و زیبا را احداث کرد. در کلیه ویلاهایی که به سبک مدرن طراحی شده‌اند از شیوه مینیمالیستی استفاده می‌شود. به بیانی ساده، طراحی به‌صورت زیبا و ساده و کاملاً کاربردی صورت می‌گیرد. در این سبک از پنجره‌های بزرگ و سرتاسری استفاده می‌شود. شما می‌توانید با پیروی از این سبک از حداقل فضا استفاده کنید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی 

  • طراحی ویلا لاکچری به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک نیز در طراحی ویلای لاکچری محبوبیت بسیار زیادی دارد. زیرا این سبک نیز می‌تواند فضای شیک و جذاب را به ارمغان آورد. در سبک کلاسیک در کنار شیک بودن ویلا از هرگونه بی‌نظمی و شلوغ‌کاری خودداری می‌شود. اگر شما به ویلاهای کلاسیک علاقه دارید و دوستدار سنت هستید، می‌توانید از این سبک در طراحی ویلای خود پیروی کنید.

  • سبک طراحی ویلای تلفیقی

در این سبک تعریف مشخص و معینی وجود ندارد و اجزا و عناصر به‌صورت زیبا و ترکیبی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. ممکن است در این طراحی کاغذ دیواری مدرن با پرده‌های کلاسیک به‌صورت کاملاً هماهنگ در کنار یکدیگر قرار گیرند و فضایی بی‌نظیر را به وجود آورند. شما با پیروی از سبک تلفیقی می‌توانید سلیقه مدرن در قالب سبک کلاسیک به نمایش بگذارید.

همچنین بخوانید : بازسازی منزل مسکونی 

طراحی ویلا لاکچری بنیستا

اصول طراحی ویلا لاکچری

برخی امکانات در طراحی ویلا لاکچری اهمیت بسیار زیادی دارند. در واقع وجود همین امکانات است که می‌تواند موجب لاکچری و مجهزتر شدن ویلا شود. مهم‌ترین این اصول ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • ایجاد محوطه فضای سبز

در طراحی ویلا لاکچری و لوکس ایجاد محوطه سبز اهمیت بسیار زیادی دارد. طراحی و ساخت ویلاها به‌گونه‌ای است که حتماً باید فضای سبز در آن‌ها ایجاد شود. حال به فضای محوطه و زمین شما بستگی دارد که تا چه متراژی می‌توانید محوطه فضای سبز را ایجاد کنید. طبیعی است که هر چه متراژ زمین شما بیشتر باشد می‌توانید فضای سبز گسترده‌تری را در ویلا خود ایجاد کنید و ویلای زیباتری داشته باشید. سپس می‌توانید مطابق شرایط اقلیمی منطقه جغرافیایی خود انواع گل و گیاهان و درختان متنوع را در این فضا به کارید.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری و تجاری

  • احداث بنا به‌صورت باز

ساختمان ویلا باید به‌گونه‌ای طراحی شود که دارای پنجره‌هایی با شیشه‌های قدی بزرگ باشد. در این صورت نور به‌خوبی می‌تواند به درون ساختمان بتابد. پیشنهاد می‌کنیم که ساختمان ویلا را در میان فضای سبزی که ایجاد کرده‌اید، بنا کنید. اگر بتوانید این اقدام را انجام دهید، قطعاً یک ویلای بی‌نظیر و فوق لاکچری با ویو فضای سبز طراحی خواهید کرد.

  • احداث استخر و دیگر تجهیزات تفریحی

یکی از اقداماتی که می‌توانید در طراحی ویلا لاکچری به کار ببرید ایجاد یک استخر، آلاچیق، زمین‌بازی و… در محوطه ویلا است. طراحی این موارد به فضا و محوطه ویلای شما بستگی دارد. اما اگر فضای شما کوچک است می‌توانید از احداث استخر روباز در محوطه چشم‌پوشی کنید و آن را در طبقات همکف و یا طبقه منفی ویلا و به‌صورت سرپوشیده ایجاد نمایید.

همچنین بخوانید : نمای کلاسیک رومی ساختمان 

هزینه طراحی ویلای لاکچری

هزینه طراحی ویلا به پارامترهای متعددی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • ابعاد و زیربنای کل ویلا
  • سبک طراحی ویلا
  • زیربنای ساختمان ویلا
  • هزینه نماکاری
  • هزینه دکوراسیون
  • هزینه دستمزد مهندسان و کارگران ساختمانی
  • هزینه خرید متریال‌ها و مواد اولیه
  • هزینه اقداماتی از قبیل پی‌ریزی، گودبرداری، سقف گذاری و…

ازاین‌رو جهت ساخت و طراحی ویلا می‌توان مخارج مختلفی را پرداخت کرد. این عامل کاملاً به خود شما بستگی دارد که قصد دارید یک ویلای مجهز و فوق لاکچری داشته باشید یا خیر. اما بهتر است این موضوع را بدانید که شما با برخی اقدامات ساده و کم‌هزینه می‌توانید به امکانات ویلای خود بیفزاید. جهت انجام این اقدام به مشاوره و همراهی افراد کاردان و پا تجربه در این زمینه دارید. قطعاً مشورت با یک گروه معماری در زمینه طراحی ویلا تخصص دارند می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی کند. در این راستا می‌توانید از همراهی و مشاوره گروه معماری بنیستا برخوردار شوید. کارکنان و معماران مجرب این مجموعه می‌توانند شما را در طراحی ویلا لاکچری با مناسب‌ترین هزینه یاری دهند.

سخن پایانی

قطعاً داشتن ویلایی با طراحی شیک و محوطه‌ای مجهز و زیبا، می‌تواند موجب آرامش و احساس رضایت شما شود. شما برای داشتن یک ویلا مجهز و لوکس می‌توانید با افراد حرفه‌ای مشورت کنید و طراحی ویلا لاکچری خود را به آنها بسپارید. مطمئن باشید شما با اعتماد به معماران بنیستا یک ویلای لاکچری زیبا و کاربردی خواهید داشت و از اعتماد خود پشیمان نخواهید شد. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارسال نظر