گروه معماری بنیستا

طراحی نما و دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

طراحی نما و دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی با تمام جذابیت های که دارد امروزه دستخوش تغییرات زیادی شده و نسبت به قبل بسیار مدرن تر و به روز تر شده است. در این مقاله ما تصمیم داریم در رابطه با نکات طلایی و همچنین صفر تا صد دکوراسیون داخلی سبک ایرانی صحبت کنیم. اگر علاقمند به آشنایی با سبک و سیاق طراحی نما و دکوراسیون داخلی کشورمان هستید لطفا با ما همراه بمانید.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی ایرانی

طراحی نما و دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی به سبک ایرانی

لازم به ذکر است که در طراحی نما و دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی سالن پذیرایی نسبت به دیگر بخش‌های منزل از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا این مکان مهم ترین و کانونی ترین نقطه یک منزل مسکونی بوده  که تقریباً همه افراد خانواده از آن استفاده می کنند.

به همین دلیل اولین نکته در طراحی نما و دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی، استفاده از ایده های جذاب و نو و پیاده کردن آن ها می باشد. معمولا  نظرات همه افراد ساکن در یک منزل برای طراحی این بخش مهم بوده و طراح و دکوراتیو باید به این نکته توجه داشته باشند.

همانطور که می دانید استفاده از تلویزیون در سالن پذیرایی در همه فرهنگ های امروزه در سالن جای دارد به همین دلیل بهتر است که مرکزی ترین نقطه سالن پذیرایی به تلویزیون اختصاص داده شود.

اگر می‌خواهید سبک طراحی منزلتان با سبک حال حاضر ایرانی تطابق داشته باشد برای پشت دیوار تلویزیون از تزییناتی مانند کاغذ دیواری و سنگ های آنتیک و نورپردازی استفاده کنید.

توصیه دیگر ما این است که هرگز مبل ها به هم نچسبند بهتر است که مبل ها به نحوی در سالن نشیمن چیده شوند که بین آنها فاصله وجود داشته باشد. نکته دیگر این است که از چسباندن کامل مبل به فرش خودداری کرد. در رابطه با پرده اتاق پذیرایی و نشیمن نیز پیشنهاد می دهیم که از پرده ‌های بلند استفاده کنید.

حتی اگر شما دارای پنجره های تمام قد نبوده و سبک پنجره منزل تان کوتاه است. باز توصیه ما این است که از پرده های بلند برای سالن پذیرایی خود استفاده کنید. زیرا این انتخاب در طراحی نما و دکوراسیون داخلی منزل منجر به زیباتر و مجلل تر شدن فضای منزل و اتاق نشیمن شما خواهد شد.

دیگر توصیه ای که ما در رابطه با تزئین سالن پذیرایی منازل کوچک داریم این است که رنگ دیوار و رنگ کاغذ دیواری روشن باشد و همچنین سعی کنید از نورپردازی در طراحی منزل استفاده کنید. زیرا این دو انتخاب سبب می‌شود که فضای منزل شما بزرگتر و دل بازتر به نظر برسد.

همچنین بخوانید : طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

طراحی نما و دکوراسیون اتاق خواب به سبک ایرانی

همانطور که می دانید؛ اتاق خواب محل استراحت بوده و باید به نحوی طراحی شود که مخل آسایش و آرامش شما نشود. بنابراین توصیه می شود در طراحی نما و دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک ایرانی از استفاده  رنگ های تیره پرهیز شود.

انتخاب رنگ های شاد و ملایم بهترین انتخاب برای اتاق خواب می باشد.
همچنین استفاده از کوسن های رنگی بر روی تخت نیز موجب می شود که محیط و فضای اتاق خواب آرام بخش تر به نظر برسد.

بهتر است یک فرش کوچک در قسمتی از اتاق خواب پهن شود به نحوی که هنگام پایین آمدن از بالای تخت پاها بر روی ان قرار بگیرد.

پوشاندن کل کف اتاق به وسیله فرش چندان ایده جالبی نبوده و از سبک طراحی مدرن ایرانی به دور است.
استفاده از عکس ها و تصاویر دوست داشتنی و منظره های سازگار با روحیات شما و یا عکس کسانی که برای شما بسیار عزیز هستند نیز توصیه خوبی است و به نحوی موقع بیدار شدن از خواب دیدن آن تصاویر روحیه شما مضاعف می شود.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری

طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری به سبک ایرانی

جهت طراحی نما و دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری اولین توصیه ما این است که رنگ دیوار را از رنگ های شاد انتخاب کنید. زیرا این انتخاب منجر به تحریک اشتها می‌شود‌ به عنوان مثال رنگ هایی مثل رنگ قرمز و نارنجی جزو آن دسته از رنگ هایی هستند که منجر به افزایش اشتها در شما می شود.

بهتر است که یک میز غذا خوری مستطیل شکل در اتاق غذاخوری خود داشته باشید و همچنین یک فرش مستطیلی نیز برای زیر میز غذا خوری خود استفاده کنید. البته اگر سلیقه شما انتخاب میز گرد است باید از یک فرش گرد برای زیر آن استفاده نماید.

در کل یکی از ایده‌های مناسب برای اتاق غذا خوری وجود هماهنگی بین فرش و میز است.

همچنین ایده دیگری که برای اتاق غذاخوری به شما می دهیم این است که جهت نورپردازی آن از چراغ های آویز استفاده کنید. به نحوی که به بالای میز برسند زیرا این انتخاب یک نمای فوق العاده جذابی به اتاق غذا خوری شما خواهد داد.

نتیجه گیری

طراحی نما و دکوراسیون  داخلی به سبک ایرانی یکی از سبک های پر طرفدار بوده و همواره علاوه بر ایرانی ها طرفداران زیادی در دنیا دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی به همه بخش های فضا دقت و توجه شده و بین همه یک نوع هماهنگی و تناسب ایجاد می کنند.

ارسال نظر