گروه معماری بنیستا

نکات طراحی نمای مدرن ساختمان اداری

نکات طراحی نمای مدرن ساختمان اداری امروزه در یک دوره مدرن زندگی می کنیم، از این رو هنگامی که قصد دارید برای کسب و کار خود ساختمانی را احداث کنید، باید از مواد و تجهیزات مدرن استفاده نمایید. تمامی مراجعه کنندگان به اداره در قدم اول با نمای بیرونی ساختمان مواجه می شوند و در این مواقع یک ذهنیت جامع از کسب و کار پیدا می کنند. اگر قصد دارید که نمای ساختمان اداری خود را مدرن طراحی نمایید باید با نکات طراحی نمای مدرن ساختمان اداری آشنا باید، در ادامه ما را همراهی کنید:

ویژگی های نمای ساختمان اداری

اهمیت طراحی نمای مدرن ساختمان اداری

هنگامی که در ساختمان اداری، از سبک مدرن برای طراحی نما استفاده می کنید، موجب می شود که در محیط کار حس بهتری ایجاد شود. در صورتی که نمای ساختمان یکنواخت باشد، تمامی افراد و مراجعه کنندگان حس می کنند که شبیه به سایر کسب و کارهای دیگر است و هیچ تفاوتی با بقیه ندارد. در حالی که اگر نمای ساختمان به صورت مدرن و با استفاده از بهترین مواد طراحی شود، افراد حس می کنند که با یک محیط جدید روبرو هستند که خدمات خاص را ارائه می دهند.

هماهنگی نمای داخلی و بیرونی ساختمان، موجب می شود که کارکنان احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در این مواقع مراجعه کنندگان نظم و هماهنگی بیشتری را در محیط کار مشاهده می کنند و بیشتر به آن مکان جذب می شوند. تا حد امکان باید سعی کنید که نمای ساختمان متناسب با حوزه فعالیت فعالیت آن مکان اداری باشد.

مصالح مورد نیاز برای طراحی نمای مدرن ساختمان اداری

اگر قصد دارید که نمای ساختمان خود را به سبک مدرن طراحی کنید، یکی نکات طراحی نمای مدرن ساختمان اداری آشنایی با مصالحی است که در این نما کاربرد دارند. باید توجه داشته باشید که در زمینه انتخاب مصالح هیچ گونه محدودیتی ندارید. برخی از مصالح پرکاربرد در طراحی نمای ساختمان مدرن عبارت است از:

  • آجر: یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در رنگ و مدل های متنوع طراحی می شوند. آجر نوعی عایق حرارتی برای طراحی نمای ساختمان محسوب می شود.
  • سنگ: نماهای سنگی دوام و طول عمر بالایی دارند و در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت بالایی را از خود نشان می دهند. این نوع مصالح را هم در مدل ها و رنگ های مختلف تولبد می کنند.
  • شیشه: یکی از مصالح محبوب برای طراحی نمای ساختمانی مدرن، شیشه است. این مواد وزن کلی ساختمان را کاهش می دهند و دید بیشتری را برای افراد فراهم می کنند.
  • سیمان و بتن: دوام و مقاومت این مصالح بسیار بالا است و به راحتی در دسترس قرار می گیرند.
  • کامپوزیت: کامپوزیت یک ماده انعطاف پذیر است که افراد با توجه به سلیقه خود، آن را به اشکال متنوع تبدیل می کنند. تنوع رنگ و طرح در کامپوزیت ها بسیار زیاد است.

نحوه طراحی نمای مدرن ساختمان اداری

ویژگی های نمای ساختمان اداری مدرن

امروزه ساختمان ها را بر اساس سبک های مختلف طراحی می کنند که در این صورت می توانید متناسب با سلیقه خود بهترین سبک و امکانات را برای ساختمان خود انتخاب نمایید. ساختمان اداری مدرن معمولا در امکاناتی که دارد با انواع ساختمان های دیگر متفاوت است. برخی از ویژگی های ساختمان اداری مدرن عبارت است از:

  • در طراحی این مدل ساختمان های اداری از پنجره های زیادی استفاده می شود؛ بنابراین میزان روشنایی در این ساختمان ها بسیار زیاد است.
  • در ساختمان های اداری مدرن از سیستم نورپردازی حرفه ای و خلاقانه استفاده می شود.
  • تمام امکانات موجود در این ساختمان ها از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • برای صرفه جویی در انرژی و عایق بندی ساختمان از امکانات متنوع استفاده می شود.
  • معمولا تجهیزات مورد نیاز برای این ساختمان ها را در رنگ های روشن انتخاب می کنند.

نحوه طراحی نمای مدرن ساختمان اداری

با توجه به امکانات زیادی که امروزه در اختیار دارید، می توانید نمای ساختمان را با توجه به سلیقه خود طراحی نمایید. یکی از نکات طراحی نمای مدرن ساختمان اداری  این است که از مهارت های معماران حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. امروزه شرکت های معماری بسیار زیادی وجود دارند که نمای ساختمان ها را با استفاده از بهترین مواد طراحی می کنند. اما در میان این شرکت ها، شرکت معماری بنیستا یکی از معتبرترین شرکت هایی است که می تواند نمای ساختمان ها و دکوراسیون داخلی را بر اساس سبک مورد علاقه شما طراحی می کند. این مجموعه تمام تجهیزات مورد نیاز برای طراحی نمای ساختمان را در کیفیت بالا انتخاب می کند. پس برای طراحی نمای ساختمان خود بر اساس سبک مدرن، با این شرکت معتبر در ارتباط باشید.

مصالح مورد نیاز برای طراحی نمای مدرن ساختمان اداری

سخن پایانی

یکی از سبک های پرطرفدار در دنیای امروز، سبک مدرن است که امروزه افراد برای طراحی ساختمان های اداری هم از این سبک استفاده می کنند. برای طراحی این ساختمان ها از مواد مختلف مانند شیشه، آجر، سنگ و … استفاده می کنند که جلوه ای جذاب به ساختمان می بخشند. شما برای استفاده از این نما باید با نکات طراحی نمای مدرن ساختمان اداری آشنا باشید.

 

ارسال نظر