گروه معماری بنیستا

طراحی سردر ورودی

طراحی سردر ورودی با توجه‌ به اینکه قسمت ورودی ساختمان را از بخش بیرون جدا می‌کند، بر ظاهر ساختمان تأثیر زیادی دارد و بسیار حائز اهمیت است. طراحی سردر ساختمان، به‌عنوان یک مورد در خوش آمد گویی افراد اهمیت زیادی دارد. آیا شما هم قصد طراحی سردر ساختمان خود را دارید، پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

انواع طراحی سردر ورودی

باتوجه‌به مساحت در دسترس برای سردر ورودی، می‌توان مدل‌های متنوعی را طراحی و اجرا کرد. همچنین نوع آب‌وهوا و مصالح موردنیاز برای ایجاد یک سردر مناسب، تأثیر بسیار زیادی در انتخاب یک طرح مناسب دارد. انواع طراحی‌های مناسب برای سردر ورودی ساختمان عبارت است از:

  • ورق‌های طرح سفالی: این نوع ورق‌ها برای مناطقی مناسب هستند که آب‌وهوایی مرطوب دارند؛ زیرا انواع سقف‌های شیب‌دار را می‌توان با استفاده از آن طراحی کرد. همچنین مقاومت و طول عمر این مواد بسیار بالا است.
  • تایل پرچین: تایل‌های پرچین در انواع ابعاد و ضخامت‌های متنوع طراحی می‌شوند که باتوجه‌به نظر طراح، می‌توان یک نوع تایل مناسب را انتخاب نمود. وزن این مواد بسیار کم است و مقاومت بالایی دارند.
  • دکور : این ماده با استفاده از مواد زیادی مانند سنگ‌ریزه ساخته می‌شود که زیبایی خاصی به محیط ساختمان می‌بخشد.
  • متروتایل: این مواد با استفاده از هسته فولادی و روکش آلوزینک طراحی می‌شوند. کار با مترو تایل بسیار راحت است و به‌آسانی می‌توان آن را نصب کرد.
  • کینگستون: تراکم این مواد بسیار زیاد است و در مناطقی که بادهای شدید می‌وزد، گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود.
  • آردواز: استفاده از این مواد در طراحی سردر ورودی، زیبایی خاصی به ساختمان می‌بخشد. آردواز با استفاده از موادی ساخته شده است که از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند.
  • سفال: با توجه‌ به زیبایی خاصی که این ماده به سردر ساختمان می‌بخشد، امروزه طرف‌داران بسیار زیادی دارد. با استفاده از این مواد می‌توان طرح‌های زیبایی را در سردر ساختمان ایجاد کرد.
  • همچنین بخوانید : طراحی نمای خارجی ساختمان 

برخی از نکات مهم در طراحی سردر ورودی ساختمان

طراحی سردر ورودی نمای کلی ساختمان را به‌خوبی نشان می‌دهد و محیط اطراف ساختمان را نیز تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد. برخی از نکات مهم در طراحی سردر ساختمان عبارت است از:

امنیت را در نظر داشته باشید

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی سردر، ایجاد امنیت برای افرادی است که به داخل ساختمان رفت‌ و آمد دارند. تا حد امکان سعی کنید که از موادی مناسب و باکیفیت استفاده نمایید تا مقاومت و امنیت بسیار زیادی داشته باشند.

ورودی ساختمان را از قسمت‌های دیگر جدا کنید

ورودی ساختمان باید به‌ گونه‌ای طراحی شود که به‌راحتی از سایر ورودی‌های دیگر تشخیص داده شود. ورودی ساختمان در عین همخوانی با سایر قسمت‌های ساختمان، باید تفاوت‌هایی هم داشته باشد.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی 

به نماهای اطراف توجه داشته باشید

در طراحی سردر ساختمان باید به نمای کلی شهر و منطقه خود توجه کنید. استفاده از موادی که با ظاهر شهر بیگانه هستند، ظاهری جذاب به نمای ساختمان نمی‌بخشد.

امکانات را در نظر داشته باشید

باتوجه‌به سلیقه افراد ساکن در ساختمان و آب‌وهوای محیط، باید از امکانات و تجهیزات مناسب استفاده نمود.

سبک معماری ساختمان را در اولویت قرار دهید: هنگام طراحی سردر ورودی باید به سبک ساختمان هم توجه کنید. تمام نقاط یک ساختمان باید بر اساس یک سبک واحد طراحی شده باشد؛ زیرا در این صورت جذابیت ساختمان بیشتر می‌شود.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان تجاری

طراحی سردر ورودی بنیستا

 

هزینه‌های طراحی سردر ساختمان

هزینه‌های طراحی سردر ورودی به موارد مختلفی بستگی دارد. باتوجه‌به انواع مواد به‌کاررفته در طراحی سردر ساختمان، هزینه‌های موردنیاز متفاوت هستند؛ زیرا قیمت انواع مواد و مصالح با یکدیگر تفاوت دارند. همچنین مساحت و ابعاد سردر تأثیر بسیار زیادی در تعیین هزینه‌ها دارد؛ زیرا هر چه مساحت سردر بیشتر باشد، مواد بیشتری لازم دارد و هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مجموعه بنیستا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه معماری ساختمان است که با کادر مجرب خود، امکانات و طراحی‌های خاص و جذابی را در اختیار مشتری‌های خود قرار می‌دهد. متخصصانی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند باتوجه‌به سلیقه کارفرما هر نوع طرحی را به بهترین شکل ممکن و با کمترین هزینه‌ها انجام می‌دهند.

همچنین بخوانید : نمای کلاسیک رومی ساختمان 

سخن پایانی

طراحی سردر ورودی برای ساختمان، یکی از نکات بسیار مهمی است که تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت ساختمان‌ها می‌گذارد. تمام افراد می‌توانند باتوجه‌به سبک ساختمان خود، بهترین طراحی را با استفاده از مرغوب‌ترین مواد و مصالح انجام دهند. مجموعه بنیستا همراه با طراحان مجرب خود، آماده ارائه خدمات معماری به تمام مشتری‌های خود است.

ارسال نظر