گروه معماری بنیستا

زیباترین نمای ساختمان

نمای هر سازه را می‌توان به‌نوعی لباس آن در نظر گرفت. ازاین‌رو انتخاب زیباترین نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر نمای ساختمان روزبه‌روز در حال تغییروتحول است و نماهای جدید و مدرن‌تری باب می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا زیباترین نمای ساختمان را با یکدیگر بررسی کنیم:

اهمیت طراحی نمای ساختمان

قطعاً هنگامی که از یک خیابان عبور می‌کنید، توجه شما به سمت ساختمان‌هایی که نماهای زیبایی دارند جلب می‌شود. پس می‌توان گفت طراحی نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا نما نخستین بخشی است که هر فردی هنگام ورود به ساختمان به آن توجه می‌کند. اگر شما در حال ساخت‌وساز ساختمان خود هستید حتماً به این موضوع توجه کنید که با وجود هزینه بسیار زیادی که برای ساخت ساختمان می‌کنید، اما در نهایت این نمای ساختمان است که توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند.

معرفی زیباترین نماهای ساختمان

طراحی نمای ساختمان را می‌توان با استفاده از متریال‌های متفاوت و در طرح‌های گوناگون ایجاد کرد. انتخاب نمای ساختمان کاملاً به سلیقه شما و هزینه‌ای که قصد دارید جهت این طراحی بپردازید، بستگی دارد. به‌طورکلی شما می‌توانید زیباترین نمای ساختمان مدنظر خود را از میان‌نماهای زیر انتخاب کنید:

  • نمای سیمانی

مقرون‌به‌صرفه‌ترین نمای ساختمانی، نمای سیمانی است. این نما را می‌توان با استفاده از سیمان سفید و یا رنگی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی پیاده‌سازی کرد. سرعت اجرای این نما بسیار بالا است و در مقابل آتش‌سوزی مقاومت بسیار خوبی دارد. شما با استفاده از سیمان می‌توانید یک نمای سیمانی بسیار زیبا را برای ساختمان خود طراحی کنید. اما این نما پس از مدتی گردوغبار را به خود جذب می‌کند.

  • نمای مینرال

هزینه اجرای نمای مینرال بسیار پایین می‌باشد از این رو استقبال بسیار خوبی از آن شده است. نمای مینرال یک نوع پوشش مقاوم تزیینی و زیبا است که مقاومت بسیار زیادی دارد. معمولاً سنگهای مرمر و معدنی در طراحی این نما مورد استفاده قرار می گیرند. نمای مینرال مقاومت بسیار خوبی در مقابل آتش سوزی دارد و با محیط زیست کاملاً سازگار است.

همچنین بخوانید : بازسازی منزل مسکونی تهران

  • نمای رومی ، زیباترین نمای ساختمان

یکی از زیباترین نمای ساختمان نمای رومی است که طراحی آن با استفاده از سنگ صورت می‌گیرد. از جمله سنگ‌هایی که در نمای رومی کاربرد دارند می‌توان به سنگ تراورتن، مرمر و گرانیت اشاره کرد. این نوع سنگ‌ها در هر دو نوع سبک نماکاری کلاسیک و مدرن کاربرد دارند. نمای رومی می‌تواند ظاهری بسیار شیک و جذاب را در ساختمان شما به وجود آورد.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری تهران

زیباترین نمای ساختمان بنیستا

  • نمای آجری

نمای آجری یکی از قدیمی‌ترین نماهای است که در طراحی ساختمان‌ها به کار می‌رود. آجرهایی که در این نما مورداستفاده قرار می‌گیرند نسوز هستند و در طرح‌های مختلف مانند لعاب‌دار حصیری و طرح چوب تولید می‌شوند. این نما مقاومت بسیار خوبی دارد و در برابر حرارت و نفوذ صدا مقاوم است. معمولاً نماهای آجری طول عمر بالایی دارند.

  • نمای شیشه‌ای

یکی دیگر از زیباترین نمای ساختمان که بسیار شیک و جذاب است، نمایش شیشه‌ای می‌باشد. این نما را می‌توان در انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی اجرا کرد. نمای شیشه ای می تواند میزان ورود نور طبیعی به درون ساختمان را افزایش دهد و جلوه خاصی را در ظاهر ساختمان به وجود می آورد. شیشه ای که در طراحی این نما استفاده میشود، شیشه رفلکس یا شیشه سکوریت نام دارد. اگر قصد اجرای این نما را دارید بهتر است این موضوع را بدانید که نماهای شیشه ای نیاز به شستشوی بسیار زیادی دارند و باید هرچند وقت یکبار آن‌ها را تمیز کنید.

  • نمای سرامیک

نمای سرامیک یکی از مقرون به صرفه ترین نماهای ساختمانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می توانید این ما را در طرح ها و رنگهای مختلف پیاده سازی کنید. سرامیک یک عایق رطوبتی بسیار خوب است و مقاومت بسیار بالایی در مقابل آتش سوزی و سرما دارد. انتخاب سرامیک های تیره، ساده و براق برای نمای ساختمان مناسب نیستند.

  • نمای چوبی

به‌جرئت می‌توان یکی از زیباترین نمای ساختمان را نمای چوبی معرفی کرد که می‌تواند زیبایی خارق‌العاده را در آن به وجود آورد. نمای چوبی می‌تواند به دو سبک کلاسیک و مدرن اجرا شود. چوبی که در این نما مورداستفاده قرار می‌گیرد مقاومت بسیار بالایی دارد و چوب ترموود است. اما استفاده از این نما دارای معایبی از قبیل نفوذ رطوبت و حشرات، آتش‌سوزی و… را دارد. ازاین‌رو انتخاب بهترین چوب جهت اجرای نمای چوبی بسیار مهم است.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

  • نمای سنگی

می‌توان نمای سنگی را یکی از زیباترین نمای ساختمان معرفی کرد. نمای سنگی کیفیت و مقاومت بسیار خوبی دارد و در طراحی نماهای مدرن و کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولاً در ساختمان‌های لوکس از نمای سنگی استفاده می‌شود. شما می‌توانید در طراحی این نما از انواع سنگ‌های زیبا مانند سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ تراورتن و یا سایر سنگ‌های ساختمانی که در طراحی نما کاربرد دارند، استفاده کنید. نمای سنگی طول عمر و دوام بسیار زیادی دارد می‌تواند ظاهری لوکس را در ساختمان شما به وجود آورد. شاید قیمت طراحی این نما در مقایسه با سایر نماها بیشتر باشد اما می‌توان گفت ارزش را دارد.

سخن پایانی

قطعاً طراحی زیباترین نمای ساختمان می‌تواند تأثیر بسیار شگرفی در پایان کار ساخت‌وساز ساختمان داشته باشد. انتخاب زیباترین نما به سبک معماری ساختمان شما نیز بستگی دارد. گروه معماری بنیستا با برخورداری از مهندسین و پیمانکاران کاردان و باتجربه می‌تواند شما را در انتخاب و اجرای زیباترین نمای ساختمان یاری دهد. قطعاً مشورت استفاده از تجربیات معماران این گروه می‌تواند نتیجه‌ای ایده‌آل و رضایت‌بخش را از نمای ساختمان شما به ارمغان آورد. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارسال نظر