گروه معماری بنیستا

دکوراسیون پست مدرن

دکوراسیون پست مدرن روش‌های متفاوتی دارد. روش‌های متفاوتی برای این سبک طراحی وجود دارد. یکی از اهداف طراحی پست مدرن، ایجاد تعادل و هارمونی در طراحی و دکوراسیون است. هرچند که برخی پست مدرنیسم را روشی از طراحی در نظر می‌گیرند ، برخی دیگر آن را سبکی از طراحی می‌دانند که بر عناصر دیگر نیز تا کید دارند.

طراحان پست مدرنیسم تلاش می‌کنند با استفاده از عناصری که در طراحی استفاده می‌شود تعادل را به وجود آورند . این عناصر می تواند اشکال هندسی ، رنگ‌ها و… …. باشد. در ادامه می‌خواهیم شما را با سبک پست مدرن بیشتر آشنا کنیم . با ما همراه باشید. همانطور که در بالا اشاره شد سبک پست مدرن به دنبال ایجاد تعادلی میان عناصر مختلف است. این تعادل در طرح و رنگ‌ها و حتی در عناصر دیگر می‌تواند به وجود آید. به عنوان مثال برخی عناصر را حذف کنید تا از تعادل خارج نشوید.

در این سبک طراحان در نظر دارند تا از یک تم مشخص پیروی کنند. این تم در طراحی داخلی می‌تواند رنگ‌های تند، پارچه‌های ضخیم و …. باشد. از طرفی به کارگیری سبک پست مدرنیسم در برخی اجزای طراحی منزل می‌تواند فضا را به یک فضای شیک و مدرن  و مطابق با سلیقه شما تبدیل کند.

ویژگی های دکوراسیون پست مدرن

سبک پست مدرن به معنای سادگی بیش از حد و سبک ساده و مینیمالیسم است. در سبک پست مدرن در ابتدا سادگی بسیار زیاد و کم رنگ است. در واقع به دلیل همین سادگی کم رنگ است که پست مدرن‌ها از عناصر و المان‌های مختلف و متنوع در طراحی خود استفاده می‌کنند. خطوط در پست مدرن‌ها مانند بسیاری از سبک های دیگر ، طراحان سعی می‌کنند تا خطوط را از حالت ساده خارج کنند. این خطوط به صورت عمودی یا افقی در یک سطح مشخص قرار می‌گیرند.

استفاده از تابلوهای پست مدرن

این خطوط در بیشتر سبک پست مدرن‌ها قابل مشاهده هستند. در طراحی تابلوهای دیواری این خطوط قابل مشاهده هستند. دکوراسیون پست مدرن می‌تواند به زیبایی منزل شما بیفزاید. پست مدرن یک سبک معماری است. در سبک پست مدرن همه عناصر و المان‌ها باید در هماهنگی با یکدیگر باشند. استفاده از المان‌های ناهماهنگ باعث ایجاد فضای بی نظم و بهم ریخته‌ای خواهد شد که در آن تمرکز و حواس پرتی بسیار دیده خواهد شد.

دکوراسیون پست مدرن بنیستا

پس باید برای طراحی دکوراسیون داخلی منرل در سبک پست مدرن تمامی این المان‌ها با یکدیگر هماهنگ شوند تا بتوانند با محیط اطراف هماهنگی و ارتباط درستی برقرار کنند. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چطور یک اتاق پست مدرن را طراحی کنیم. یکی از مهم‌ترین اصول طراحی داخلی پست مدرن استفاده از المان‌‌هایی است که بتوانند حس راحتی را برای شما ایجاد کنند. در این سبک استفاده از رنگ های خنثی بسیار دیده خواهد شد. رنگ‌هایی مانند مشکی ، سفید و بژ … در دکوراسیون پست مدرن رعایت می‌شود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با انواع روش‌های دکوراسیون داخلی منازل آشنا شوید. سپس می توانید خانه خود را به این روش چیدمان کنید. در این صورت مشاهده خواهید کرد که روش هایی که به کار گرفته اید، به زیبایی خانه شما افزوده و می‌تواند شما را به اهدافتان برساند.

در دکوراسیون پست مدرن به چه مفاهیمی تاکید می شود؟

دکوراسیون پست مدرن روش‌های متفاوتی دارد. در این نوع طراحی به جای استفاده از الگوهای تکرارشونده، بر مفهوم ساده گرایی و استفاده از متریال‌های خاص تاکید می‌شود. یکی از روش‌های پست مدرن این است که یک عنصر طبیعی را که به راحتی قابل رویت است و چشم نواز است به مجموعه خود اضافه کنید. عناصر طبیعی مثل درخت‌ها ، گل‌ها ، مناظر طبیعی و …. به سادگی قابل رویت هستند و در نظر بیننده ساده جلوه می‌کنند.

یکی از عناصری که در طراحی‌های پست مدرن از آن استفاده می‌شود ، عناصر طبیعی هستند. استفاده از درختان ، گل ها و طبیعت در طراحی پست مدرن به خوبی جای می‌گیرد. استفاده از درختان در طراحی پست مدرن به این معنا نیست که تمام آن‌ها در خانه قرار بگیرند. به شما توصیه می‌کنیم تا در دکوراسیون پست مدرن، به این اصول توجه کافی داشته باشید. دکوراسیون پست مدرن، می‌تواند به زیبایی منزل شما بیفزاید. در صورتی که به تمام اصول توجه کافی به عمل بیاید. حتما به این روش طراحی توجه کافی داشته باشید.

ارسال نظر