گروه معماری بنیستا

ویژگی های جدیدترین رنگ نمای ساختمان

جدیدترین رنگ نمای ساختمان شامل همان مواردی است که امروزه برای طراحی نمای ساختمان کاربرد دارد. در واقع رنگ های جدید برای طراحی ساختمان نسبت به سایر رنگ های مورد استفاده تفاوت های زیادی دارند و نوعی متریال جدید مخصوص نما به شمار می روند که امروزه با یک سری ویژگی های خاص به خدمت طرحان نمای خارجی ساختمان درآمده اند. در ادامه مطالب سعی می کنیم تمام فاکتورهای موثر و تاثیر گذار در انتخاب جدیدترین رنگ های نمای ساختمان را مورد بررسی قرار بدهیم.

مهمترین فاکتورهای انتخاب جدیدترین رنگ نمای ساختمان چیست؟

جدیدترین رنگ نمای ساختمان کاملا متفاوت با آن چیزی است که شما از آن برای رنگ آمیزی فضای داخلی ساختمان و مناطق سرپوشیده استفاده می کنید. در واقع جدیدترین رنگ نمای ساختمان ویژگی های دارد که آن را در مقابل عوامل جوی کاملا پایدار و ماندگار می کند.

همچنین رنگ نما قابلیتی دارد که می تواند مدت زمان زیادی به همان حالت و جلوه زیبای اولیه، نمای ساختمان را پوشش بدهد. مسلما اکنون دغدغه ذهن شما این است که جدیدترین رنگ نمای ساختمان چه ویژگی ها و همچنین تفاوت هایی با سایر رنگ ها دارد. جهت یافتن پاسخ پرسش خود لطفاً همچنان همراه ما بمانید.

به طور کلی مهمترین فاکتورهای انتخاب جدیدترین رنگ نمای ساختمان به شرح زیر می باشد.

۱- مناسب ترین و جدیدترین رنگ نمای ساختمان باید متناسب با شرایط جوی منطقه انتخاب شود

دوام و پایداری رنگ انتخابی برای نمای ساختمان دارای اهمیت بسیار بالایی است. لذا اگر شما بدون توجه به این معیار جهت انتخاب رنگ برای نمای ساختمان اقدام کنید، مسلما نتیجه ای که انتظارش را دارید، برای شما حصول نمی شود. بنابراین لازم است که جهت افزایش مقاومت و ماندگاری رنگ بر نمای ساختمان آن را متناسب به شرایط آب و هوایی منطقه خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال یکی از عوامل مخرب رنگ نمای ساختمان اشعه و نور خورشید است که اگر شما در مناطق گرم کشور زندگی می کنید و ساعات زیادی از طول روز ساختمان شما در معرض تابش مستقیم اشعه تیز خورشید قرار دارد، باید از رنگ های مقاومتر در برابر نور خورشید، برای نما ساختمان خود انتخاب  کنید.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی با برآورد قیمت + تضمین کیفیت

۲- انتخاب رنگ نما بر حسب نوع بنا

دیگر عاملی که در حین انتخاب جدیدترین رنگ نمای ساختمان باید شما به آن توجه کنید این است که رنگ را متناسب با شکل و شمایل ساختمان خود انتخاب نماید. همانطور که مستحضر هستید امروزه انواع و اقسام ساختمان نظیر مسکونی، ویلایی, ساختمان مدرن، سنتی، تجاری و غیره وجود دارد که هر کدام از آن ها رنگ مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل لازم است که برای هر نوع ساختمان رنک مخصوص آن انتخاب شود.

۳- انتخاب رنگ متناسب با جنس نما

گاهی اوقات ممکن است شما در ابتدا اقدام به نماسازی ساختمان کرده باشید و اکنون در بازسازی آن تصمیم به استفاده از  جدیدترین رنگ نمای ساختمان دارید. در چنین مواقعی باید حواس تان  باشد که رنگ مخصوص با جنس نما را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر ساختمان شما دارای نمایی چوبی است رنگ نمای مخصوص چوب و اگر سیمانی است رنگ نمای مخصوص سیمان را انتخاب کنید.

۴- توجه نمای فضای سبز محل ساختمان

دیگر عاملی که در انتخاب جدیدترین رنگ نمای ساختمان دارای اهمیت است، فضای سبز منطقه می باشد. به عنوان مثال اگر شما در شمال کشور زندگی می کنید، بهتر است از خرید رنگ سبز برای نمای ملک خود خودداری کنید. زیرا به توجه به بافت سرسبز و پوشیده ای که این منطقه دارد استفاده از رنگ های نمای متضاد با رنگ سبز نتیجه بهتری را به همراه خواهد داشت.

همچنین بخوانید : طراحی نمای خارجی ساختمان از 0 تا 100

جدیدترین رنگ نمای ساختمان بنیستا

۵- تقسیم کردن نمای ساختمان برای رنگ آمیزی

برای هر قسمت از نمای ساختمان، نظیر سقف ها، دیوارهای پشتی، جلویی و غیره نیز رنگ مخصوصی وجود دارد که این امر نیز حکم می کند قبل از آن که شما دست به خرید شوید ابتدا قسمت های مختلف ساختمان را تقسیم را کنید تا بتوانید رنگ نمای مناسب برای هر کدام را خریداری کرده و در پایان نتیجه مطلوب از انتخاب رنگ برای نمای ساختمان را کسب کنید.

۶- جدیدترین رنگ نمای ساختمان و عایق گرما و سرما

آخرین معیار انتخاب جدیدترین رنگ نمای ساختمان توجه به ویژگی های رنگ است. به شما توصیه می کنیم جهت پیشگیری از اتلاف انرژی سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که عایق گرما و سرما باشند. این انتخاب هم در فصول گرم و هم در فصول سرد سال هوای فضای درونی محل زندگی شما را متعادل نگه خواهد داشت.

همچنین توجه به موقعیت و شرایط آب هوایی محل بنا در این باره نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال اگر محل زندگی و ساختمان شما در نقاط گرمسیر کشور قرار دارد و اغلب در معرض هوای سرد قرار دارید، توصیه می کنیم از رنگ های شاد برای نماسازی ساختمان خود بهره بگیرید. اما اگر محل بنای شما در نقاط سرد سیر کشور قرار دارد انتخاب رنگ های تیره تر فضای داخلی ساختمان شما را گرمتر نگه خواهد داشت.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

نتیجه گیری

جدیدترین رنگ نمای ساختمان نسبت به رنگ های دیگر کاملا متفاوت است. اما نباید فراموش کرد که انتخاب بهترین رنگ برای نما سازی ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین دلیل اگر شما قصد دارید در طراحی نمای ساختمان خود از رنگ های جدید استفاده کنید، جهت انتخاب درست بهتر است ابتدا قبل از آن که دست به کار شوید و جهت خرید اقدام کنید با کارشناسان خبره این حوزه مشورت هایی داشته باشید.

ارسال نظر