گروه معماری بنیستا

تعویض پنجره ها در بازسازی منزل

تعویض پنجره ها در بازسازی منزل: بازسازی یک خانه به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهم ترین آنها می توان به قدمت بنا، استحکام مصالح به کار رفته و غیره اشاره کرد در بعضی از مواقع با سازی به منظور تعویض متریال های مصرفی انجام میشود یکی از قسمت های مهمی که معمولاً در بازسازی خانه به آن توجه ویژه میشود تعویض پنجره ها می باشد.

اما اینکه پنجره ها به چه دلایلی در هنگام بازسازی عوض میشوند و یا اینکه طریقه نصب پنجره جدید چگونه ممکن است موضوعی است که ما در این مقاله به صورت کلی تحت عنوان تعویض پنجره ها در بازسازی منزل به آن پرداختیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

تعویض پنجره ها در بازسازی منزل

تعویض پنجره ها در بازسازی منزل

دلیل تعویض پنجره ها در  بازسازی منزل

پنجره های قدیمی معمولا دارای معایب زیادی مانند ایمنی پایین عدم عایق بودن در برابر گرما و سرما و همچنین صوت می باشند. به جز این معایب مدل و طراحی قدیمی آن ها باعث می شود تا در زمان بازسازی یکی از قسمت هایی که نوسازی و یا تعویض میشود تعویض پنجره ها در زمان بازسازی منزل باشد. پس به شکلی می توانیم بگوییم که علت تعویض پنجره ها در بازسازی منزل به شرح زیر می باشد.

عایق نبودن در برابر گرما، سرما و صدا

نداشتن ایمنی کامل در برابر زلزله و حتی باد

شکل و ظاهر کهنه و فرسوده

با توجه به این علت ها باید پنجره های قدیمی را در هنگام بازسازی با پنجره های  جدید و مناسب عوض کرد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

تعویض پنجره ها در بازسازی منزل

تعویض پنجره ها در بازسازی منزل

پنجره مناسب برای تعویض پنجره ها در زمان بازسازی منزل

همانگونه که در قسمت قبلی مقاله اشاره کردیم تعویض پنجره های قدیمی یکی از متداول ترین کارها در هنگام بازسازی منازل می باشد اما تشخیص اینکه چارچوب قبلی نیاز به تخریب دارد یا خیر با توجه به نوع پنجره و چگونگی بازسازی ساختمان متفاوت می باشد امروزه راه حل آسان برای تعویض پنجره های قدیمی در نظر گرفته شده است پنجره های مدرن دوجداره یو پی وی سی یکی از پرکاربردترین و مناسب ترین پنجره ها به منظور تعویض پنجره ها در بازسازی منزل می باشد. دلیل این امر این است که این نوع پنجره را به سادگی و با بهره گیری از پروفایل های نوسازی بر روی قاب های قبلی نصب می‌شود و به ترتیب چارچوب قبلی نمی باشد.

نکات مهم در مورد نصب و تعویض پنجره ها در بازسازی منزل

بهتر است قبل از اینکه اقدام به تعویض پنجره ها نمایید به این نکات توجه ویژه داشته باشید. اولین اصل مهم در فرایند تعویض و نصب پنجره جدید اندازه گیری دقیق می باشد چرا که ممکن است با گذشت زمان و فشار مصالح ساختمانی در سال اولیه پنجره تغییراتی به وجود آید به همین خاطر برای نصب پنجره های جدید حتماً اندازه گیری درست دقیق و صحیح انجام دهید.

همخوانی و همگونی پنجره جدید با پنجره قدیمی یکی دیگر از نکاتی می باشد که در هنگام تعویض پنجره ها در بازسازی منزل باید به آن توجه کرد.

نصب پنجره های جدید باید به گونه‌ای باشد که استفاده از آن برای همه میسر باشد امنیت و نحوه باز شدن پنجره از نکاتی است که حتماً باید به صورت ویژه به آن توجه داشته باشید.

استفاده از مصالح و متریال های مطلوب در هنگام ساخت مصالح جدید یکی از نکات بسیار مهم می باشد.در صورتی که از پنجره های جدید بلند یو پی وی سی استفاده می کنید حتماً از ضمانت استانداردها شرایط نگهداری و مواد سازنده آن مطلع باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

تعویض پنجره ها در بازسازی منزل

تعویض پنجره ها در بازسازی منزل

مراحل نصب پنجره جدید بعد از تعویض پنجره ها در بازسازی منزل

از آنجایی که امروزه در بازسازی ها بیشتر پنجره های یو پی وی سی جایگزین پنجره های کهنه و قدیمی می شوند ما مراحل نصب این نوع پنجره ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

در فرایند تعویض بدون تخریب پنجره قدیمی با نوع جدید یعنی پنجره های یو پی وی سی ابتدا باید لنگه ها و شیشه های پنجره را از جای خود بیرون کشید توجه داشته باشید که حتماً شیشه ها را قبل از باز کردن لنگ ها از روی پنجره برداریم.برش قسمت های اضافی به وسیله دستگاه های مخصوص مرحله بعدی نصب پنجره جدید بعد از تعویض پنجره ها در بازسازی منزل می باشد.

مرحله بعد پنجره یو پی وی سی را به شکلی که تراز باشد بر روی پروفیل های قبلی قرار می دهید وسپس آنرا با پیچ به آن متصل میکنیم بعد با چسب درزگیر و فوم پیرامون پنجره را می پوشانید تا پنجره کاملاعایق شود پس از این مراحل شیشه صنعتی را در داخل چارچوب جدید قرار می دهید و در نهایت باز و بسته شدن روان و تنظیم نبودن قطعات را آزمایش می کنید.

ارسال نظر