گروه معماری بنیستا

تاثیر متراژ در بازسازی

تاثیر متراژ در بازسازی: ساختمان و یا هر بنای دیگری مانند هر چیز دیگری عمر مفیدی دارد که بعد از به پایان رسیدن عمر مفید ساختمان اگر به موقع اقدام به بازسازی آن نشود، ساختمان و یا بنا قابل سکونت نمی باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه ساختمان و خانه به صورت کامل فرو بریزد و خسارات جانی و مالی به مالک آن تحمیل کند اقدام به بازسازی ساختمان کنیم.

در بازسازی ساختمان عوامل زیادی موثر می باشند چه از نظر میزان هزینه بازسازی و چه از نظر مدت زمان بازسازی، یکی از عواملی که بسیار در این موارد موثر می باشد متراژ ساختمان است ما در این مقاله به بررسی تاثیر متراژ در بازسازی پرداخته ایم،پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

تاثیر متراژ در بازسازی

تاثیر متراژ در بازسازی

بازسازی و نوسازی چیست؟

بهتر است قبل از اینکه در مورد تاثیر متراژ در بازسازی صحبت کنیم ابتدا بدانیم که با سازی چیست؟ بازسازی مترادف کلمه مرمت می باشد و معنی آن یعنی شخص یا گروهی بر روی یک بنا فعالیت انجام دهند تا بتوانند باعث بالا بردن عمر ساختمان و همچنین استحکام و زیبایی آن شوند.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

تاثیر متراژ در بازسازی

تاثیر متراژ در بازسازی

تعریف و تفاوت نوسازی و بازسازی

اگر بخواهیم تفاوت بین نوسازی و بازسازی را بگوییم  باید گفت که  بازسازی مجموعه فعالیت‌هایی است که به منظور حفظ ماندگاری یک سازه انجام می شود، در واقع بازسازی ساختمان به منظور ایجاد تغییر و بالا بردن مقاومت یک بنا انجام می شود که احتیاج مبرم به تعمیر و بازسازی دارد، ولی نوسازی به معنای نو کردن است یعنی مجموعه اقداماتی که انجام می شود تا ظاهر قدیمی ساختمان ظاهری جدید پیدا کند. در انجام نوسازی بیشتر به ترمیم بخش های داخلی ساختمان مانند تعویض کابینت ها، کفپوش ها ، شیرآلات و نورپردازی ها پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

تاثیر متراژ در بازسازی

تاثیر متراژ در بازسازی

دلایل بازسازی خانه یا محل کار چیست؟

برای اینکه بهتر بتوانیم در مورد تاثیر متراژ در بازسازی صحبت کنیم. ابتدا لازم می باشد که دلایل بازسازی ساختمان را بدانید. بازسازی عملیاتی می باشد به منظور استحکام بخشیدن و بالا بردن عمر ساختمان که این عملیات می‌تواند باعث به وجود آمدن تغییرات در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب ها،تراس و نمای خارجی ساختمان شود. می توانیم بگوییم که برای بازسازی دلایل متعددی وجود دارد که از مهمترین آنها می توانیم به:

بازسازی ساختمان به علت تعمیرات و رفع خرابی های به وجود آمده

بازسازی ساختمان به دلیل زیبایی و تغییر دکوراسیون محیط

بازسازی ساختمان به دلیل فرسوده شدن ساختمان

بازسازی ساختمان به دلیل تغییر شیوه زندگی افراد ساکن در ساختمان

بازسازی ساختمان به علت باز شدن فضای مورد استفاده اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

تاثیر متراژ در بازسازی

تاثیر متراژ در بازسازی

تاثیر متراژ در بازسازی ساختمان چیست؟

متراژ در بازسازی ساختمان در موارد مختلفی تاثیر دارد که از مهمترین آنها می توانیم به تاثیر متراژ در هزینه و تاثیر متراژ در مدت زمان بازسازی اشاره کرد. شما اگر قصد بازسازی یک خانه را با متراژ ۷۰ متر داشته باشید از لحاظ هزینه خیلی به صرفه تر از بازسازی یک خانه با ۱۰۰ متر زیر بنا یا متراژ می باشد چرا که شما برای بازسازی مجبورید مصالح بیشتری خریداری و دستمزد بیشتری پرداخت کنید.

هرچند که باید به این نکته توجه داشته باشید در مواقعی که شما ساختمان را برای بازسازی به صورت کنترات در اختیار یک شرکت قرار می دهید شرکت با توجه به متراژ ساختمان و آیتم هایی که قصد بازسازی آن را دارید با شما قرارداد می بندد.

تاثیر متراژ در بازسازی

تاثیر متراژ در بازسازی

همانطور که گفتیم متراژ علاوه بر هزینه بر روی مدت زمان بازسازی نیز موثر می‌باشد، برای خیلیا زمان در بازسازی بسیار موثر می باشد و باید این نکته را در نظر بگیرید که هر چقدر متراژ خانه و یا ساختمانی که قصد بازسازی آن را دارید بیشتر باشد مسلماً مدت زمان بیشتری را باید برای بازسازی صرف کنند. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد تاثیر متراژ در بازسازی ساختمان و همچنین دلایل بازسازی ساختمان به دست آورده باشید.

ارسال نظر