گروه معماری بنیستا

 بازسازی و نوسازی منزل ، بنیستا بهترین گروه بازسازی منزل

بازسازی و نوسازی منزل دو پروژه مهم ساختمانی هستند که هر کدام از این پروسه مراحل خاص خود را دارند و جهت بازسازی و نوسازی بناهای کلنگی و فرسوده کاربرد دارند. اگر تمایل دارید این دو فرایند مهم را بهتر بشناسید لطفا تا انتهای مطالب همراه با بنیستا بمانید.

بازسازی و نوسازی منزل چیست و به چه منظوری انجام می شود؟

بازسازی و نوسازی منزل همانند بازسازی ساختمان اداری، جزء پروژه های مهم ساختمانی هستند که امروزه در صنعت ساخت و ساز مورد توجه قرار دارند. قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که در کنار هم عنوان شدن بازسازی و نوسازی منزل به این معنا نیست که این دو واژه دارای تفاسیر یکسانی هستند.

به عبارت دیگر بازسازی و نوسازی منزل فرایندهای جدای از هم ساخت و ساز هستند که هر دو برای ساختمان های قدیمی و کهنه ساز قابل اعمال می باشند. در ادامه مطالب ما بازسازی و نوسازی منزل را به طور کامل تعریف خواهیم کرد تا سوء تفاهمات موجود نیز برطرف گردد.

  • بازسازی:

واژه بازسازی به فرآیندی اطلاق می شود که در آن تلاش می‌شود هر چیز وضعیت بهتر و ایده آل تری نسبت به زمان قبل از بازسازی داشته باشد.  به عبارت دیگر می توان بازسازی را به عنوان تعمیر و مرمت نیز به کار برد.

در صنعت ساخت و ساز منظور از بازسازی فرآیندی است که برای بهبود یا مدرن کردن یک ساختمان قدیمی و همچنین آسیب دیده به کار می رود.

در حال حاضر بازسازی منازل کلنگی و قدیمی به دو شکل ساختاری و تزئینی صورت می‌گیرد. معمولاً در تعمیرات بازسازی ساختاری خانه های قدیمی مواردی همچون بهبود فضای زیرزمینی، بازسازی و تعمیر آشپزخانه، تغییر کاربری اتاق ها، لوله کشی و سیم کشی مجدد و طراحی مجدد از نوع پلان خانه اعمال می شود.  اما در مواردی که بازسازی منزل با نگرش تزیینی صورت می گیرد یا به عبارت دیگر تنظیم تغییرات تزیینی در یک ساختمان اجرا می‌شود مواردی نظیر کف پوش جدید تغییر نورپردازی ساختمان، تعمیرات جزئی دکوراسیون، تغییر دکوراسیون داخلی بنا و موارد مشابه دیگر مدنظر است.

آن دسته از عزیزانی که دوست دارند ظاهر خانه خود را شیک تر و مدرن تر کرده و به قول معروف دستی به سر و روی ساختمان خود بکشند می توانند یک از دو  روش معرفی شده را به کار بگیرند.

تصویر بازسازی و نوسازی منزل بنیستا

  • نوسازی:

اما بحث بازسازی یک بنا زمانی مطرح می گردد که ساختمان مسکونی قدیمی به طور کامل تخریب شده و دیگر قابلیت بازسازی و تعمیر را ندارد. در موارد این چنینی باید مطابق با استانداردهای موجود بنا به طور کامل تخریب شده و سپس از نو ساخته شود.

معمولاً تشخیص نیاز به بازسازی و یا نوسازی کاری کاملا فنی و مهندسی است که باید توسط کارشناسان این حوزه صورت بگیرد. از آنجایی که این مورد با ایمنی و سلامت سرنشینان بنا به صورت مستقیم در ارتباط است هیچ کسی نمی‌تواند به صورت خودسرانه در این باره اظهار نظر کند.

بنابراین اگر شما دارای یک ملک قدیمی هستید بهتر است قبل از آن که اقدام به صرف هزینه و بازسازی آن کنید، ابتدا با کارشناسان ماهر و با تجربه این امر مشورت کرده و پس از اطمینان کامل دست به کار شوید.

بازسازی و نوسازی منزل

نیاز به چه میزان بودجه ای دارد؟

بازسازی و نوسازی منزل هر دو نیاز به هزینه دارند‌ اما در رابطه با برآورد میزان دقیق هزینه باید گفت که این امر به موارد و فاکتورهای متعددی نیاز دارد‌. قبل از هر اقدامی شما باید بدانید که آیا بازسازی منزل مسکونی شما واقعا نیاز است؟

با اعمال تغییرات مرتبط با فرآیند بازسازی ایمنی و استحکام مورد نیاز برای یک بنای استاندارد را دارد. یا آن که نه دیگر امکان حفظ ساختار اولیه آن وجود ندارد و باید به طور کامل تخریب شود. مسلماً در این حالت هزینه بازسازی و نوسازی منزل متغیر خواهد بود.

همچنین در فرآیند بازسازی و نوسازی منزل در مواقعی که مشخص می شود دقیقاً برای منزل باید عملیات بازسازی صورت بگیرد و یا برعکس نوسازی بازهم تعیین هزینه مورد نیاز برای هر کدام از این دو مراحل به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مثلا در فرایند بازسازی باید تعیین کرد که ساختمان مورد نظر، نیاز به چه میزان بازسازی دارد. آیا نیاز به بازسازی های تزیینی و یا آنکه به ساختاری دارد. همه اینها مواردی هستند که شرایط را برای برآورد میانگین هزینه تقریبی سخت می ‌کند. البته اگر شما تمایل بالایی به این امر دارید و می ‌خواهید هزینه ‌ها را برآورد کنید از نظر ما کاری منطقی و عاقلانه ای انجام می دهید و بهتر است با کارشناسان خبره و ماهر این حوزه مشورت کنید.

نتیجه گیری

بازسازی و نوسازی منزل دو فرآیند مهم ساختمانی هستند که هر کدام تابع شرایط خاص خود می باشد که شما پس از مشورت با کارشناسان این حوزه باید یکی از این دو مراحل را برای منزل قدیمی خود اعمال کنید.

ارسال نظر