گروه معماری بنیستا

بازسازی سالن ورزشی

ظاهر سالن ورزشی اولین چیزی است که ورزشکاران به آن توجه می‌کنند. ازاین‌رو اگر قصد دارید مشتری‌های قدیمی خود را راضی نگه دارید و مشتریان جدیدی را به سالن ورزشی خود جذب کنید، نیاز به بازسازی سالن ورزشی خواهید داشت. در ادامه همراه ما باشید تا شما را  این بازسازی آشنا سازیم:

بازسازی سالن ورزشی چیست؟

شما باید در بازسازی سالن ورزشی به موارد زیر توجه کنید:

  • ایجاد سیستم تهویه مناسب

سالن ورزشی مکانی است که افراد در آن تحرک و فعالیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل داشتن یک سیستم تهویه مناسب کاملاً ضروری است و شما حتماً باید هنگام بازسازی سالن به این موضوع توجه کنید.

  • نصب آینه

نصب آینه در برخی از سالن‌های ورزشی مانند باشگاه‌های بدنسازی و… موجب می‌شود تا افراد بتوانند حرکات را به‌صورت درست انجام دهند و خود را با دیگران مقایسه کرده و از آن‌ها الگوبرداری کنند.

همچنین بخوانید : بازسازی نمای بیرونی ساختمان 

  • نصب پنجره‌های بزرگ

وجود پنجره‌های بزرگ در سالن ورزشی موجب می‌شود تا ورزشکاران بتوانند این پنجره‌ها را باز کنند تا هوای تازه‌وارد سالن شود. قطعاً استشمام هوای تازه در روحیه و آسایش ورزشکاران تأثیر می‌گذارد. همچنین وجود پنجره‌های بزرگ در سالن ورزشی موجب می‌شود تا شما بتوانید از حداکثر نور طبیعی در فضای خود استفاده کنید. قطعاً استفاده از نور طبیعی خورشید بهتر از نورهای مصنوعی است.

  • ایجاد رخت‌کن

شما در این بازسازی سالن ورزشی باید مکانی را برای رخت‌کن در نظر بگیرید تا ورزشکاران بتوانند در آن لباس‌های خود را عوض کنند. همچنین باید برای فضای کوچک رخت‌کن سالن خود، تهویه مناسب در نظر بگیرید. زیرا رخت‌کن فضای کوچکی است که معمولاً کمدها در آن قرار دارد و در صورت عدم وجود هوای تازه و مطبوع، ورزشکاران ناراضی خواهند شد.

  • اندازه مناسب کمدهای رخت‌کن

اندازه کمدهای باشگاه باید به‌گونه‌ای باشد تا افراد بتوانند وسایل خود را به‌خوبی در آن جای دهند.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

  • چیدمان درست تجهیزات ورزشی

تجهیزات و دستگاه‌های ورزشی باید به‌گونه‌ای در کنار یکدیگر گذاشته شوند که افراد حین کار با آن‌ها به یکدیگر برخورد نکنند. به‌عنوان‌مثال چیدمان درست تجهیزات ورزشی در یک باشگاه بدنسازی اهمیت بسیار زیادی دارد و این کار باید با نهایت دقت انجام شود.

  • ایجاد کافه در سالن ورزشی

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می‌توانید در بخشی از سالن ورزشی خود، کافه‌ای برای استراحت ورزشکاران طراحی کنید. ورزشکاران در این بخش می‌توانند استراحت کنند و شما نیز می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید و انواع عرقیات چربی‌سوز گیاهی، مواد پروتئینی، قهوه و هرآنچه که می‌تواند خستگی آن‌ها را برطرف کند در اختیارشان قرار دهید و به درآمد خود بیفزاید.

  • ایجاد نورپردازی مطلوب

اگر شما از سیستم‌های نورپردازی داخل سالن استفاده می‌کنید، باید لامپ‌ها را به‌گونه‌ای قرار دهید که نور به‌صورت متعادل در تمام بخش‌ها وجود داشته باشد و هیچ نقطه‌ای بیش از حد تاریک یا روشن نباشد.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی 

بازسازی سالن ورزشی بنیستا

نکات مهم درباره بازسازی سالن ورزشی

به‌طورکلی در سالن‌های ورزشی رفت و آمده افراد زیادی وجود دارند ازاین‌رو سالن باید در تمام زمان‌ها عملکرد مناسب و فضای ایده‌آلی برای ورزشکاران داشته باشد تا آن‌ها بتوانند با آرامش کامل ورزش کنند. شما باید در بازسازی سالن ورزشی به نکات متعددی توجه کنید که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • مهم‌ترین بخش سالن ورزشی کف‌پوش‌های آن است. کف‌پوش‌های سالن ورزشی باید کاملاً استاندارد و دارای کیفیت مطلوبی باشند. هنگام بازسازی سالن ورزشی باید کف‌پوشی باکیفیت و ضخامت مناسب تهیه کنید. شاید قیمت این کف‌پوش‌ها در مقایسه با سایر کف‌پوش‌ها قیمت بیشتری داشته باشند، اما آنچه در سالن ورزشی اهمیت بسیار زیادی دارد حفظ سلامت ورزشکاران است. پس شما باید در انتخاب کف‌پوش در بازسازی سلول ورزشی دقت زیادی کنید.
  • تجهیزاتی که در سالن‌های ورزشی هستند، با یکدیگر تفاوت دارند. به‌عنوان‌مثال تجهیزات سالن ورزشی رزمی با باشگاه بدنسازی، سالن فوتسال و والیبال متفاوت است. به‌عنوان‌مثال کف‌پوش‌های این سالن‌های ورزشی با یکدیگر تفاوت دارد و هر یک از آن‌ها باید کف‌پوش مختص آن را به کاربرد.

همچنین بخوانید : بازسازی نمای بیرونی ساختمان 

سخن پایانی

سالن‌های ورزشی مکان‌هایی هستند که افراد در آن‌ها جنبه جوش بسیار زیادی دارند؛ بنابراین شما باید بازسازی این سالن آن‌ها را به‌گونه‌ای انجام دهید تا هیچ‌گونه شلوغی و ازدحامی وجود نباش نداشته باشد ورزشکاران به‌راحتی بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند. قطعاً استفاده از تجربه و مهارت افرادی که در این حیطه تخصص دارند، می‌توانند به شما کمک بسیار زیادی کند. گروه معماری بنیستا با برخورداری از کادر مجرب و باتجربه خود می‌تواند خلاقانه‌ترین و ناب‌ترین ایده‌ها را جهت بازسازی سالن ورزشی در اختیار شما قرار دهد. پس اگر می‌خواهید سالن ورزشی خود را به بهترین نحو ممکن بیارایید، بهتر است با شماره‌های درج شده تماس بگیرید و از تخصص و مهارت این گروه استفاده کنید. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارسال نظر