گروه معماری بنیستا

بازسازی دکوراسیون ساختمان اداری و تجاری

بازسازی دکوراسیون ساختمان اداری و تجاری :در صنعت ساختمان سازی و یا هنر معماری یکی از مهمترین شاخه های بازسازی، بازسازی ساختمان اداری است. ممکن است که در این باره سوالی مطرح شود که هزینه بازسازی ساختمان اداری چقدر است و یا اینکه اگر اقدام به تخریب ساختمان اداری کنیم بهتر است یا اگر آن را بازسازی کنیم؟به شکل قطع و با قیمت های سر به فلک کشیده بناها مسلماً بازسازی ساختمان اداری به هزینه کمتری نسبت به ساخت مجدد ساختمان اداری نیاز دارد.

از طرفی ساختمان اداری مکانی می باشد که خیلی از افراد(شاغلین)بیشتر اوقات خود را در آنجا می گذرانند پس این مکان باید چه از لحاظ زیبایی شناختی و چه از نظر مقاومت و استحکام از کیفیت خوب و بالایی برخوردار باشد. اما این که بازسازی ساختمان اداری چیست؟ موضوعی می باشد که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بازسازی ساختمان اداری

بازسازی دکوراسیون ساختمان اداری و تجاری

دلایل انجام بازسازی دکوراسیون ساختمان اداری و تجاری چیست؟

همانگونه که می‌دانید بازسازی معمولاً به دلایل مختلفی انجام می شود و بازسازی ساختمان اداری نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد و دلایلی دارد. مهمترین دلایل بازسازی ساختمان اداری عبارتند از:

بالا بردن مقاومت ساختمان

یکی از دلایل بازسازی نه تنها در ساختمان اداری بلکه در بازسازی هر بنایی بالا بردن عمر آن می باشد. معمولاً هر بنای عمر مفیدی دارد و بعد از مدتی عمر مفید آن به پایان می‌رسد اگر به موقع اقدام به بازسازی بنا نشود ممکن است که حتی تخریب شود و علاوه بر خسارات مالی خسارات جانی نیز به همراه داشته باشد.

تغییر در نقشه ساختمان اداری

یکی دیگر از مواردی که می تواند دلیل بازسازی ساختمان اداری باشد، تغییر در نقشه ساختمان اداری می باشد. معمولاً بعد از چند سال خیلی از افرادبه این نتیجه می رسند که ساختمان اداری که در آن مشغول به فعالیت هستند کارایی لازم را برای ارباب رجوع ندارد.به همین دلیل برای تغییر دادن نقشه ساختمان اقدام به بازسازی مجدد آن می کنند.

به این موارد می‌توان موارد دیگر مانند: زیباتر کردن ساختمان اداری و تغییر دکوراسیون داخلی را اضافه کرد.

هزینه بازسازی دکوراسیون ساختمان اداری و تجاری معمولاً چقدر است؟

یکی از سوالات پرتکراری که همواره پرسیده می شود این است که هزینه بازسازی ساختمان اداری چقدر است؟ امروز نه تنها برای بازسازی ساختمان اداری بلکه برای هر پروژه میزان هزینه مصرفی برای کارفرما در اولویت قرار دارد. بازسازی ساختمان اداری می تواند با هزینه های مختلف انجام شود، در واقع  هزینه بازسازی ساختمان اداری به عوامل گوناگونی بستگی دارد که این عوامل عبارتند از:

حجم و درجه بازسازی ساختمان اداری، دستمزد افراد، نوع مواد به کار رفته و متراژ ساختمان همگی از عوامل موثر در هزینه بازسازی ساختمان اداری می باشند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر تعمیرات فضای اداری فقط در حد تغییر دکوراسیون داخلی باشد مطمئنا در مقایسه با بازسازی کلی ساختمان اداری هزینه خیلی کمتری در بر خواهد داشت.

بازسازی ساختمان اداری

بازسازی دکوراسیون ساختمان اداری و تجاری

چند نکته مهم در بازسازی دکوراسیون ساختمان اداری و تجاری بدانیم!

مشخص کردن اتاق خواب و فضاها

یکی از نکات مهم در بازسازی ساختمان های اداری این است که حتماً کاربری اتاقها و فضا را مشخص کنید، چرا که هر فضایی نیازمند دکوراسیون و رنگ آمیزی خاص خود می باشد. مثلا اتاق انتظار یا حسابداری و آبدارخانه نمی‌تواند به عنوان فضای شبیه هم داشته باشند و یا اینکه اتاق مدیریت باید دارای دکوراسیون منحصر به فردی باشد.

توجه به نورپردازی

دومین نکته در بازسازی ساختمان اداری توجه به نورپردازی می باشد. به این نکته هم توجه داشته باشید که اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی محیط های اداری بسیار مهم می باشد، چرا که اگر نورپردازی درست انجام نشود یا ساعت کاری شرکت شب باشد حتماً به نور پردازی مصنوعی نیاز پیدا خواهید کرد. پس باید در هنگام بازسازی ساختمان اداری به موضوع نورپردازی ساختمان توجه ویژه ای شود.

رنگ دیوار ها

از دیگر نکات مهم در بازسازی ساختمان اداری و البته دکوراسیون آن رنگ آمیزی دیوارهای آن می باشد. دکوراسیون باید متناسب با رنگ دیوارها تعیین شود. پس باید سعی کنید از رنگ های پر انرژی در بازسازی ساختمان اداری استفاده کنیم. چرا که رنگ های سرد و خنثی کسل کننده اند و موجب خستگی کارمندان و پایین آمدن راندمان کاری میشود.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

بازسازی ساختمان اداری

بازسازی دکوراسیون ساختمان اداری و تجاری

سخن آخر

ما در این مقاله در مورد بازسازی ساختمان اداری اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم امیدوارم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد بازسازی ساختمان اداری به دست آورده باشید و بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

ارسال نظر