گروه معماری بنیستا

بازسازی خانه های کوچک

امروزه آپارتمان‌ها و خانه‌ های کوچک بسیار زیادی در تهران و کلان‌شهرهای دیگر وجود دارد. ازاین‌رو بازسازی خانه های کوچک رواج زیادی یافته است. شما می‌توانید با انجام برخی تغییرات کوچک در خانه خود فضای آن را به‌گونه‌ای جلوه دهید که بزرگ‌تر و دلبازتر شود. در ادامه همراه ما باشید تا مطالبی در این باره در اختیار شما قرار دهیم:

تکنیک‌های بازسازی خانه های کوچک

شما با انجام برخی نکات در بازسازی خانه خود می‌توانید از حداکثر فضا استفاده کنید، تا جایی که می‌توانید آپارتمان خود را بزرگ و دلباز جلوه دهید. برخی از اصول های طراحی خانه‌ های کوچک عبارت‌اند از:

  • به نور توجه کنید

بهتر است این موضوع را بدانید که نور در خانه‌ های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است تاحدامکان از نور طبیعی استفاده کنید. پس شما نباید پنجره‌های خود را با پرده‌های تیره و ضخیم پوشش دهید. برای استفاده از نور مصنوعی بهتر است از لوسترهای کوچک و مدرن استفاده کنید. نورهای مخفی، هالوژن‌ها و…  می‌توانند انتخاب بسیار خوبی باشند.

همچنین بخوانید : بازسازی منزل مسکونی 

  • پنجره

بهتر است در هنگام بازسازی خانه های کوچک از پنجره‌های بلند که از سقف تا کف هستند، استفاده کنید.

  • ایجاد سقف بلند

یکی از راهکارهای مناسب برای بزرگ‌تر به‌نظررسیدن خانه‌ های کوچک، طراحی دکوراسیون داخلی به سبکی است که سقف خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. این موضوع برای خانه‌ های کوچکی که دارای سقف کوتاه هستند، بسیار کاربردی است. برای انجام این کار می‌توانید از اشکال عمودی مانند تابلوهای عمودی و آینه‌های عمودی بر روی دیوارها استفاده کنید.

  • رنگ‌آمیزی خانه

هنگام رنگ‌آمیزی خانه خود، جهت رنگ‌آمیزی سقف رنگ‌های روغنی و براق را مورداستفاده قرار دهید.  با این اقدام می‌توانید رنگ آن را روشن‌تر از سایر بخش‌ها انتخاب کنید.

  • نصب درب‌های بلند در بازسازی خانه های کوچک

هنگام بازسازی خانه های کوچک بهتر است درب‌های بلند نصب کنید و ارتفاع آن‌ها  به‌گونه‌ای باشد که به سقف نزدیک باشند. اما ممکن است این اقدام برای شما هزینه بر باشد؛ بنابراین اگر قصد دارید بازسازی خانه خود را با هزینه کمی انجام دهید، بهتر است از انجام این کار چشم‌پوشی کنید.

همچنین بخوانید : نمای کلاسیک رومی ساختمان 

  • به‌کارگیری استیکرهای دیواری

استیکرهای دیواری امروزه کاربرد بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید با نصب این استیکرها با صرف هزینه بسیار کمی، تأثیر زیادی در محیط خانه خود بگذارید و فضای آن را متحول سازید.

  • ایجاد سرویس‌های بهداشتی در یک فضا

در برخی از خانه‌ های کوچک، سرویس‌های بهداشتی مانند سرویس بهداشتی فرنگی و کابین دوش در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در نتیجه شما می‌توانید در حداقل فضا سرویس‌های بهداشتی خود را ایجاد کنید. اما این اقدام موردپسند برخی از افراد نیست. پس این مورد به سلیقه خود شما بستگی دارد.

همچنین بخوانید : طراحی نمای خارجی ساختمان 

بازسازی خانه‌های کوچک بنیستا

اهمیت استفاده بهینه از فضا در بازسازی خانه های کوچک

یکی از مهم‌ترین اصول هایی که باید در این بازسازی به آن توجه کنید، استفاده بهینه و حداقل فضا خانه شما است. گاهی اوقات با برخی اقدامات ساده مانند برداشتن دیوارها، می‌توان یک فضای یکپارچه را به وجود آورد و می‌توان فضای مفید بیشتری را در اختیار داشت. شما می‌توانید با استفاده از برخی المان‌های دکوراتیو مانند کانتر آشپزخانه و… فضای بزرگ‌تر و کاربردی تری در اختیار داشته باشید.

به عبارت ساده‌تر دیوارهای آشپزخانه خود را حذف کنید و آن‌ها را با یک کانتر جایگزین نمایید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از نقاط پرتی ساختمان خود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال اگر در خانه شما راه‌پله وجود دارد، می‌توانید زیر آن یک انباری کوچک ایجاد کنید.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان تجاری

هزینه بازسازی خانه‌ های کوچک

به‌طورکلی پارامترهای متعددی بر میزان هزینه بازسازی خانه های کوچک تأثیر می‌گذارند. برخی از این پارامترها عبارت‌اند از:

  • میزان فرسودگی ساختمان و قدمت آن
  • هزینه‌های مربوط به طراح، پیمانکار و کارگران پروژه
  • موقعیت ملک، امکان دسترسی به تجهیزات و مصالح و به‌طورکلی شرایط خانه
  • نوع و جنس متریال و مصالح به‌کاررفته در بازسازی خانه
  • سطح انتظار و توقعات شما پس از بازسازی

سخن پایانی

دل‌باز و جادار بودن یک‌خانه صرفاً مربوط به متراژ آن نیست. گاهی اوقات شما با انجام برخی ترفندهای ساده می‌توانید فضای خانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهید. شما می‌توانید بازسازی خانه های کوچک خود را با مشورت یک تیم حرفه‌ای معماری انجام دهید. شرکت معماری بنیستا کلیه پروژه‌های بازسازی و پیمانکاری خود را با رعایت کلیه استانداردهای فنی و اجرایی و با همکاری مهندسین مجرب و کاردان انجام می‌دهد.

این افراد باتجربه و حرفه‌ای که دارند، می‌توانند بهترین بازسازی را برای خانه‌ های کوچک شما با ایده‌های ناب و خلاقانه خود انجام دهند. جهت برقراری ارتباط با کارشناسان مجموعه و یا دریافت مشاوره رایگان آن‌ها می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. شما با اعتماد به بنیستا یک‌خانه کوچک، زیبا و کاربردی خواهید داشت.

ارسال نظر