گروه معماری بنیستا

بازسازی آشپزخانه کوچک

برخی افراد آشپزخانه را قلب تپنده یک‌خانه می‌دانند، زیرا مکانی است که بانوان خانه‌دار زمان زیادی را در آن صرف تهیه غذا برای افراد خانواده می‌کنند اگر شما در منزل خود یک آشپزخانه کوچک و قدیمی دارید و قصد دارید آن را بازسازی کنید، در ادامه همراه ما باشید تا شما را با راهکارهای بازسازی آشپزخانه کوچک آشناسازیم:

راهکارهای مفید برای بازسازی آشپزخانه کوچک

نورپردازی مناسب آشپزخانه‌های کوچک

بهتر است هنگام بازسازی این مکان، به نورپردازی آن توجه کنید. زیرا در بسیاری از آشپزخانه‌ها هیچ پنجره‌ای وجود ندارد، به همین دلیل باید از روشنایی جهت افزایش نور آشپزخانه استفاده کرد. قطعاً یک آشپزخانه که نورپردازی آن به‌خوبی صورت‌گرفته است، می‌تواند تأثیر مثبتی را در روحیه افراد ایفا کند. همچنین آشپزخانه کوچکی که نور خوبی دارد، می‌تواند یک فضای آرام‌بخش باشد.

اما نیازی نیست که برای نورپردازی آشپزخانه خود از چراغ‌ها و لوسترهای گران‌قیمت استفاده کنید. گزینه‌های بسیار خوب با قیمت مناسب وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها جهت روشنایی آشپزخانه خود بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید جهت افزایش روشنایی آشپزخانه کوچک خود، لامپ‌های مخصوصی را در زیر کابینت‌های بالایی آشپزخانه خود نصب کنید.

کابینت مناسب آشپزخانه کوچک

هنگامی که شما قصد دارید برای بازسازی آشپزخانه کوچک خود کابینت نو سفارش دهید، باید آن را بر اساس اصول معماری و ساختمان خود انتخاب کنید. انتخاب کابینت‌های پر تزیین که جزئیات زیادی دارند برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب نیستند. به‌عنوان‌مثال کابینت‌های ممبران برای آشپزخانه کوچک شما اصلاً مناسب نیستند. بهتر است کابینت‌های خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که دارای مدل‌های یکپارچه و ساده باشد.

اگر آشپزخانه شما دو دیوار عمود بر هم دارد، بهتر است مدل چیدمان کابینت آشپزخانه شما به‌صورت ال باشد و کلیه دیوارهای آشپزخانه با کابینت پر شود. ‌ کابینت‌هایی که رنگ روشن دارند، معمولاً برای آشپزخانه‌های کوچک بهتر هستند. یک ایده در بازسازی آشپزخانه‌های کوچک استفاده از کابینت‌های ریلی است. این نوع کابینت‌ها برای فضای کوچک آشپزخانه شما مناسب هستند.

بازسازی آشپزخانه کوچک بنیستا

کاشی مناسب آشپزخانه کوچک

هنگام انتخاب کاشی برای آشپزخانه کوچک خود بهتر است آن‌ها را به‌صورت گل‌دار انتخاب نکنید. این کاشی‌ها اصلاً برای بازسازی آشپزخانه کوچک شما مناسب نیستند زیرا وجود گل‌های تکرارشونده روی دیوار، حس شلوغی را به بیننده القا می‌کند. همچنین کاشی مناسب این فضا نباید دارای رنگ‌های تند و جیغ باشد.

کف‌پوش مناسب آشپزخانه کوچک

بهتر است برای انتخاب کف‌پوش مناسب آشپزخانه خود آن را به رنگ روشن و طرح ساده انتخاب کنید. همچنین برگزیدن نوع و شکل کف‌های آشپزخانه تأثیر زیادی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دارد. اما کف‌پوش‌هایی که دارای اشکال مستطیل شکل هستند، فضای کوچک شما را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری در تهران

اهمیت نظم در آشپزخانه‌های کوچک

یک نکته بسیار مهم در بازسازی آشپزخانه‌های کوچک این است که شما باید چیدمان منظمی داشته باشید. برخی از راه کارهای ساده جهت داشتن یک آشپزخانه کوچک و منظم عبارت‌اند از:

  • کلیه اشیایی که به آشپزخانه شما تعلق ندارند را دور بریزید.
  • هنگام بازسازی آشپزخانه کوچک خود حتماً از قفسه و شلف استفاده کنید. زیرا نصب قفسه در آشپزخانه‌های کوچک می‌تواند فضای کوچک و محدود را روشن‌تر و دلبازتر جلوه دهد. همچنین وجود این قفسه‌ها می‌تواند به ساماندهی وسایل شما کمک کند.
  • بهتر است از فضای بیرون خانه جهت کباب کردن استفاده کنید.
  • در آشپزخانه خود یک مکان خاص را به پخت غذا و یا کارهای دیگر خود اختصاص دهید و کلیه لوازم موردنیاز را در آن محل قرار دهید.
  • باتوجه‌به اینکه فضای شما در این آشپزخانه محدود است، بهتر است وسایلی که در آشپزخانه شما فضا را اشغال می‌کنند را تاحدامکان کم کنید.
  • همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون منزل

هزینه بازسازی آشپزخانه کوچک

شما باید هنگام بازسازی منزل خود، سعی کنید تا بازسازی را به‌گونه‌ای انجام دهید که مطابق بودجه شما باشد. اگر توانایی پرداخت برخی از هزینه‌ها را ندارید، می‌توانید موارد کم‌اهمیت را حذف کنید. به‌طورکلی هزینه بازسازی آشپزخانه کوچک شما به توقع خود شما و سبکی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. برخی از این هزینه‌ها به موارد زیر مربوط می‌شود:

  • کابینت
  • کاشی
  • شیرآلات
  • هزینه تزیین سقف آشپزی آشپزخانه
  • و…

کلام آخر

آنچه در بازسازی آشپزخانه کوچک اهمیت دارد، استفاده بهینه از فضا است. شما می‌توانید با یک طراحی اصولی و چیدمان درست، یک آشپزخانه زیبا و مفید داشته باشید. شما می‌توانید در این زمینه با یک گروه معماری کاردان و باتجربه مشورت کنید. گروه معماری بنیستا کلیه پروژه بازسازی و پیمانکاری خود را با رعایت کلیه استانداردهای فنی، اجرایی و با همکاری مهندسان کاردان انجام می‌دهد. این مهندسین در زمینه طراحی داخلی و بازسازی ساختمان‌ها تجربه دارند. شما می‌توانید جهت مشاوره رایگان و بهره‌گیری از خدمات این مجموعه حرفه‌ای با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

ارسال نظر