گروه معماری بنیستا

هزینه نمای ساختمان ، قیمت هر متراژ

هزینه نمای ساختمان بیش از هر چیزی بستگی به نوع نما دارد. بنابراین جهت محاسبه قیمت بازسازی و طراحی هر متر نمای ساختمان باید قبل از هر چیز دیگری به نوع متریالی که شما برای نمای ساختمان خود استفاده می کنید توجه نماید. لطفا تا انتهای مطالب همراه ما بمانید تا در این باره  بیشتر صحبت کنیم.

قیمت بازسازی و طراحی هر متراژ نمای ساختمان چقدر است؟

هزینه نمای ساختمان بستگی به متریالی دارد که شما برای نماسازی آن انتخاب می کنید. البته ناگفته نماند که هر چقدر متریال و نحوی اجرای نما با کیفیت تر باشد قیمت و ارزش ملک نیز بیشتر می شود.

به هر حال اولین قضاوت در رابطه با هر ساختمان متناسب با نمای ظاهری آن صورت می گیرد. بنابراین هزینه نمای ساختمان اگر در راستای افزایش کیفیت متریال و نحوه اجرای آن صورت بگیرد، ارزش داشته و به عنصر زیبایی ظاهری و ساختار شهری آن می افزاید.

اما در صورتی که هزینه نمای ساختمان  به دلیل انتخاب تیم بازسازی و یا نماسازی تا بلد و بی تجربه افزایش یابد، نه تنها کیفیت نمای ساختمان پایین می آید، بلکه هیچ تاثیری هم در افزایش ارزش و قیمت مادی و معنوی آن ندارد.

بنابراین باید نتیجه گرفت که قیمت بازسازی و طراحی هر متراژ نمای ساختمان در وحله اول بستکی به نوع متریال و کیفیت اجرای آن دارد. همچنین میزان تجربه و مهارت تیم بازسازی نما نیز در این باره دخیل بوده و هر چقدر تجربه یک تیم در حرفه بازسازی نما بالاتر باشد، قادر به مدیریت بهتر و کارآمدتر هزینه ها در راستای اجرای یک طراحی حرفه ای و با کیفیت است.

آیا قیمت بازسازی و طراحی هر متراژ نمای ساختمان با نوع و سبک نما نیز ارتباط دارد؟

قطعا پاسخی که ما در این باره خواهیم داد، مثبت است. همانطور که مستحضر هستید امروزه سبک های بسیار مختلفی برای اجرای نما وجود دارد که هر کدام از آن ها تاثیر متفاوتی بر هزینه نمای ساختمان دارند.

لازم به ذکر است که در کشور ما نمای ساختمان در چندین سبک مختلف طراحی و اجرا می شود، اما رایج ترین آن ها نمای مدرن و نمای کلاسیک برند

هر کدام از این دو سبک هزینه نمای کاملا متفاوتی دارند که قبل از انتخاب هر کدام از آن ها شما باید از کافی بودن بودجه خود برای اجرای طرح مورد نظر اطمینان کامل داشته باشید. در ادامه مطالب ما برخی از سبک ها و مدل های نما را از نظر قیمت بازسازی و طراحی هر متراژ نمای ساختمان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بررسی طراحی نمای و هزینه نما مدرن

نمای مدرن یکی از سبک های نما است که ریشه ظهور آن به اروپا برمی گردد. معمولا این سبک نما بر پایه ایده های خلاقانه استوار بوده و عمده ترین مصالحی که برای اجرای آن مورد استفاده قرار می گیرد شیشه، سیمان، چوب و بتن می باشد.

لازم به ذکر است که هزینه نمای ساختمان مدرن نسبت به کلاسیک نسبتا بیشتر بوده و اگر شما این سبک نما را دوست دارید و تصمیم به اجرای آن برای ساختمان خود دارید باید بودجه کافی برای هزینه های مورد نیاز داشته باشید.

در این سبک نما یک سری خطوط شکسته خاص و صاف به همراه رنگ های خنثی و پنجره های بلند اصلی ترین المان ها و ویژگی های نما به شمار می روند.

بنابراین اگر شما در صدد محاسبه قیمت بازسازی و طراحی هر متراژ نمای ساختمان خود به سبک مدرن هستید باید هزینه های لازم را بر حسب متراژ نما و نوع مصالح  برآورد کنید. البته جهت دسترسی به نتایج دقیق تر بهتر است از یک فرد متخصص در این حوزه کمک بگیرید، تا برنامه ریزی های شما نیز درست و اصولی پیش برود.

تصویر هزینه نمای ساختمان بنیستا

هزینه طراحی نما کلاسیک

قیمت بازسازی و طراحی هر متراژ نمای ساختمان با سبک کلاسیک همانطور که گفتیم نسبت به نمای مدرن کمتر است. نمای کلاسیک یا رومی دارای سبکی شلوغ و تجملاتی بوده و یکی از سبک های پر طرفدار در دنیا به شمار می رود.

مهمترین متریال برای اجرای این سبک سنگ های مرغوب و گران قیمت نظیر مرمر و تراورتن است. معمولا این سنگ ها را در ابعاد بزرگ یا به صورت گلدان های سنگی، مجسمه های مرمری و طرح های مشابه در نمای ساختمان به کار می برند.

این سبک نیز دارای هزینه بسیار بالایی بوده و معمولا طراحی و اجرای آن نسبت به مصالح، هزینه زیادی را می طلبد. زیرا طراحی و اجرای نما کلاسیک رومی بسیار تخصصی و در عین حال سخت می باشد.

البته سنگ های که برای نمای رومی کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند دارای رنج قیمت متفاوتی بوده و هر میزان که سنگ با ارزش تر و گران قیمت تر باشد به مراتب هزینه نمای ساختمان نیز افزایش خواهد یافت.

نتیجه گیری

متاسفانه به دلیل وجود نوسانات شدید قیمت مصالح ساختمانی در کشور ما نمی توان برآورد قابل اعتمادی برای قیمت بازسازی و طراحی هر متراژ نمای ساختمان پیش بینی کرد. بنابراین برای بدست آوردن میانگین هزینه نمای ساختمان باید درست همان زمانی که قرار است نماسازی اجرا شود با مشاوره های که با اهل فن در این حوزه صورت می گیرد اقدام کرد.

اما ناگفته نماند که برخی از اقدامات در هر زمانی که نماسازی بنا صورت می گیرد به نحوی بر هزینه های تاثیر گذار بوده و موجب کاهش و یا افزایش هزینه ها می شود. به عنوان مثال اگر اجرای نمای ساختمان توسط افراد با تجربه صورت بگیرد،  قیمت بازسازی و طراحی هر متراژ نمای ساختمان نیز کمتر می شود. بنابراین جهت کاهش قیمت و افزایش کیفیت و زیبای نمای ساختمان خود در این مورد دقت و توجه داشته باشید.

ارسال نظر