گروه معماری بنیستا

هزینه طراحی نما

  • هزینه طراحی نما به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین نمی توان در این باره یک‌ نظر قطعی ارائه داد. در این مقاله ما تصمیم داریم در باره عوامل موثر بر هزینه مورد نیاز برای طراحی و اجرای نما صحبت کنیم. اگر قصد طراحی و اجرای نما برای ساختمان خود را دارید پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

    هزینه طراحی نما به چه عواملی بستگی دارد؟

    هزینه طراحی نما یک امر کاملا متغیر بوده و عوامل زیادی وجود دارند که بر آن تاثیر گذار هستند. به همین دلیل برآورد هزینه طراحی نما به صورت قطعی تقریبا غیر ممکن است. به هر حال طراحی و اجرای نمای ساختمان یک فرایند کاملا تخصصی بوده که اگر شما آن را به یک تیم حرفه ای بسپارید بر خلاف تصورات شما هزینه طراحی نما کمتر خواهد شد.

    بنابراین اگر شما دوست دارید طراحی نمای ساختمان تان بسیار هنرمندانه، اما مقرون به صرفه صورت بگیرد باید آن را به شخصی یا اشخاصی بسپارید که بتوانند هنر و تخصص را با هم به خوبی تلفیق کنند. به هر حال گاهی اوقات برخی طراحی ها برای نمای ساختمان به نحوی صورت می گیرند که آنقدر زیبا و چشم نواز هستند که هم از نظر مادی و هم معنوی تعیین قیمت و ارزش برای آن دشوار می شود.

    همانطور که مستحضر هستید، بحث اقتصادی در هر زمینه ای مخصوصا در زمینه های پرهزینه ساخت و ساز امری مهم بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل اکثریت کارفرمایان قبل از هر اقدامی ابتدا ترجیح می دهند یک برآورد نسبی برای اجرای آن چیزی که در ذهن دارند داشته باشند. البته این امر کاملا منطقی و عقلانی بوده و کمک می کند کارفرمایان در معرض عمل انجام شده قرار نگیرند و به نوعی به دلیل بروز مشکلات مالی از اجرای پروژه مورد نظر خود تا انتها باز بمانند.

    معمولا برای برآورد هزینه طراحی نما برای هر ساختمانی اعم از مسکونی، تجاری و اداری موارد زیادی تاثیر گذار هستند که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

    • نوع طرح

    بی شک همه ما این واقعیت مهم را می دانیم که همه طرح‌هایی که در نمای ساختمان های شهر جلوه نمایی می کنند از یک سبک و سیاق پیروی نمی کنند. به نحوی که نبود یک سبک و طرح حاکم در هر شهری آسیب زیادی به معماری ساختمان های همه شهرهای کشور زده و به نوعی آن هماهنگی مورد نیاز برای معماری و ظاهر بناهای یک شهر در هیچ شهر ایران به چشم نمی خورد.

  • همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری در تهران به صورت کاملا حرفه ای و کم هزینه
  • به هر حال هر طرحی که در قاب نمای ساختمان‌های شهر قابل مشاهده است دارای ویژگی های ذاتی و باطنی خود بوده و طراحی آن به نوعی نیازمند هزینه های مخصوص به خود است. مسلما همه ما می دانیم که یک طرح خوب و قابل، تاثیر بسیار زیادی بر زیبای باطنی و ظاهری ساختمان دارد و همچنین در افزایش ارزش مادی و قیمت آن نیز تأثیرگذار است. به همین دلیل برخی طرح ها نسبت به برخی دیگر هزینه اجرای بیشتری دارند. البته ناگفته نماند که جهت طراحی یک طرح خوب و قابل نیاز به صرف زمان و همچنین تخصصی بالا بوده و همین عوامل نیز منجر به افزایش قیمت طرح‌های زیبا و خاص تر می شود.به این ترتیب باید بگویم که هر چقدر یک طرح زیباتر، تخصصی تر و خاص تر باشد به طبع آن هزینه طراحی نما نیز افزایش خواهد یافت.
  • همچنین بخوانید : طراحی نمای خارجی ساختمان از 0 تا 100
    • تیم طراحی برای برآورد هزینه طراحی نما

    هنگامی فرایند طراحی نما به واسطه یک تیم مجرب و کارکشته صورت می گیرد، هزینه اجرای آن روی قاب و نمای دیوار ساختمان کاهش می یابد. زیرا یک تیم فنی و حرفه ای در این باره با توجه به تخصص و تجربه ای که در این زمینه دارد، طرح را به نحوی ارائه می دهد که حین اجرای آن یک سری هزینه های اضافی و بی ارزش از دوش کارفرما حذف گردد. بنابراین باید بگویم که هر چقدر تیم طراحی و شخص مهندس طراح خبره و با تجربه باشد هزینه طراحی نما و اجرای آن مقرون به صرفه تر خواهد بود. همچنین تیم های مهندسی طراحی نما را با اهداف با ارزش دیگری نظیر  بهینه سازی و ایمن سازی نما نیز اجرا می کند که این امر مانع از اجرای یک سری زیباسازی هایی هزینه بر که تاثیر بسیار منفی نیز بر ایمنی نمای ساختمان می گذارد، جلوگیری کرده و در نتیجه منجر به کاهش هزینه های نهایی طراحی و اجرای نمای ساختمان می شود.

    • متراژ نما

    متراژ نمای ساختمان از جمله موارد موثر بر هزینه طراحی نما است. زیرا متراژ بزرگتر وقت و زمان زیادی را از طراح می گیرد تا طرح مورد نظر را به منظور اجرا بر روی کاغذ ترسیم کند. بنابراین متراژ نمای ساختمان بر هزینه طراحی نما نیز تاثیر گذار بوده و بین این دو یک رابطه مستقیم وجود دارد. به نحوی که هر چقدر نما بیشتر باشد هزینه طراحی نما نیز افزایش می یابد.

  • همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی با برآورد قیمت + تضمین کیفیت
  • هزینه طراحی نما بنیستا
    • متریال مورد نیاز

    برای نماسازی ساختمان طرح های زیادی وجود دارد که متناسب با سلیقه کارفرما، یکی یا گاهی اوقات تلفیقی از چند سبک روی دیوار اجرا می شود.

    لازم به ذکر است که هر طرحی به واسطه متریالی خاص قابل اجرا است. بنابراین اگر طراحی صورت گرفته یکی از طرح های کلاسیک روم باشد، مسلما هزینه آن بسیار بالاتر خواهد رفت. زیرا مصالح و متریال مورد نیاز برای اجرای چنین طرحی بسیار گران قیمت بوده و همچنین زمان زیادی را نیز جهت اجرا و پیاده سازی بر روی نمای ساختمان نیاز دارد.

    بنابراین می توان نتیجه گرفت سبک طراحی تعیین می کند برای اجرا باید از چه مصالحی استفاده کرد. به این ترتیب نوع مصالح نیز از جمله موارد تأثیر گذار بر هزینه طراحی نما به شمار می روند.

  • همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی
  • نتیجه گیری

    هزینه طراحی نما به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین اگر شما می خواهید قبل از آن که دست به کار شوید و هزینه های مورد نیاز برای این منظور را برآورد کنید باید ابتدا با یک طراح یا تیم طراحی ماهر وبا تجربه در این زمینه مشورت کرده و سپس به سراغ مراحل بعدی بروید.

ارسال نظر